استفاده از Shapefiles برای Stream Arcs در WMS :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




استفاده از Shapefiles برای Stream Arcs در WMS


Shapefile ها حاوی داده های ارزشمندی هستند که می توانند برای مدل سازی در WMS استفاده شوند. اگر یک shapefile موجود دارید که دارای قوس هایی است که جریان هایی را برای منطقه ای که مدلسازی می کنید، مشخص می کند، می توانید از آن shapefile برای تعریف جریان های پروژه WMS خود استفاده کنید. انجام این کار می تواند شما را از داشتن دستی تعریف قوس های جریان نجات دهد.


برای آرک جریان در WMS از یک شکل استفاده کنید، موارد زیر را انجام دهید:

  • shapefile را در WMS وارد یا بارگیری کنید. داده های پرونده در ماژول GIS ظاهر می شوند. کمان ها را بازبینی کنید تا مطمئن شوید که با مکان جریان همسو هستند.
  • با فعال کردن شکل شکل، از Mapping | استفاده کنید دستور Shapes to Feature Objects.
  • در GIS to Feature Objects Wizard، شکل فایل را با پوشش زهکشی ترسیم کنید. اگر علاوه بر پوشش تخلیه، از پوشش دیگری استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید که در مرحله اول جادوگر، پوشش صحیح را انتخاب کنید.
  • پس از نقشه برداری از کمان ها به پوشش زهکشی، از ابزار Select Feature Arc برای انتخاب قوس در امتداد هر جریان استفاده کنید.
  • راست کلیک کرده و دستور Attributes را انتخاب کنید تا گفتگوی Attributes برای کمانهای انتخاب شده باز شود.
  • ویژگی های کمان ها را به صورت جریان تغییر دهید.



توصیه می شود پس از ایجاد قوس های جریان، جریان ها را مرور کنید تا جریان های مشخص در مسیر درست حرکت کنند. از گزینه نمایش برای دیدن جهت قوس جریان استفاده کنید و از دستور Reverse Direction برای تغییر جهت قوس ها استفاده کنید.


همچنین توصیه می شود قوس هایی را که به پوشش زهکشی ترسیم شده اند، به دقت بررسی کنید. برای بهبود عملکرد مدل، هر کمان غیرضروری را پاک کرده و قوس ها را تمیز کنید. توصیه می شود که قوسهای جریان با هم ادغام شوند، مگر در مکانهایی که شاخه می شوند یا جایی که قرار است زیرحوزه شروع شود. با تغییر گره به راس، قوس ها را ادغام کنید.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools