بزرگترین سدهای ایالات متحده کدامند؟ :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




بزرگترین سدهای ایالات متحده کدامند؟

ساخت سد یک شاهکار مهندسی است. حتی برای کسانی که در صنعت ساخت و ساز نیستند، یک پروژه سد بزرگ می‌تواند شگفت‌انگیز باشد. سازه ها عظیم هستند و مقدار بتن سد هوور بزرگراهی را از سانفرانسیسکو به شهر نیویورک هموار می کند. نیروی آب بسیار زیاد است و پایه سد هوور 45000 پوند بر فوت مربع فشار را تحمل می کند. این وزن 12 ماشینی است که روی هر فوت مربع فشار می آورند.


سدها همچنین باید در شرایط متغیر از جمله خشکسالی و سیل عملکرد خوبی داشته باشند. بتن ترک خورده در سد می تواند به همان اندازه که برای پایه یک خانه مشکل ساز است.


و یک سد ضعیف می تواند خطرات ایمنی را در صورت شکست سد ایجاد کند. به همین دلیل است که بزرگترین سدها باید ساخته شوند تا استانداردهای بالا را رعایت کنند، اقدامات ایمنی داخلی داشته باشند و طوری طراحی شوند که امکان بازرسی موثر را فراهم کنند.


بلندترین سدها کجا هستند؟

برخی از سدها به بلندی آسمان خراش ها هستند. در ایالات متحده، بلندترین سدها در غرب قرار دارند. درجات شیب دار منظر مستلزم این نوع طراحی سد است.


سد Oroville در رودخانه Feather کالیفرنیا با ارتفاع 770 فوت بلندترین سد این کشور است. در مقایسه، بلندترین سد در نیمه شرقی کشور، سد فونتانا در کارولینای شمالی با ارتفاع 480 فوت است.


بلندترین و بزرگترین پروژه سد در ایالات متحده

  • سد اوروویل (کالیفرنیا): 770 فوت
  • سد هوور (نوادا/آریزونا): 726 فوت
  • سد دوورشک (آیداهو): 717 فوت
  • سد گلن کنیون (آریزونا): 710 فوت
  • سد نیو بولاردز (کالیفرنیا): 645 فوت


از این لیست از بلندترین سدها، سد دورشاک آیداهو جدیدترین سد است که در سال 1973 ساخته شده است. سد هوور قدیمی ترین سد است که در دوران رکود بزرگ ساخته شده است. هنگامی که در سال 1936 به پایان رسید، بلندترین سد در جهان بود.


ارتفاع سد هوور به توانایی آن در تولید مقدار زیادی برق کمک می کند. هر چه سد بلندتر باشد، انرژی بیشتری را می توان با سقوط آب جذب کرد. نیروگاه تولید برق آبی در سد هوور، برق کافی برای خدمات رسانی به 1.3 میلیون نفر در سراسر کالیفرنیا، نوادا و آریزونا تولید می کند.


کدام سدها بیشترین آب را دارند؟

آب یک نیروی قوی است و برخی از بزرگترین سدها بزرگترین مخازن را ایجاد کرده اند. حجم آبی که یک سد می تواند در خود نگه دارد نشان دهنده استحکام سازه آن است.


به خاطر داشته باشید که بلندترین سدها لزوماً با سدهایی که بیشترین آب را در خود نگه می دارند هماهنگ نیستند. این سدهای بلند می توانند در کنار مخازن کوچکتر باشند. به عنوان مثال، سد اوروویل ممکن است بلندترین سد در کشور باشد، اما مساحت دریاچه اوروویل تنها 15805 هکتار است که ظرفیت کل آب آن 1.05 مایل مکعب است.


پنج سد زیر قوی ترین سدهای ایالات متحده هستند که می توانند بیشترین آب را در خود نگه دارند.


قوی ترین سدها در ایالات متحده که می توانند بیشترین آب را در خود نگه دارند

  • سد هوور (نوادا/آریزونا): 8.95 مایل مکعب
  • سد گلن کنیون (آریزونا): 8.53 مایل مکعب
  • سد گارنیسون (داکوتای شمالی): 7.05 مایل مکعب
  • سد اواهه (داکوتای جنوبی): 6.98 مایل مکعب
  • سد فورت پک (مونتانا): 5.52 مایل مکعب


چه چیزی در خطر است برای ایمنی سد؟

وظیفه یک سد این است که آب را مهار کند یا آن را تغییر مسیر دهد. به عنوان کارشناسان ساختمان، Groundworks نیروی قدرتمندی که آب می تواند داشته باشد را درک می کند. وقتی بدترین شهرها را از نظر خسارت طوفان بررسی کردیم، محاسبه کردیم که هر یارد مکعب آب دریا معادل برخورد یک درخت بلوط زنده به پایه خانه شما است.


بر اساس فهرست ملی سدها از سپاه مهندسین ارتش ایالات متحده، 17 درصد از سدهای کشور دارای پتانسیل خطر بالایی هستند، به این معنی که در صورت شکست سد، احتمال تلفات انسانی وجود دارد. کسانی که در منطقه طغیان هستند فقط با یک سیل مواجه نیستند. آنها می توانند با غرق شدن کامل ساختمان ها و محله ها روبرو شوند. در طول بحران سد اروویل در سال 2017، سیل کالیفرنیا به سرریز آسیب رساند و بیش از 188000 نفر از مناطق مجاور تخلیه شدند.


همانطور که بسیاری از صاحبان خانه ها با آسیب شالوده یا ترک بتن مواجه می شوند، زیرساخت های 91000 سد کشور شروع به فروریختن کرده است. مسئله این است که زیرساخت ها در حال پیر شدن هستند در حالی که الگوهای آب و هوا و طوفان های باران شدیدتر می شوند.


تجزیه و تحلیل AP نشان داد که حداقل 1688 سد در شرایط نامناسب یا نامناسب قرار دارند و در صورت خرابی باعث تلفات جانی خواهند شد. انجمن ایمنی سدها گزارش می دهد که تعمیر سدهای پر خطر کشور که در آن خرابی سازه منجر به تلفات جانی می شود، 23.8 میلیارد دلار هزینه دارد.


برخی از پروژه‌های بزرگ سدسازی کشور به دوران رکود بزرگ و پروژه‌های مدیریت فواید عمومی برمی‌گردد که توسط فرانکلین دی. روزولت اجرا شد. سد Grand Coulee بر روی رودخانه کلمبیا یک نمونه کلیدی از یک پروژه زیرساختی است که مشاغل زیادی را ایجاد کرد. نزدیک به یک قرن بعد، و پس از به‌روزرسانی‌های مداوم، اداره احیا می‌گوید این بزرگترین پروژه برق آبی در ایالات متحده است.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools