انتقال سند تالاب انزلی به وزارت نیرو اشکال حقوقی دارد :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




انتقال سند تالاب انزلی به وزارت نیرو اشکال حقوقی دارد

مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست گفت: انتقال سند تالاب انزلی به اسم وزارت نیرو دو اشکال حقوقی مهم دارد و بعید می‌دانم چنین اتفاقی رخ داده باشد. مسعود باقرزاده کریمی امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی تالاب‌ها و پنجاهمین سال انعقاد کنوانسیون رامسر، در پاسخ به پرسش ایسنا درباره انتقال سند تالاب انزلی به نام وزارت نیرو اظهار کرد: در قوانین ما اشاره شده است که تعیین حریم بستر و حد بستر هر منبع آبی با وزارت نیرو البته با نظارت و همکاری سازمان حفاظت محیط زیست است. اینکه گفته می‌شود سند تالاب انزلی به وزارت نیرو منتقل می‌شود دو اشکال حقوقی دارد.


وی ادامه داد: در قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و قانون حفاظت از تالاب‌ها به صراحت گفته شده است که مسئول مدیریت و تعیین خسارت‌های وارده به تالاب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست است. از سویی دیگر تالاب‌ها نوعی زیستگاه هستند و نمی‌توان مدیریت آن را به وزارت نیرو واگذار است. این کار مانند آن است که بخشی از جنگل‌های هیرکانی به وزارت نیرو واگذار شود.


موضوع حذف لوگوی رامسر برداشت شخصی است!

باقرزاده کریمی در پاسخ به پرسش دیگر ایسنا مبنی بر اینکه آیا سازمان حفاظت محیط زیست موضوع حذف لوگوی رامسر از پوستر بین‌المللی امسال را پیگیری کرده است یا خیر؟ توضیح داد: این لوگو از سایت اینترنتی این کنوانسیون و سخنرانی رسمی رییس این کنواسیون حذف نشده است. به نظر می‌رسد که موضوع حذف لوگوی رامسر برداشت شخصی بوده است و موضوعیتی ندارد. سال ۱۳۸۰ نیز حواشی تقریبا مشابهی برای کنوانسیون رامسر اتفاق افتاد که ما پیگیری کردیم.


مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: حذف لوگو از پوستر را نمی‌توان به لحاظ حقوقی پیگیری کرد.


باقرزاده کریمی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت تالاب انزلی و میانکاله تصریح کرد: بعضی تالاب‌ها از جمله این دو تالاب، چالشی هستند. ستاد ملی تالاب‌ها حدود پنج سال پیگیر تالاب میانکاله بود که در نهایت تابستان امسال برنامه جامع تالاب میانکاله و پروژه‌های اولویت دار آن‌ها تصویب شد.


انجام لایروبی برای تسهیل تبادل جریان آب بین خلیج گرگان و دریای خزر

وی در پایان گفت: بر این اساس قرار شد که ارتباط خلیج گرگان و دریای خزر با لایروبی تسهیل شود. تسهیل ارتباط بین خلیج گرگان و دریای خزر تبادل جریان آب را بیشتر خواهد کرد. به عقیده کارشناسان عدم تبادل جریان آب سبب فرایندهای شیمیایی و مرگ پرندگان می‌شود.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools