اهمیت آزمایش اختصاصی آب چاه :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




اهمیت آزمایش اختصاصی آب چاه


چرا باید آب چاه خود را آزمایش کنم؟

آزمایش کیفیت آب چاه خصوصی به طور منظم بخش مهمی از حفظ منبع مطمئن و مطمئن است. نتایج آزمایش به شما امکان می دهد تا مشکلات خاص تأمین آب را به درستی برطرف کنید. این امر به شما اطمینان می دهد که منبع آب به درستی در برابر آلودگی احتمالی محافظت شده و تصفیه مناسب انتخاب شده و به درستی کار می کند. مهم است که مناسب بودن کیفیت آب خود را برای استفاده مورد نظر خود آزمایش کنید، اعم از آبیاری دام، سمپاشی شیمیایی یا آب آشامیدنی. این به شما در تصمیم گیری آگاهانه در مورد آب و نحوه استفاده از آن کمک می کند.


آزمایش منظم برای:

  • مشکلات موجود را شناسایی کنید
  • اطمینان حاصل کنید که آب برای استفاده مورد نظر مناسب است، به خصوص اگر برای نوشیدن توسط انسان و حیوانات استفاده شود
  • تغییرات را با گذشت زمان پیگیری کنید
  • اثربخشی یک سیستم درمانی را تعیین کنید


کیفیت منبع آب ممکن است با گذشت زمان، حتی ناگهانی تغییر کند. تغییرات ممکن است مورد توجه قرار نگیرد زیرا ممکن است آب به نظر یکسان، بو و طعم داشته باشد.


آیا آب من برای نوشیدن ایمن است؟

تنها راه تشخیص سالم بودن آب آشامیدنی آزمایش آزمایش در یک آزمایشگاه معتبر است. باکتریها، انگلها و ویروس های مضر با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند، بنابراین نوشیدن آب با ظاهری خوش طعم و مزه ممکن است ضروری نباشد. این میکروب ها می توانند در منابع آب سطحی و زیرزمینی وجود داشته باشند و در صورت عدم درمان صحیح باعث بیماری فوری در انسان می شوند.


برخی از آلاینده های شیمیایی که بعضی اوقات در یک منبع آب یافت می شود، می توانند مشکلات سلامتی طولانی مدت ایجاد کنند که سالها طول می کشد تا ایجاد شود. آزمایش مکرر آب، آب ناامن را شناسایی می کند و اطمینان حاصل می کند که سیستم تصفیه آب سطح مطلوبی را تصفیه می کند.


چه آزمایشاتی باید انجام داده باشم؟

آزمایشات مفیدی برای تعیین سلامت و ایمنی منبع تغذیه و عملکرد سیستم تصفیه آب در دسترس است. بخش بهداشت محلی شما می تواند در انتخاب آزمایشهای مهم برای ارزیابی آب آشامیدنی شما کمک کند.

  • قابلیت پایه آب: آزمایشات نتایج مربوط به باکتریهای کلی فرم، نیترات ها، pH، سدیم، کلرید، فلوراید، سولفات، آهن، منگنز، جامدات جامد محلول و سختی را شامل شود.
  • باکتری های کلی فرم: وجود میکروارگانیسم ها در آب را که به طور بالقوه برای سلامتی انسان مضر هستند، نشان دهد.
  • نیترات: یک آلاینده معمول که عمدتا در آبهای زیرزمینی وجود دارد. غلظت زیاد نیترات می تواند به ویژه برای نوزادان زیر شش ماه خطرناک باشد، زیرا نیترات توانایی انتقال خون در اکسیژن را مختل می کند.
  • یونها: یونهایی مانند سدیم، کلرید، سولفات، آهن و منگنز می توانند مزه یا بوی نامطبوعی را به آب بدهند.
  • سولفات: مقادیر زیاد سولفات می تواند اثر ملین داشته باشد یا باعث تحریک دستگاه گوارش شود.
  • فلوراید: فلوراید یک ریز مغذی ضروری است، اما مقادیر زیاد آن می تواند باعث مشکلات دندانی شود.
  • کل مواد جامد محلول: مقدار مواد معدنی (مانند سدیم، کلرید، سولفات) را که در آب حل می شوند، نشان دهید. جامدات جامد محلول زیاد (TDS) می توانند خوش طعم بودن آب را کاهش دهند.
  • آزمایش اضافی: اگر مشکوک به آلودگی خاصی در آب باشد، آزمایش های دیگر ممکن است مناسب باشد. به عنوان مثال، منابع آب زیرزمینی گاهی اوقات از نظر آرسنیک، سلنیوم و اورانیوم مورد آزمایش قرار می گیرند. منابع آب سطحی و زیرزمینی نیز ممکن است از نظر آلودگی به سموم دفع آفات مورد آزمایش قرار گیرند.


چقدر باید آب خوب خود را آزمایش کنم؟

آب چاه های خصوصی باید حداقل یک بار در سال آزمایش شود. منابع آب آشامیدنی حاصل از چاه های کم عمق و منابع آب سطحی باید بیشتر آزمایش شوند (به طور فصلی)، زیرا در معرض آلودگی هستند. مهم است که آب آشامیدنی خود را در شیر آب و منبع آزمایش کنید. آزمایش هر دو به شما کمک می کند تا تشخیص دهید که آیا سیستم تصفیه شما به درستی عمل می کند و یا آیا کیفیت آب منبع شما تغییر کرده است


از کجا می توانم آب خوب خود را آزمایش کنم؟

با اداره بهداشت و خدمات انسانی محلی یا ایالتی خود تماس بگیرید. آنها می توانند شما را به یک آزمایشگاه معتبر در منطقه شما ارجاع دهند. علاوه بر این، بسیاری از جوامع نمایش های رایگان با عنوان "آزمایشات چاه" را ارائه می دهند. در انجمن خود شروع کنید.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools