آیا هوش مصنوعی آینده مدیریت دارایی زیرساخت های آب است؟ :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




آیا هوش مصنوعی آینده مدیریت دارایی زیرساخت های آب است؟


سرمایه گذاری ناکافی عمومی و شهرداری یک چالش اساسی برای مدیریت طولانی مدت زیرساخت های آب شهری است. در آلمان، طی دهه گذشته، سرمایه گذاری سالانه برای بازسازی فاضلاب تقریباً 4 میلیارد یورو بوده است. با این حال، طبق موسسه امور شهری آلمان، سرمایه گذاری مورد نیاز بیش از 7 میلیارد یورو تخمین زده شده است که نشان دهنده کسری سرمایه حداقل 3 میلیارد یورو است.


این کسری سرمایه گذاری عواقب خطرناکی از جمله تخریب خدمات آب و فاضلاب، افزایش خطر سیل، اثرات زیست محیطی و در دراز مدت، هزینه های تعمیر اضطراری بالاتر را به همراه دارد. تاسیسات در سرتاسر جهان برای جلوگیری از وخامت مستمر زیرساخت ها و حفظ سطح مناسب خدمات و به حداکثر رساندن ارزش دارایی های آنها در میان مدت و بلند مدت، برای ایجاد استراتژی های توانبخشی کارآمد به چالش کشیده شده اند.


استفاده از هوش مصنوعی (AI) و مدل سازی راه حل های امیدوارکننده ای برای خدمات عمومی برای بهبود شیوه های مدیریت دارایی و کارایی بازرسی و استراتژی های توان بخشی است. تحقیقات پیشگامانه انجام شده توسط Kompetenzzentrum Wasser Berlin (KWB) نشان می دهد که این امکان وجود دارد. ما مدل های آماری را آزمایش کردیم و برای ارزیابی توانایی آنها در افزایش پیش بینی و مدیریت فاضلاب، از روش های AI استفاده کردیم. بر اساس این رویکردهای مدل سازی، ابزارهای عملی برای پشتیبانی از برنامه ریزی توانبخشی، و همچنین اولویت بندی بازرسی و نگهداری ایجاد شد. همچنین روش های هوش مصنوعی برای پر کردن شکاف در داده های دارایی فاضلاب استفاده شد که برای اطمینان از پیش بینی های سطح شهر و کاهش عدم قطعیت مدل اساسی است.


مدل های ما فقط نوک کوه یخ هستند، زیرا بسیاری از راه حل های دیگر هوش مصنوعی در حال حاضر توانایی خود را برای بهبود شیوه های مدیریت دارایی نشان داده اند. در وبینار آینده IWA در تاریخ 20 آوریل 2021 در ساعت 15:00 CEST، ما تجربیات و مطالعات موردی بیشتری را در مورد مدیریت دارایی های دارای هوش مصنوعی ارائه خواهیم داد. متخصصان از سراسر جهان توانایی مدل سازی داده محور و هوش مصنوعی را برای حمایت از استراتژی های مدیریت دارایی شبکه های آب و فاضلاب نشان می دهند.


ما ابزارهای فعلی هوش مصنوعی موجود در بازار را ارائه خواهیم داد، و پتانسیل آنها را با نمونه های مشخصی از کاربردهای آنها در شهرها نشان خواهیم داد، درباره عدم اطمینان در روند تصمیم گیری بحث خواهیم کرد و تحقیقات جدید در این زمینه را بررسی خواهیم کرد. سخنرانان ما، که متخصصان خدمات برتر، مشاوره و دانشگاه هستند، مروری جامع بر مسائل و فرصت های ارائه شده توسط مدل سازی و قابلیت های جدید پیش بینی را ارائه می دهند. این وبینار فرصتی منحصر به فرد برای یادگیری مستقیماً از تجربه زندگی واقعی و تبادل دانش با متخصصان برجسته در مورد آینده مدیریت دارایی با استفاده از فناوری های دیجیتال است.


این وبینار توسط گروه متخصص استراتژیک مدیریت دارایی IWA (SAM SG) و کارگروه مدیریت دارایی زهکشی شهری (UDAM) برگزار شده است. ما مشتاقانه منتظر دیدن شما در وبینار در تاریخ 20 آوریل، ساعت 15:00 CEST هستیم - برای رزرو مکان خود در اینجا ثبت نام کنید.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools