کار با واحدها در GMS :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




کار با واحدها در GMS


برای هر پروژه مدل سازی آب زیرزمینی، داشتن واحدهای صحیح در ایجاد یک پروژه معتبر ضروری است. هنگام کار با GMS، از صحت واحدهای پروژه اطمینان حاصل کنید. برای کمک به شما در داشتن واحدهای صحیح، در اینجا چند نکته برای کار با واحدها در GMS آورده شده است.


واحدهای ورودی را بررسی کنید

قبل از وارد کردن داده ها به GMS، واحدهای داده را بررسی کنید. در حالت ایده آل، تمام داده های شما از واحدهای مشابه استفاده می کنند. بنابراین، به عنوان مثال، اگر شما در متر کار می کنید، مطمئن شوید که تمام داده هایی که وارد می کنید بر حسب متر است.


توصیه می شود قبل از وارد کردن داده ها به GMS، داده ها را به واحدهای صحیح تبدیل کنید. GMS در فرآیند واردات واحدهای داده شما را تغییر نمی دهد. همانطور که گفته شد، توصیه می شود واحدهای داده های وارد شده را بررسی کنید تا از واردات صحیح داده اطمینان حاصل کنید. این کار با بررسی فرافکنی داده انجام می شود.


لطفاً توجه داشته باشید که GMS هنگام نوشتن مقادیر در پرونده های ورودی برای مدل ها، مانند بسته های MODFLOW یا MT3DMS، تبدیل واحد را نیز انجام نمی دهد، اما مقادیر را در پرونده های ورودی می نویسد همانطور که در گفتگوی بسته مربوطه نشان داده شده است.


تبدیل واحدها

به جای تبدیل واحد داده های خود قبل از وارد کردن آنها به GMS، می توانید برخی از داده ها را درون GMS تبدیل کنید. GMS تبدیل خودکار واحدها را برای داده انجام نمی دهد. بنابراین اگر تمام داده های شما بر حسب متر باشد و شما یک مجموعه داده را بر حسب فوت وارد کنید، GMS به طور خودکار داده را از فوت به متر تبدیل نمی کند.


در عوض، پس از وارد کردن داده ها، دو گزینه برای تبدیل داده ها به واحدهای صحیح دارید.


اولین مورد از این گزینه ها، انتقاد مجدد از داده ها است. این کار با کلیک راست بر روی داده های موجود در Project Explorer و انتخاب دستور Reproject انجام می شود. این گزینه می تواند به سرعت واحدهای داده را در GMS تغییر دهد.


گزینه دیگر ایجاد مجموعه داده جدید با واحدهای صحیح است. این کار با استفاده از ماشین حساب داده انجام می شود. در Data Calculator، شما می توانید مجموعه داده را با واحدهای اشتباه انتخاب کرده و سپس معادله را وارد کنید تا واحدهای مجموعه داده را به ماشین حساب تبدیل کنید. پس از محاسبه مجموعه داده جدید، اطمینان حاصل کنید که مجموعه داده در پروژه استفاده می شود و نه مجموعه داده قدیمی.


واحدهای خروجی را بررسی کنید

پس از تکمیل مدل و اجرای آن، توصیه می شود واحدهای داده های خروجی را بررسی کنید. در بیشتر موارد، واحدهای موجود در داده های خروجی صحیح خواهند بود. اگر واحدها درست نباشند، این اغلب نشان دهنده وجود مقادیر ورودی مدل است. GMS واحدهای داده را در طول اجرای مدل تغییر نمی دهد.


برای یافتن تمامی مطالب مرتبط با این مطلب در سایت از جستجوی سایت در حاشیه سمت راست و بالای صفحه استفاده فرمایید.


لیست دیگر آموزش های مرتبط

ورود به بخش آموزش های متنی GMS

ویکی نرم افزار GMS

انجمن بحث و گفتگو GMS

کلاس های بین المللی GMS

منابع آموزشی نرم افزار GMS


آموزش های ویدیویی فارسی GMS

آموزش های ویدیویی انگلیسی GMS


دانلود آخرین نسخه نرم افزار GMS


دریافت کرک نرم افزار GMS

دریافت لایسنس ارزیابی (14 روزه)


برای سفارش انجام مدل سازی اینجا کلیک کنید












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools