ارزش های زیاد آب :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




ارزش های زیاد آب


همانطور که در گزارش امسال توسعه جهانی آب کاملاً واضح است، فکر کردن در مورد ارزش آب واقعاً منطقی نیست. مقادیر زیادی به آب و موارد استفاده آن متصل شده است. گزارش این گروه ها را از نظر پنج دیدگاه به طور مفیدی گروه بندی می کند. ما می توانیم برای منابع آب، از جمله عملکرد اساسی آنها در حمایت از اکوسیستم ها، ارزش قائل شویم. زیرساخت های منابع آب، استفاده از آب در صنایع غذایی و صنایع و تأمین آب، سرویس های بهداشتی (WASH) هر کدام ارزش های خاص خود را دارند. پس از آن دیدگاه فرهنگی وجود دارد، دین را به تفریح ​​فرا می بخشد.


این گزارش خواستار تصدیق بهتر این مقادیر مختلف است. آنچه گفته می شود، حاکمیت چند ارزشی است. این ممکن است تا حدی انتزاعی به نظر برسد - ایده آلیستی، حتی. اما مشکلاتی که امروز با آنها روبرو هستیم می تواند به عنوان یک شکست در ارزش ها و ارزش گذاری آب تلقی شود، با شکاف های زیادی در توانایی و تمایل ما برای در نظر گرفتن ارزش های متنوع و منافع پشت آنها.


در بررسی هر یک از چشم اندازها، این گزارش توجه بسیاری از این شکاف ها را جلب می کند که شامل عدم توجه به موارد منفی و مثبت است.


به عنوان مثال، در مورد زیرساخت های منابع آب، گزارش خاطرنشان کرد که ارزیابی گذشته، "خصوصاً برای سدهای بزرگ" "به طور جدی ناقص" بوده است. خدمات اکوسیستم و تأثیرات اجتماعی در پروژه های مهم مهندسی آب به اندازه کافی ناکافی باقی مانده است - با توجه به نیاز به تأمین جمعیت در حال رشد جهانی، این یک نگرانی است.


در مورد WASH، این گزارش به سرمایه گذاری نسبتاً کم در بهداشت و در مقایسه با تأمین آب اشاره دارد، علی رغم دستاوردهای بهداشتی که انتظار می رود سرمایه گذاری بالاتری به همراه داشته باشد و این نگرانی را در مورد میزان یارانه ها به جای ثروتمندان بیشتر می کند. فقیرترین، در جامعه است.


جای تعجب نیست که انرژی، صنعت و تجارت بر ارزش پولی متمرکز شده اند. این گزارش می گوید، سفر برای تبدیل شدن به یک کاربر خوب نیاز به یک جهت گیری مجدد دارد تا نه در مورد "منبع آب من" بلکه "حوضه آب ما" فکر کند.


در هر زمینه پیشرفت هایی وجود داشته است، اما با تشدید چالش های جهانی، نقص در ارزیابی آب بسیار اهمیت پیدا می کند.


عدم موفقیت در ارزش آب باعث افزایش اهمیت خواهد شد


فراخوان اصلی گزارش این است که ارزش گذاری آب فقط در مورد قیمت های بالاتر یا حتی ارتقا the مصرف با بیشترین ارزش نیست - جایی که اندازه گیری این ارزش صرفاً پولی است. این در مورد یافتن راهی برای تطبیق بهتر مقادیر متنوع است.


در این زمینه، گزارش رهبری خوشامدگویی را ارائه می دهد و از همه بازیگران دعوت می کند دیدگاه گسترده تری داشته باشند. همانطور که یادداشت می کند، دیدگاههای فعلی غالباً مغرضانه هستند. برخی از ارزش ها ناپذیرفته می شوند، برخی دیگر به حاشیه می روند. نیاز به افزایش سطح انتظارات در مورد ارزیابی آب است. آب باید بیشتر ارزیابی شود. چالش همچنین در مورد ارزیابی کاملتر آب است - در نظر گرفتن طیف وسیع تری از مقادیر.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools