یک WASH فراگیر برای توانمندسازی زنان در سطح جهانی :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




یک WASH فراگیر برای توانمندسازی زنان در سطح جهانی


وقتی این مطلب را از خانه خود در لندن می نویسم، این واقعیت را تأمل می کنم که در اینجا ما خوش شانس هستیم که به صورت شبانه روزی به آب روان و بهداشت سالم دسترسی داریم. این سرویس اساسی، در عین حال حیاتی، به زنان، دختران و کسانی که قاعدگی دارند، اجازه می دهد قاعدگی ماهانه خود را با وقار مدیریت کنند. با این وجود برای ده ها میلیون نفر در سطح جهان، این سناریو دور از واقعیت است.


در همین راستا، زمینه همه گیر کنونی COVID-19 و روز جهانی زن (8 مارس) فرصتی برای تمرکز بر مسئولیت متخصصان آب در مدیریت بهداشت قاعدگی (MHM) فراهم می کند.


دستیابی به خدمات بهداشتی مناسب، فراگیر و پایدار یکی از بزرگترین مسائلی است که بخش آب و کل جامعه با آن روبرو است. هدف توسعه پایدار (SDG) 6.2 نیاز به "توجه ویژه به نیازهای زنان و دختران و کسانی که در موقعیت های آسیب پذیر هستند" را در رابطه با دسترسی به آب تمیز و بهداشتی برجسته می کند.


دوره ها یک روند طبیعی است - هر روز، تقریباً 300 میلیون نفر در دوره قاعدگی خود هستند. با این حال، از هر سه نفر یک نفر به دلیل کمبود توالت، محصولات بهداشتی و / یا خدمات بهداشتی قادر به کنترل ایمن و با وقار آن نیست.


چالش های MHM در کشورهای کم درآمد و متوسط ​​بسیار بیشتر است و به شدت بر سلامت، تحصیلات و مشارکت زنان در جامعه تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، یونیسف تخمین می زند که هر 10 دختر در آفریقا هر ساله یک مدرسه را به دلیل عادت ماهانه از دست می دهند.


در بسیاری از کشورها، مواردی به سادگی عدم دسترسی به حمام های ایمن، نه تنها برای آموزش بلکه برای ایمنی و رفاه، مسئله ای اساسی است. یونسکو گزارش می دهد: «مطالعات انجام شده در آفریقای جنوبی و جاهای دیگر خطرات خشونت جنسی و آزار و اذیت در توالت و اهمیت گنجاندن دختران دانش آموز در برنامه ریزی مکان و ساختارهای توالت در مدارس را به اثبات رسانده است. امکانات توالت نیز باید در و قفل در داخل داشته باشد، تا اطمینان حاصل شود دختران می توانند بصورت خصوصی و ایمن قاعدگی خود را مدیریت کنند. "


در همین حال، تأثیرات زیست محیطی تسهیلات دفع ناکافی و محصولات بهداشتی پلاستیکی یکبار مصرف، کشورهای با درآمد متوسط ​​، متوسط ​​و کم را تحت تأثیر قرار می دهد، هرچند که در دامنه های مختلف. بنابراین، نیاز به محصولات بهداشتی پایدار و مقرون به صرفه برای MHM نگرانی جهانی دارد.


در مورد محصولات بهداشتی پایدار، از لیوان های قاعدگی گرفته تا لنت ها و لباس های زیر قابل استفاده مجدد، جهش هایی صورت می گیرد. نیاز فوری به امکانات بهداشتی و بهداشتی کافی با دسترسی به آب روان و تمیز که امکان جذب این محصولات پایدار و قابل استفاده مجدد را فراهم می کند، وجود دارد. در حال حاضر، استفاده از محصولات بهداشتی قابل استفاده مجدد (مانند لیوان های قاعدگی) در کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​می تواند در برخی موارد بسیار چالش برانگیز یا تقریباً غیرممکن باشد. فنجان های قاعدگی باید هر بار یک بار در آب جوش تمیز استریل شوند و در هر بار تغییر باید با آب شیر روان شسته شوند.


از طریق برنامه های توسعه ظرفیت، می توان متخصصان بخش های آب، آموزش و توسعه را به همکاری تشویق کرد - این می تواند راه حل ها را تسریع کرده و امکانات بهداشتی نوآورانه و فراگیر ارائه دهد. به نوبه خود، این می تواند به جلوگیری از عفونت، افزایش بهداشت، کاهش کلاله و انگیزه بیشتر دختران برای حضور در مدارس کمک کند و بنابراین جامعه ای عادلانه تر را به دنبال خواهد داشت.


متخصصان آب و فاضلاب با تلاش خستگی ناپذیر برای دستیابی به SDG 6، از جمله SDG 6.2 از طریق پروژه های WASH، نقش حیاتی دارند. پروژه های WASH اولین گام منحصر به فرد برای بهبود MHM هستند زیرا روی سخت افزار (مانند برنامه ریزی و طراحی امکانات و محصولات) و نرم افزار (آموزش و نگرش) تمرکز دارند. آنها همچنین فرصت هایی را برای تعامل با بازیگران نهادی و سیاست گذاران فراهم می کنند، که می تواند یک فضای قدرتمند را برای تغییر به سمت یک جامعه فراگیرتر و عادلانه ایجاد کند.


با توجه به اینکه MHM نه تنها یک مسئله بهداشت است بلکه یک مسئله برابری جنسیتی است، تأثیرات ایجاد شده توسط متخصصان آب و بهداشت می تواند بسیار گسترده باشد و به دستیابی سایر SDG ها در این روند کمک کند.


در روز جهانی زن 2021، ما از همه متخصصان آب می خواهیم که استانداردها را به چالش بکشند و به طور همه جانبه فکر کنند. ما باید با همکاری یکدیگر راه حلهایی را فراهم کنیم که زنان را در سطح جهانی از طریق دسترسی فراوان به آب تمیز و بهداشت توانمند سازد.


#ChooseToChallenge #انتخاب_چالش #IWD2021












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools