شرکت های مبتکر تامین آب :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




شرکت های مبتکر تامین آب


تقاضای جهانی برای مصرف آب سالم، با توجه به ملاحظات مختلف، چالش های مهمی به همراه دارد. امنیت، بهداشت، نگرانی های زیست محیطی، بهره وری اقتصادی، انسجام اجتماعی و تبعیض جنسیتی و... گرچه این چالش ها دلهره آور است، اما غیرقابل حل نیستند و شرکت های نوآورانه ای وجود دارند که به دنبال حل انواع مشکلات موجود در کشورهای در حال توسعه هستند. در مناطقی که آب کالای با ارزشی است، کنترل زیرساخت های انتقال می تواند جذابیت چشمگیری داشته باشد. شیپور خاموشی - غالباً نصب شده و سپس بدون فکر کردن برای نگهداری بیشتر رها می شوند - به مراکز قدرت تبدیل می شوند و چالشی برای مقامات و نهادهای نظارتی محسوب می شوند. آب راکد نیز می تواند منبع مشکلات بهداشتی بعدی شود.


علاوه بر این، فشار تأمین آب به طور نامتناسبی بر زنان تأثیر می گذارد. فقط در مغولستان اعضای خانواده مرد مسئولیت اصلی جمع آوری آب را بر عهده دارند. مطالعات تخمین می زنند که مجموعا زنان و دختران هر روز 266 میلیون ساعت را به جمع آوری آب اختصاص می دهند، که به طور قابل توجهی هم از لحاظ درگیری اقتصادی و هم از طریق توانمندسازی اجتماعی زنان دارای کشش مهمی است.


کمبود آب، محیط سبز، کودکان شاد، دنیای شاد!

"مطالعات تخمین می زنند که زنان و دختران هر روز 266 میلیون ساعت را صرف جمع آوری آب می کنند - این یک فشار قدرتمند در زمینه مشارکت اقتصادی زنان و توانمندسازی اجتماعی است."

بسیاری از شرکت های نوپا در کشورهایی که این مسئله به ویژه مسئله بزرگی است، با مشکل کمبود آب مانند اینها روبرو هستند، مانند یک شرکت که یک واحد تصفیه آب شخصی 10 لیتری ایجاد کرده است که می تواند مانند یک کوله پشتی حمل شود. 10 لیتر آب را در 30 دقیقه تصفیه می کند و قابل استفاده مجدد است بنابراین یک خانواده چهار نفره می توانند تا 2 ماه آب آشامیدنی تمیز داشته باشند. به همین ترتیب، آب فولیا یک سیستم تصفیه آب ایجاد کرده است که از کاغذهای قابل بازیافت و قابل تجزیه بیولوژیکی استفاده می کند، همه با کمتر از یک پنی در روز.


برخی از جوامع همچنین نیاز به راه حل های مقرون به صرفه دارند که به شفافیت، امنیت و نگهداری کمک کند، چالشی که eWaterPay با آن روبرو شده و از فناوری تلفن همراه و اینترنت (اینترنت اشیا) برای افزایش زیرساخت های آب در سراسر آفریقا استفاده می کند. eWaterPay با اتصال فناوری بدون تماس و بلاکچین با اینترنت اشیا و قدرت مهندسی توانسته است به بسیاری از چالش هایی که کشورهای آفریقایی هنگام تأمین امنیت آب با آن روبرو هستند پاسخ دهد.


با بالا بردن یک برچسب پیش پرداخت از طریق تلفن همراه، آنلاین یا فروشگاه های محلی، کاربران می توانند با افزایش امنیت و شفافیت، شیر آب هوشمند را برای دسترسی به آب، با همان قیمت قبلی، دریافت کنند. این موارد نه تنها الگوی خرید، بلکه پرچم هایی را که بیشتر از شیرها استفاده می شود ایجاد می کنند و به مدیران امکان می دهد نوع نگهداری هر شیر را پیش بینی کنند.


به عنوان بخشی از تعداد فزاینده فناوریهای "جهشی" که در اقتصادهای در حال توسعه وجود دارد و به اقتصاد امکان می دهد از پول نقد به ثروت برسد. در تغییر نحوه خرید آب توسط جوامع، راه حل هایی مانند eWaterPay می توانند تأثیر قابل توجهی در تغییر درک در اقتصادهای محلی داشته باشند. اگر خانواده ای بتواند پول آب را پیش پرداخت کند، هیچ دلیلی وجود ندارد که مثلاً برای محصولات بهداشتی رویکردی برای تأمین مالی خرد نیز اتخاذ نشود.


در برخی مناطق جهان، چالش مربوط به دسترسی نیست و بیشتر به هدر رفتن مربوط می شود. Altered استارتاپی است که به دنبال حل این مشکل با یک نوآوری ساده است - یک شیرآلات مناسب برای انتهای شیرها. با هوادهی آب خارج شده از شیر، Altered قادر است تا 98٪ از آب مصرفی در فعالیتهای روزمره مانند شستن دست را صرفه جویی کرده و مزایای اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی را برای کاربران ایجاد کند.


امنیت آب و بهداشت همچنان برای مناطق وسیعی از جهان چالش های قابل توجهی برای تولید نسل باقی مانده است. همانطور که تغییرات محیطی با سرعت فزاینده ای انجام می شود، فشار بر منابع مشترک مانند آب سالم و تازه فقط افزایش خواهد یافت. این همه ما هستیم که باید در استفاده بیشتر از آب توجه بیشتری داشته باشیم، و در یونیلور ریخته گری ما به ویژه از پتانسیل استارت آپ های نوآور و روشن که با همکاری سازمان ها و جوامع بزرگتر کار می کنند برای یافتن راه حل هایی مانند راه حل های ما هیجان زده هستیم. در اینجا بحث شده است. امیدوارم از طریق انرژی استارت آپ های چابک و مقیاس و دسترسی شرکت های بزرگتر، آرزوی حل بحران آب امروز کمی قابل دستیابی به نظر برسد.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools