مسیر یاب داده های کشاورزی و منابع آب :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




مسیر یاب داده های کشاورزی و منابع آب


شدت خشکسالی کالیفرنیا در سال 2014 در این تصاویر از دریاچه Folsom، مخزنی در شمال کالیفرنیا نشان داده شده است. ناسا و کالیفرنیا در حال همکاری برای استفاده از ابزارهای مشاهده زمین ناسا برای کمک به این ایالت هستند که بتواند منابع آب خود را بهتر مدیریت کند و خشکسالی جاری را کنترل و پاسخ دهد.


تأثیرات اقتصادی مرتبط با به خطر افتادن آب و تولید مواد غذایی به دلیل طغیان، طوفان های شدید و خشکسالی برای کشورها ویرانگر است. در حقیقت، خشکسالی به دنبال طوفان های شدید و طغیان داخلی، به عنوان یکی از برترین فاجعه های مربوط به هوا شناخته می شود. به همین ترتیب، نظارت بر میزان دسترسی به آب و شرایط خشکسالی برای مدیران منابع آب و تصمیم گیرندگان کشاورزی بسیار مهم است.


هنگام پیش بینی وقایع آینده یا پاسخگویی به وقایع فعلی، سه زمینه اصلی تمرکز وجود دارد: زمین، آب و پوشش گیاهی. در سطح زمین ما می توانیم بازتاب، دما، ارتفاع و رواناب احتمالی را مشاهده کنیم. با استفاده از آب، می توانیم از نظر در دسترس بودن آب و یا برای ارزیابی استراتژی های آبیاری، بارش، آب معادل برف، آب زیرزمینی و رطوبت خاک را بررسی کنیم. با استفاده از پوشش گیاهی، ما می توانیم سلامت اکوسیستم و فنولوژی را از طریق شاخص های پوشش گیاهی، از جمله شاخص پوشش گیاهی تفاوت نرمال (NDVI) و شاخص پوشش گیاهی پیشرفته (EVI) ارزیابی کنیم، ساختار گیاهان را از طریق متغیرهایی مانند شاخص سطح برگ (LAI) مشخص کنیم و نحوه استفاده گیاهان را کنترل کنیم. آب از طریق تبخیر و تعرق (ET). این مسیر یاب به این سه بخش اصلی تقسیم می شود، اندازه گیری هایی را برای کمک به تصمیم گیری در زمینه مدیریت کشاورزی و آب و همچنین اطلاعاتی برای ارزیابی اهداف توسعه پایدار ارائه می دهد.


درباره داده ها

ناسا با دیگر نهادهای فدرال و سازمان های فضایی بین المللی از جمله NOAA ،USGS، آژانس اکتشاف هوافضا ژاپن (JAXA) و وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت (METI) و آژانس فضایی اروپا (ESA) همکاری می کند تا ترکیبی ارائه دهد. داده های زمینی و ماهواره ای که منظره ای بی نظیر از کره زمین را برای درک بهتر تأثیرات وقایع تغییر اقلیم فراهم می کند. اندازه گیری های ماهواره ای و زمینی به دانشمندان، محققان و تصمیم گیرندگان در پیش بینی وقایع و ارزیابی شرایط نزدیک به زمان واقعی برای تصمیم گیری به موقع کمک می کنند. ناسا، با همکاری سازمان های دیگر، مجموعه ای از ابزارها را در اختیار شما قرار می دهد که اطلاعاتی را برای درک تعدادی از پدیده های مرتبط با در دسترس بودن آب و عملکرد محصول فراهم می کند. محصولات داده های علوم زمین ناسا تأیید می شوند، به این معنی که دقت و صحت در یک مجموعه گسترده از مکان ها و دوره های زمانی از طریق چندین تلاش حقیقت سنجی و اعتبار سنجی ارزیابی شده است.


مجموعه داده های ارجاع شده در این مسیر یاب از سنسورهای نشان داده شده در جدول زیر با تفکیک پذیری مکانی و زمانی هستند. قابلیت NASA's Land ،Atmosphere Near realte for EOS (LANCE) مجموعه داده های انتخابی را در مدت 3 ساعت از مشاهده ماهواره به مردم ارائه می دهد که امکان نظارت و تصمیم گیری در زمان واقعی (NRT) را فراهم می کند.


توجه: این یک لیست جامع از مجموعه داده ها نیست، بلکه فقط شامل مجموعه داده های سیستم اطلاعات و اطلاعات سیستم مشاهده زمین (EOSDIS) ناسا است.



علاوه بر داده های مأموریت، ناسا یک سری مدل دارد که از داده های سنجش از دور به عنوان ورودی برای بدست آوردن پارامترهای داده پیچیده تر استفاده می کند. سیستم جذب داده زمین (LDAS) داده های یک مجموعه جهانی (GLDAS) و یک مجموعه آمریکای شمالی (NLDAS) را فراهم می کند. LDAS ورودی های اندازه گیری مانند بارش، بافت خاک، توپوگرافی و شاخص سطح برگ را می گیرد و سپس از آن ورودی ها برای مدل سازی برآورد خروجی رواناب و تبخیر و تعرق استفاده می کند.













نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools