پیوست اجتماعی تالاب‌ها، رودخانه‌ها و سدها :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




پیوست اجتماعی تالاب‌ها، رودخانه‌ها و سدها

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: وزارت نیرو برای ساماندهی تالاب‌ها، رودخانه‌ها و سدها باید پیوست اجتماعی و فرهنگی تهیه کند، اگر موضوعات و مشکلات مرتبط با آب در حوزه‌های اجتماعی حل شود، قطعا گردشگری نیز رونق می‌گیرد و می‌توان از این حوزه درآمدزایی کرد. اقبال عباسی ۲۳ مهرماه در جلسه اختتامیه سفر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه امیدها و انتظارات از سفر اعضای کمیسیون به این استان بسیار بالا رفته است، اظهار کرد: امیدواریم این امیدها به یاس تبدیل نشود، مسائل و مشکلات این استان در حوزه فرهنگی در سندی گردآوری شد و در اختیار اعضای کمیسیون فرهنگی قرار گرفت.


استاندار چهارمحال و بختیاری با گلایه از شیوه بودجه‌ریزی در کشور، عنوان کرد: عدالت در تخصیص بودجه توسط مجلس و دولت مورد بی‌توجهی قرار گرفته است، اعتبارات اندک در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه فرهنگ موجب شده تا پروژه‌های نیمه‌تمام برای تکمیل سالیان سال در انتظار تخصیص بودجه بمانند، قطعا تمامی مسئولان می‌خواهند پروژه‌های عمرانی هرچه سریعتر به اتمام برسد، هیچ دولتمردی علاقه‌ای به ناراضی کردن مردم ندارد.


وی افزود: در سال ۹۶ حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار در مجموع به چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا کرد و بخش ناچیزی از این اعتبارات متعلق به حوزه فرهنگ است، قطعا این مسئله موجب شده است که عمر پروژه‌های نیمه‌تمام فرهنگی به بالای ۱۵ سال نیز برسد.


عباسی در ادامه نرخ بالای بیکاری در چهارمحال و بختیاری را از معضلات این استان عنوان کرد و گفت: نرخ مشارکت در این استان ۴۲ درصد بوده و این مسئله نشان‌دهنده جمعیت جوان آماده به‌کار در استان است، اما به‌علت خشکسالی و کمبود آب از ۱۰ شهرستان این استان در پنج شهرستان امکان سرمایه‌گذاری به‌علت عدم تخصیص آب وجود ندارد.


استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پروژه آبرسانی بن- بروجن باید آب شرب نیمی از جمعیت این استان را تامین کند، اما به دلایل مختلف این پروژه به سرانجام نرسیده است، بسیاری از شهرها و روستاهای این استان با مشکل تامین آب شرب مواجه هستند، آبرسانی در شهرک‌های صنعتی با تانکر انجام می‌شود، اما عموما مسئولان کلان در کشور بر مسئله کمبود آب در این استان باور ندارند.


وی با تاکید بر اینکه حرایم رودخانه‌ها باید برای جلوگیری از حوادث، استفاده در حوزه گردشگری و ورزش توسط وزارت نیرو ساماندهی شود، خاطرنشان کرد: این استان سرچشمه دو رودخانه بزرگ زاینده‌رود و کارون است، اما تاکنون حریم این رودخانه‌ها ساماندهی نشده است، اگر این کار انجام شود، قطعا گردشگران از اقصی نقاط کشور و جهان به این استان خواهند آمد.


عباسی یادآور شد: وزارت نیرو برای ساماندهی تالاب‌ها، رودخانه‌ها و سدها باید پیوست اجتماعی و فرهنگی تهیه کند، اگر موضوعات و مشکلات مرتبط با آب در حوزه‌های اجتماعی حل شود، قطعا گردشگری نیز رونق می‌گیرد و می‌توان از این حوزه درآمدزایی کرد.


استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: به‌علت قوانین موجود در تخصیص اعتبارات دولتی امکان تخصیص اعتبار برای ساخت خانه مطبوعات و خبرنگاران، مصلی‌ها، ستاد نماز جمعه و ستاد امر به معروف و نهی از منکر به‌علت غیردولتی بودن آن‌ها وجود ندارد، به‌نظر می‌رسد باید قوانین در حوزه فرهنگ اصلاح شود.


وی در پایان با اشاره به اینکه موازی‌کاری و پراکندگی در حوزه فرهنگ به وفور مشاهده می‌شود، تاکید کرد: فرهنگ در کشور ساختار مشخصی ندارد، بودجه‌های فرهنگی باید متمرکز شود تا بتوان مشکلات موجود در این حوزه را مرتفع کرد.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools