مقیاس گذاری راه حل های آب دیجیتال در کشورهای در حال توسعه :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




مقیاس گذاری راه حل های آب دیجیتال در کشورهای در حال توسعه


در کشورهای جنوب صحرای آفریقا مشترکین تلفن همراه بیشتری (477 میلیون نفر) نسبت به افرادی که به خدمات آب با مدیریت ایمن دسترسی دارند (275 میلیون نفر) وجود دارد. گسترش ارتباطات تلفن همراه در کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​فرصت های زیادی برای نوآوری دیجیتال ایجاد کرده است. فناوری های جدید نه تنها سیستم های موجود را قادر می سازد تا با کارایی بیشتری کار کنند، بلکه مدل های جدید ارائه خدمات را نیز ممکن می سازند.


برای درک بهتر چگونگی ابداع نوآوران دیجیتال در بخش آب، ما سفر مقیاس گذاری دو ارائه دهنده خدمات تجارت به تجارت (B2B) را بررسی کردیم. Wonderkid به 40 نرم افزار آب در کنیا و دیگر بازارهای آفریقا راه حل های نرم افزاری سفارش داده شده ارائه می دهد. CityTaps راه حل های اندازه گیری دیجیتال pay-as-you-go - PAYG را برای آب و برق در بازارهای آفریقا و آمریکای مرکزی ارائه می دهد.


سفرهای مبتکر و سودمند در مقیاس گذاری راه حل های دیجیتال

فرایندی که در آن یک ابزار، فناوری دیجیتال را مقیاس بندی می کند، با یک مبتکر / ارائه دهنده راه حل های دیجیتال تفاوت اساسی دارد. نوآوران مقیاس گذاری را از طریق رشد و توسعه تجارت خود و تکامل محصولات و خدماتی که ارائه می دهند تجربه می کنند. ارائه دهندگان راه حل های دیجیتال در طول سفر دیجیتالی شدن با ارائه محصولات و خدمات مختلف که در مراحل مختلف مرتبط هستند، شرکای شرکت های بزرگ خواهند بود. درک این تجربیات مختلف مهم است، زیرا تسریع در پذیرش دیجیتال نیازمند بازار این راه حل ها است تا با ظرفیت ارائه دهندگان خدمات برای اتخاذ راه حل ها مطابقت داشته باشد. لطفاً برای مشاهده سفرهای مبتکر و سودمند در مقیاس گذاری راه حل های دیجیتال، به شکل 2 گزارش مقیاس دهی راه حل های دیجیتال در بخش بخش آب (صفحه 12 از 17) مراجعه کنید.


سفر مقیاس گذاری - عوامل حیاتی

بر اساس تجربیات Wonderkid و CityTaps، در گزارش ما موارد مهم برای نوآوران را در مراحل مختلف، از ایده پردازی تا اعتبار سنجی، تکرار، اصلاح، مقیاس گذاری و پذیرش گسترده شناسایی کردیم. در حالی که اکثر عوامل در طول کل سفر مرتبط هستند، خصوصیات آنها در مراحل مختلف تغییر می کند.


اساس در کل سفر مقیاس گذاری دو زمینه است: تأمین مالی و استفاده از ابزارهای دیجیتال توسط کارکنان خدمات و مصرف کنندگان آنها.


برآورد هزینه دستیابی به دسترسی جهانی به آب و فاضلاب تا سال 2030 114 میلیارد دلار در سال است. تحقق این امر نه تنها به سرمایه گذاری عمومی و حمایت مالی بیشتر احتیاج دارد، بلکه به سرمایه های تجاری و مخلوط بیشتری نیز نیاز دارد. مبتکرانی که با راه حل های دیجیتال کار می کنند به ویژه از مزایای راه حل های تأمین مالی که نیاز به ردیابی دقیق نتایج، به ویژه تأمین مالی مبتنی بر نتایج دارند، برخوردار هستند. با این حال، این بهترین مدل برای اعتبارسنجی است و بودجه کمک مالی در حمایت از نوآوری های نوظهور همچنان مهم است.


ارائه دهندگان B2B در بخش آب اغلب جمع آوری درآمد از مشتریان آب و برق را چالش برانگیز می دانند. مبتکران باید از محدودیت های مالی شرکت های متبوع در کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​آگاه باشند و پیشنهادات محصولات خود را با توجه به این موارد ساختار دهند. ارائه مدل های پرداخت انعطاف پذیر، مانند لیزینگ، می تواند با کاهش هزینه های اولیه، تصویب را امکان پذیر کند.


برای راه حل های B2B، تعهد رهبری ابزار برای هدایت دیجیتال سازی تعیین کننده اصلی سرعت تصویب خواهد بود. نوآوران بیشترین تمرکز خود را بر پشتیبانی از فرایندهای مدیریت تغییر در برنامه های کاربردی و ایجاد اعتماد در میان کاربران نهایی دارند. به نوبه خود، تاسیسات می توانند با ایجاد فرهنگ رهبری و نوآوری که از فن آوری های جدید استقبال می کند، از فرزندخواندگی پشتیبانی کنند.


تمایل به استفاده از فناوری دیجیتال در میان شرکت های متداول اغلب تحت تأثیر سطح پاسخگویی تحمیل شده توسط دولت ها است. در مواردی که دولتها اهداف عملکردی مشخصی را برای خدمات تأسیساتی تعیین و اجرا می کنند، شرکتهای بزرگ به دنبال ابزارهای دیجیتالی برای دستیابی به بازدهی و ارائه شواهدی از موفقیت هستند. اگرچه معیارهای تأسیسات در سطح ملی می توانند سودمند باشند، اما مهمترین نکته این است که نهادهای نظارتی اهدافی را برای مشتریان کم درآمد تعیین کنند. ابزارهای دیجیتالی می توانند نقشی اساسی در استقرار خدمات برای افراد آسیب پذیر داشته باشند، زیرا افزایش کارایی منجر به افزایش پوشش می شود.


واضح است که راه حل های دیجیتالی می توانند خدمات قابل توجهی در آب به وجود آورند. با این حال مقیاس گذاری این موارد به همکاری بین مبتکران، اپراتورهای تلفن همراه و خدمات نرم افزاری و حمایت از سوی سرمایه گذاران بستگی دارد. اپراتورهای تلفن همراه، به ویژه در کشورهای با درآمد کم و متوسط، ذینفعان خوبی دارند و آنها گزینه های اتصال و پرداخت را ارائه می دهند که طیف وسیعی از ابزارهای دیجیتال را پشتیبانی می کند. با مشارکت با اپراتورهای تلفن همراه، مبتکران می توانند از این خدمات تلفن همراه استفاده کنند و از شناخت نام تجاری قوی و روابط مشتری موجود بهره مند شوند.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools