ریشه کن کردن نابرابری دسترسی به آب :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




ریشه کن کردن نابرابری دسترسی به آب


این ماه دانیلا بمفیکا، مدیر برنامه های استراتژیک و مشارکت IWA، در مورد کار IWA و دلیل اهمیت آن در تأمین برابری آب و سلامت عمومی جهانی، به ویژه در شرایط همه گیر جهانی، با شبکه خبری نوآوری صحبت کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کار IWA به پایین بروید و نظرات کارشناس را در مورد مسائل جاری آب جهانی بشنوید.


انجمن بین المللی آب و اعضای آن در تلاش هستند تا دنیایی را ایجاد کنند که در آن نابرابری آب جزء گذشته باشد.

همانطور که ما در حال تغییر چشم انداز همیشه در حال تغییر جهان در پی COVID-19 و فجایع آب و هوایی متعدد هستیم، انجمن بین المللی آب (IWA) متعهد شده است تا اطمینان حاصل کند که مردم در سراسر جهان به آب سالم و بهداشت مناسب دسترسی دارند. IWA که به صورت غیرانتفاعی کار می کند، به عنوان یک مرکز دانش برای بخش آب عمل می کند و بستری را برای متخصصان آب در سطح جهانی فراهم می کند و راه حل هایی را برای بزرگترین چالش های تامین آب و بهداشت پیدا می کند. IWA نه تنها به نحوه عملکرد جوامع در جهت تأمین آب پاک و پایدار نگاه می کند، بلکه به نحوه تنظیم سیاست جهانی و ملی برای حمایت از اهداف و موضوعات کلیدی که به عنوان کلید ایجاد جهان عاقل در آب و عاری از نابرابری آب شناخته شده است، نگاه می کند. به


چهار برنامه کلیدی، آب دیجیتال، حوضه های آینده، شهرهای آینده و خدمات آب و فاضلاب، اساس کار آنها در جهت دستیابی به اهداف کلیدی توسعه پایدار است که توسط سازمان ملل متحد تعیین شده است. این امر به ویژه شامل هدف 6 می شود که هدف آن "تضمین در دسترس بودن و مدیریت پایدار آب برای همه" است.


چرا کار IWA در زمینه کیفیت آب بسیار مهم است؟

در حالی که رشد جمعیت و شهرنشینی منجر به افزایش تقاضای آب شیرین می شود، فعالیت های انسانی سطوح بیشتری از آلودگی را ایجاد می کند و کیفیت منابع آب را کاهش می دهد. کیفیت پایین آب علاوه بر آثار زیست محیطی جدی، بر تامین آب تأثیر می گذارد و سلامت انسان را تهدید می کند. در حال حاضر، عدم وجود آب سالم و قابل اعتماد بیش از 800 میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین، اطمینان از کیفیت مناسب آب یکی از چالش های اصلی پیش روی جهان امروز است که نیاز به واکنش جهانی بی سابقه دارد.


IWA، به عنوان شبکه بین المللی پیشرو در زمینه آب، نقش مهمی در حل این چالش ایفا می کند و بیش از 7000 عضو از 136 کشور جهان را گرد هم آورده و در دنیایی که در آن آب عاقلانه، پایدار و عادلانه مدیریت می شود، همکاری می کند.


IWA به صورت نوآورانه در طیف وسیعی از زمینه ها که به پیشرفت مدیریت آب در سراسر جهان کمک می کند، همکاری می کند، شکاف بین علم و عمل را از بین می برد و اطمینان می دهد که IWA همچنان راه حل ها و خدمات گرا باقی می ماند. IWA از طریق عضویت بین المللی خود تلاش می کند تا آب را در دستور کار سیاست جهانی قرار دهد و بر بهترین شیوه های تنظیم و سیاست گذاری تأثیر بگذارد و به ایجاد یک جهان عاقل در آب کمک کند. در حالی که رویدادها و نشریات IWA در سطح جهانی جدیدترین علم، فناوری و بهترین عملکرد را برای بخش آب به طور کلی به ارمغان می آورد، برنامه های IWA تحقیق و پروژه هایی را با تمرکز بر راه حل هایی برای مدیریت آب و فاضلاب توسعه می دهد.


بسیاری از این پروژه ها در راستای دستیابی به SDG 6.3 کار می کنند، که نشان می دهد ما باید تا سال 2030 کیفیت آب را با کاهش آلودگی، حذف زباله ها و به حداقل رساندن انتشار مواد شیمیایی و مواد خطرناک، نصف کردن میزان فاضلاب تصفیه نشده و افزایش قابل توجه بازیافت و بهبود استفاده مجدد ایمن در سطح جهان '.


به عنوان مثال، ابتکار نظارتی برای مقررات بهداشتی فراگیر در سطح شهر، شناسایی نیازها، فرصتها و ابزارهای لازم برای حمایت و الهام بخشیدن به تنظیم کننده در مشارکت آنها در تضمین بهداشت سالم، عادلانه و پایدار برای همه، صرف نظر از محل زندگی مردم شهر یا چه فناوریهایی برای خدمت به آنها استفاده می شود.


با تمرکز بر خدمات آب و فاضلاب، ابتکار AquaRating یک سیستم ارزیابی جامع، بی طرفانه و معتبر ارائه می دهد که به طور مشترک توسط IWA و بانک توسعه بین آمریکایی توسعه یافته است. این امر اپراتورهای آب و فاضلاب را قادر می سازد تا بر کیفیت خدمات خود تمرکز کرده و طراحی و اجرای برنامه های موثر بهبود عملکرد را ممکن سازند.


سرانجام، پروژه دیگری که مستقیماً با بهبود کیفیت آب مرتبط است "طبیعت برای آب و بهداشت" است. این ابتکار به طور مشترک توسط IWA و The Nature Conservancy (TNC) توسعه یافته است، هدف اصلی آن راه حل های مبتنی بر طبیعت (NBS) در برنامه ریزی و هزینه های زیرساخت های آب و بهداشت است. این ابتکارعلاقه اعضای IWA را برای ادغام مدیریت آبریز در مسئولیت شرکتهای آب و برق و تنظیم کننده آنها به رسمیت شناخته است. NBS می تواند بخشی از سیستم های تصفیه فاضلاب سنتی و غیر متمرکز باشد، هزینه ها را کاهش داده و مزایای دیگری را نیز به همراه دارد.


کارگروه "بهداشت و طبیعت" که توسط IWA و با همکاری TNC رهبری می شود، گروه متفاوتی از متخصصان را گرد هم آورده است. آنها بر توسعه راهنمایی های کاربردی در مورد نحوه استفاده موثرتر از NBS برای فاضلاب tr متمرکز شده اند غذا خوردن به نفع مردم و طبیعت علاوه بر این، آنها از مدل سازی و تجزیه و تحلیل علمی برای درک چگونگی تأثیر اهداف بهداشت بر طبیعت استفاده می کنند. گرد هم آوردن این دو حوزه بر استراتژی IWA در ارتباط علم، سیاست و عمل تأکید می کند.


همه گیری اخیر چگونه بر تلاش های جهانی برای بهبود کیفیت آب تأثیر گذاشته است؟

همه گیری اخیر COVID-19 تأکید کرده است که شرایط بهداشتی کافی، که از طریق تامین آب سالم و خدمات بهداشتی تضمین می شود، برای حفظ سلامت انسان ضروری است. نبردی که همه جهان علیه ویروس SARS-CoV-2 انجام می دهند نابرابری های مشهور در زمینه خدمات آب، بهداشت و بهداشت (WASH) را نه تنها با درآمد کشورها بلکه اغلب نابرابری های داخلی بسیاری نیز برجسته کرده است. صورت. در این زمینه، یکی از چالش های اصلی این است که چگونه می توان اطمینان داد که کمپین های بهداشتی برای از بین بردن ویروس در مناطقی که پوشش آب سالم کمتر از 50 است، موفق است، مانند برخی از کشورهای جنوب صحرای آفریقا و جنوب و جنوب شرقی آسیا. به


بنابراین همه گیری کووید -19 ضرورت سرمایه گذاری گسترده در منابع اقتصادی، انسانی و تکنولوژیکی به منظور بهبود کیفیت آب و اطمینان از خدمات WASH ایمن برای همه را بیش از پیش آشکار کرده است.


IWA با آگاهی از این که بخش آب در درک و مبارزه با این بیماری همه گیر نقش دارد، در اوایل سال 2020، IWA یک گروه کاری (TF) از اعضای خود تشکیل داد تا به این بخش یک نقطه مرجع معتبر در زمینه علم و علوم مربوطه ارائه دهد. امور عملیاتی


هدف IWA COVID-19 TF ارائه بخش بین المللی آب به روزترین اطلاعات در زمینه علم روز، ویژگی های ویروس و اقدامات مورد نیاز برای محافظت از کارگران بخش آب و سلامت عمومی بیشتر است.


بسیاری از موضوعات مرتبط مختلف مورد بحث قرار گرفته است، از جمله، برای مثال، وجود/تداوم ویروس SARS-CoV-2 در منابع آب و سرنوشت و غیرفعال شدن آن در طول درمان و ضد عفونی. نظارت بر فاضلاب نیز موضوعی مهم به عنوان اقدام جانشین گسترش ویروس در جوامع بوده است. در میان سایر خروجی ها (به عنوان مثال، وبینارها، تالارهای گفتگو، مقالات و غیره)، IWA COVID-19 TF راهنمایی هایی را در مورد درس هایی که در طول همه گیری COVID-19 آموخته است، تهیه کرده است، و بهترین شیوه هایی را که می توان بلافاصله و همچنین در طول زمان اجرا کرد، تهیه کرده است. مراحل بعدی همه گیری یا اپیدمی IWA معتقد است که تجربه به دست آمده در این نوع شرایط اضطراری، توانایی بخش آب را برای مقابله با طیف وسیعی از شرایط چالش برانگیز آینده افزایش می دهد.


برای بهبود کیفیت آب و بهداشت در مناطق شهری چه کارهایی می توان در جوامع انجام داد؟

در پاسخ به این س mustال باید دو دیدگاه کاملاً متفاوت در نظر گرفته شود: جوامعی که هنوز با کمبود جدی خدمات WASH روبرو هستند و جوامعی که تامین آب با کیفیت بالا و پوشش بهداشتی جامع قبلاً به دست آمده است. در هر دو مورد، اطمینان از دسترسی آسان به اطلاعات در مورد کیفیت آب ضروری است. با این حال، در جوامعی که هنوز فاقد خدمات کافی آب و فاضلاب هستند، بحث اصلی بهداشت عمومی است. در این زمینه، یک جمعیت آگاه نه تنها می تواند دولتها و تصمیم گیرندگان خود را بر اهمیت اطمینان از خدمات WASH ایمن برای همه تحت فشار قرار دهد، بلکه همچنین به طور فعال در فرایندهای توسعه جمعی توسعه آب جامع و کارآمد مشارکت دارد. راه حل های تأمین و بهداشت، که هم بر سلامت عمومی و هم بر محیط زیست تأثیر خواهد گذاشت.


از سوی دیگر، جوامعی که از قبل دارای منبع آب سالم و خدمات بهداشتی تضمینی هستند نیز می توانند با در نظر گرفتن چشم انداز محیطی وسیع تر، کیفیت منابع آب را بهبود بخشند. بار دیگر، اطلاعات جامع و در دسترس مهم است. یک جمعیت آگاه می تواند نقش مهمی در کمک به بهبود کیفیت منابع آب داشته باشد، یا با تصمیم گیری شخصی عاقلانه (مانند تغییر عادات مصرف و انتخابهای سیاسی متمرکز بر محیط زیست) یا شرکت در کمپین هایی برای افزایش آگاهی و تقاضای عملی اقدامات دیگر بازیگران مربوطه (به عنوان مثال، بخش های صنعتی و کشاورزی).


آینده کنترل کیفیت آب چگونه است و IWA چه نقشی دارد؟

پرداختن به چالش هایی مانند تغییر آب و هوا، افزایش جمعیت و افزایش شهرنشینی مستلزم تغییر پارادایم به نسل بعدی سیستم های آبی فراتر از زیرساخت های سنتی آب و فاضلاب است. توسعه سیستم های جدید در زمینه سیستم های فیزیکی سایبری، دیجیتالی شدن و داده های بزرگ اتفاق می افتد، جایی که نرم افزار، سنسورها، پردازنده ها، فناوری های ارتباطی و کنترل به طور فزاینده ای ادغام شده اند تا بتوانند تصمیمات آگاهانه را در دنیایی که به طور فزاینده ای در حال تغییر، پیچیده و نامشخص است، امکان پذیر سازد.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools