دانلود گزارش سازگاری سیستمیک برای زنده ماندن در خشکسالی :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




دانلود گزارش سازگاری سیستمیک برای زنده ماندن در خشکسالی


دفتر کنترل خطرات بلایای سازمان ملل متحد در "گزارش ویژه GAR در مورد خشکسالی 2021"، با تاکید بر خشکسالی به عنوان "تهدیدی وجودی برای بسیاری از نقاط جهان"، به دنبال افزایش آگاهی از خطرات ناشی از کمبود دوره ای آب است. در این بیانیه آمده است: "خطرات ناشی از خشکسالی برای جوامع، اکوسیستم ها و اقتصادها بسیار بزرگتر و عمیق تر از اندازه گیری است."


هدف از این گزارش کمک به پیشبرد تفکر و عمل است و "گامی روشن در جهت آگاهی" از ویژگی های خشکسالی ارائه می دهد. محور اصلی این گزارش خواستار رویکردی سیستمیک و حکومتی تطبیقی ​​است. در این بیانیه آمده است: "این مورد رویکرد جدیدی در مدیریت خطر خشکسالی ایجاد می کند."


این گزارش ماهیت سیستمیک خطرات خشکسالی را با مثالهایی مانند نقش حلقه های بازخورد فیزیکی نشان می دهد که در آن، به عنوان مثال، خشکسالی در اروپا در بهار با احتمال بالاتری از موج گرما در تابستان مرتبط است. در سیستم اقلیمی وسیع تر، موج گرما در مرحله مهم رشد محصول می تواند منجر به خرابی محصول و از بین رفتن مواد مغذی شود، در نتیجه تغییرات سریع و غیرقابل برگشت بیشتر در نتیجه رخ می دهد.


خشکسالی به دلیل تاثیرات وسیع آن نگران کننده است، که اکثر آنها غیر مستقیم هستند. این گزارش خاطرنشان می کند: "آنها از طریق اقتصاد و جوامع به هم می پیوندند و با گذشت زمان ادامه می دهند و ضررهای مستقیم را کاهش می دهند." بنابراین، جنبه های سیستمیک نیز شامل تأثیرات آبشار مانند از دست دادن محصولات و افزایش قیمت ها و در نتیجه آسیب پذیری های اجتماعی است، به طوری که افراد، جوامع و حتی کشورها به طور بالقوه شاهد کاهش قدرت اقتصادی خود هستند.


تغییرات آب و هوا تصویر را پیچیده تر می کند. پاسخ موثر به تهدید ناشی از خشکسالی مستلزم مدیریت و حکومتی است که برای انطباق با زمان طراحی شده است. این گزارش آنچه را که "مجموعه اساسی اقدامات کلیدی" توصیف می کند، هم برای توسعه پایگاه شواهد مورد نیاز و هم برای اطلاع رسانی و حمایت از پیشرفت ها در همه سطوح - از آژانس های بین المللی تا سطح جامعه، بیان می کند.


اقدامات کلیدی

یکی از اقدامات مهم سرمایه گذاری در شناسایی و نقشه برداری از خطر خشکسالی است. در اینجا، گزارش نیاز به ترسیم ترتیبات تصمیم گیری و ذینفعان را مشخص می کند. با توجه به اهمیت اقدام در سطح محلی، این امر باید شامل بخش های عمومی و خصوصی، جامعه مدنی و جامعه علم و فناوری شود - به عنوان گامی در جهت مشارکت در مدیریت، طراحی، برنامه ریزی و اجرای خطر خشکسالی.


رویکردهای مبتنی بر تاب آوری باید در جریان قرار گیرد، بنابراین یکی دیگر از زمینه های مهم این است که بینش های مشترک به طور مشترک توسعه داده شوند، با هماهنگی سیستماتیک بین بازیگران، بخش ها و سطوح حاکمیت فراتر از پروژه های موقت.


اقدامات مربوط به سازوکارهای ارائه حمایت اجتماعی باید شامل ارزیابی ریسک خشکسالی مبتنی بر تأثیر متمرکز بر جوامع آسیب پذیر در برنامه ریزی و سرمایه گذاری توسعه ملی و بخش باشد. همچنین نیاز به تضمین مسئولیت پذیری اجتماعی است، که در این زمینه می توان مسئولیت سیاست کاهش خطر خشکسالی را در یک واحد واحد با اختیارات سیاسی و سرمایه گذاری شامل کرد.


در نهایت، نیاز به ترویج انسجام در اجرای ابتکارات مختلف بین المللی، مانند دستور کار هدف توسعه پایدار 2030 و توافقنامه پاریس، در ارتباط با کاهش خطر خشکسالی است. این باید شامل هدایت و اجرای استراتژی های مالی نوآورانه برای ارتقاء شهرک ها و ارتقاء مزایای فناوری و بهره وری آب، انرژی و استفاده از زمین باشد.


مسیر تغییر

اینها اقدامات کلیدی مورد نیاز است. چالش بزرگتر نحوه پیشرفت و اجرای این اقدامات است.


این گزارش به طور خلاصه ماهیت سیستمیک خطر خشکسالی را چنین بیان می کند: "افزایش خطرات شبکه ای جهانی، عدم تعادل محلی، سرایت در نتیجه خطرات فزاینده و اقدامات ناشی از آن، رویکردهای سنتی غالب برای مدیریت خطر خشکسالی است. استراتژی های نوآوری سیستمیک برای پرداختن عادلانه به چنین خطرات چند مقیاسی اساساً متفاوت از استراتژی های نوآوری معمولی است، زیرا بر اساس مفاهیم پیچیدگی، ابهام و تنوع برای مدیریت خطرات فعلی و سازگاری و پیشرفت با ظهور ریسک های جدید پایه ریزی شده است. "


این امر به ضرورت تغییر رویکرد در صورتی که اقدامات کلیدی به منظور پیشرفت چشم انداز دارند، اشاره می کند. این گزارش ادامه می دهد: "مدیریت مبتنی بر سیستم ها به جای هدف قرار دادن تنها یک نتیجه (به عنوان مثال، محصول زیاد)، ظرفیت سیستم ها را هدف قرار می دهد و مردم می توانند آینده ای پایدار و عادلانه را تصور، سازگار و تولید کنند."


این گزارش خاطرنشان می کند که تصمیمات اغلب فقط بر اساس وزن گیری هزینه ها و مزایا نیست، بلکه بر اساس تجربه، فرهنگ و ارزش ها است. نویسندگان این را کلید عمل می دانند.


"نیاز فوری و اساسی این است که روایت های جدیدی از اندازه گیری های رفاه انسان و تعامل با سیستم های طبیعی، در داخل و بین کشورها در شرایط خشکسالی فزاینده ایجاد شود. فصول و مناطق پراکنده، خشکسالی و کم آب "، در این گزارش آمده است.


اقدام خشکسالی به عنوان محرک پایداری

در واقع، نویسندگان می بینند که درس هایی از نحوه برخورد جهان با خشکسالی را می توان در زمینه های دیگر استفاده کرد. این گزارش خاطرنشان می کند: "خشکسالی یک تجربه مفید و مشابه برای مجموعه وسیع تری از خطرات پیچیده و رو به رشد - از جمله خطرات ناشی از تغییرات آب و هوایی" ارائه می دهد. ارزش از ترکیب ماهیت نامشخص تأثیرات پیش بینی شده و نیاز به رویکرد انعطاف پذیر ناشی می شود.


نویسندگان می گویند که پذیرش یک رویکرد سیستمیک می تواند از حرکت گسترده تری به سمت پایداری پشتیبانی کند.


این گزارش می افزاید: "یک چالش مهم در توسعه مسیرهای زندگی پایدار با طبیعت و خطرات پیچیده خشکسالی در هدایت تکامل سیستم های مالی و اقتصادی به سمت اقتصاد پایدار در سراسر جهان خواهد بود." به دور از الگوی محدود فعلی رشد اقتصادی و تکیه بر مبانی و منابع متنوع ارزشی، از جمله دانش بومی و محلی. "


این نقش مهمی برای روایت های جدید ارائه می دهد: "چنین روایاتی محدودیت های سیستم های فعلی و اقدامات معمول را در کاهش خطرات در آینده نشان می دهد و ارزش ها و فرصت های مشترک را برای تحقق منافع و سود حاصل از حکومت تطبیقی ​​بیان می کند. خطرات سیستمیک برای جوامع جهانی، ملی و محلی. "


نویسنده: کیث هیوارد


دانلود گزارش سازگاری سیستمیک برای زنده ماندن در خشکسالی













نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools