کارگاه تخصصی نرم افزار Vensim - مدرک معتبر موسسه آموزشی صنعت آب و برق :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




کارگاه تخصصی نرم افزار Vensim - مدرک معتبر موسسه آموزشی صنعت آب و برق


معرفی کلی نرم افزار Vensim

Vensim یک نرم افزار شبیه سازی است که توسط Ventana Systems ساخته شده است. این برنامه در درجه اول از قابلیت شبیه سازی مداوم (پویایی سیستم)، با برخی از قابلیت های گسسته و مدل سازی مبتنی بر عامل، پشتیبانی می کند. به صورت تجاری و بصورت رایگان "نسخه یادگیری شخصی" در دسترس است. Vensim یک رابط مدلسازی گرافیکی با نمودارهای stock و flow و causal loop، در بالای یک سیستم معادلات مبتنی بر متن در یک زبان برنامه نویسی اعلانی ارائه می دهد. این شامل یک روش ثبت شده برای ردیابی تعاملی رفتار از طریق پیوند در ساختار مدل، و همچنین یک زبان اضافی برای اتوماسیون آزمایش های کنترل کیفیت در مدل هایی به نام بررسی واقعیت است. زبان مدل سازی از آرایه ها (اشتراک ها) پشتیبانی می کند و اجازه نقشه برداری از ابعاد و تجمع را می دهد. توابع تخصیص داخلی محدودیت هایی را برآورده می کند که گاهی اوقات با رویکردهای متداول مانند logit برآورده نمی شوند. این برنامه از تأخیرهای گسسته، صف و انواع فرآیندهای تصادفی پشتیبانی می کند. چندین مسیر برای واردات و صادرات مقطعی و سری زمانی وجود دارد، از جمله پرونده های متنی، صفحات گسترده و ODBC. مدلها با استفاده از روشهای بهینه سازی، فیلتر کالمن یا زنجیره مارکوف مونت کارلو در برابر داده ها درجه بندی می شوند. گزینه های تجزیه و تحلیل حساسیت روش های مختلفی را برای آزمایش و نمونه برداری از مدل ها ارائه می دهد، از جمله شبیه سازی مونت کارلو با نمونه برداری از Hypercube لاتین. پرونده های مدل Vensim را می توان در قالب فقط خواندنی قابل تنظیم بسته بندی و منتشر کرد که می تواند توسط یک مدل Reader آزاد که در دسترس است اجرا شود. این امکانی است به اشتراک گذاری مدلهای تعاملی با کاربرانی که مالک برنامه نیستند و / یا نویسنده مدل نمی خواهد به پایگاه کد مدل دسترسی داشته باشد.


 درباره دوره آموزشی:

در این محتوای آموزشی، ضمن معرفی تفکر سیستمی، نمونه‌هایی از مدل سازی سیستمی به صورت کیفی و کمی با استفاده از نرم‌افزار ونسیم (Vensim DSS) در مسائل منابع آبی از جمله شبیه سازی عملکرد مخزن سد بر اساس سیاست بهره برداری استاندارد توسط شرکت‌کنندگان انجام می شود.

در این دوره، ضمن ارتقاء سطح دانش شرکت‌کنندگان در مورد رویکرد سیستمی و متدولوژی سیستم دینامیک (System Dynamics) و تشریح نکات مهم در انجام تحلیل سیستمی توسط مدل سازی ریاضی سیستمی، نحوه استفاده از نرم‌افزار ونسیم (Vensim DSS) آموزش داده خواهد شد و چند مطالعه موردی (Case Study) از سیستم‌های منابع آب، مدل سازی و تحلیل می‌شود. سرفصل‌های این محتوای آموزشی عبارتند از:

  • آشنایی با مفهوم تفکر سیستمی به عنوان زیربنای پویایی سیستم
  • معرفی انواع مدل ها، روابط علت و معلولی و حلقه های بازخورد (مدل سازی کیفی) 
  • الگوهای رفتاری مرسوم در سیستم ها (رشد نمائی، هدف جو، نوسانی و ...) 
  • معرفی اجزای پویایی سیستم 
  • قابلیت‌ها و امکانات نرم‌افزار ونسیم (نحوه توسعه مدل شبیه سازی و حل مسائل)
  • حل مسائل کاربردی شبیه سازی عملکرد مخزن سد بر اساس سیاست بهره برداری استاندارد (SOP)


 مدرس:

مدرس دوره، سرکار خانم مریم ابارشی دارای دکترای تخصصی مهندسی عمران-آب از دانشگاه فردوسی و مدیر توسعه صالحیت حرفهای نیروی انسانی در مؤسسه آموزش های تخصصی صنعت آب و برق می باشند. اطلاعات تماس ایشان در زیر آمده است:

  •  آدرس ایمیل: 


 نحوه ارائه وبینار:

برای جزییات بیشتر از آخرین خبر درباره نحوه ارائه کارگاه آموزشی (اعم از زمان برگزاری، هزینه و...) با ایمیل سایت به آدرس www.Basin.ir@gmail.com و یا شماره واتساپ 09190622992 در ارتباط باشید.


لینک های مفید:

دانلود پوستر


ورود به بخش معرفی نرم افزار Vensim












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools