میز کار یادگیری ماشین Weka چیست؟ :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




میز کار یادگیری ماشین Weka چیست؟

یادگیری ماشینی یک فرآیند تکراری به جای یک فرآیند خطی است که نیاز به بازبینی هر مرحله دارد، زیرا اطلاعات بیشتری در مورد مشکل تحت بررسی کسب می شود. این فرآیند تکراری می‌تواند نیازمند استفاده از ابزارها، برنامه‌ها و اسکریپت‌های مختلف برای هر فرآیند باشد. میز کار یادگیری ماشینی یک پلت فرم یا محیطی است که طیفی از فعالیت های یادگیری ماشین را پشتیبانی و تسهیل می کند و نیاز به ابزارهای متعدد را کاهش می دهد یا از بین می برد.


برخی از میزهای کار آماری و یادگیری ماشینی مانند R ابزارهای بسیار پیشرفته ای را ارائه می دهند اما به پیکربندی دستی زیادی در قالب اسکریپت و برنامه نویسی نیاز دارند. ابزارها همچنین می‌توانند شکننده باشند، توسط دانشگاهیان و برای آن‌ها نوشته شده‌اند تا اینکه نوشته شده باشند تا قوی باشند و در محیط‌های تولید استفاده شوند.


میز کار یادگیری ماشین Weka یک پلت فرم مدرن برای یادگیری ماشین کاربردی است. Weka مخفف عبارت Waikato Environment for Knowledge Analysis است. این همچنین نام یک پرنده نیوزیلندی Weka است.


پنج ویژگی Weka که من دوست دارم آنها را تبلیغ کنم عبارتند از:

  • منبع باز: به عنوان نرم افزار منبع باز تحت GNU GPL منتشر شده است. این دارای مجوز دوگانه است و شرکت پنتاهو دارای مجوز انحصاری برای استفاده از پلت فرم برای هوش تجاری در محصول خود است.
  • رابط گرافیکی: دارای رابط کاربری گرافیکی (GUI) است. این به شما امکان می دهد پروژه های یادگیری ماشینی خود را بدون برنامه نویسی کامل کنید.
  • Command Line Interface: تمامی ویژگی های نرم افزار را می توان از خط فرمان استفاده کرد. این می تواند برای اسکریپت نویسی کارهای بزرگ بسیار مفید باشد.
  • Java API: به زبان جاوا نوشته شده است و یک API ارائه می دهد که به خوبی مستند شده و ادغام با برنامه های کاربردی شما را ارتقا می دهد. توجه داشته باشید که GNU GPL به این معنی است که نرم افزار شما نیز باید به عنوان GPL منتشر شود.
  • مستندات: کتاب‌ها، کتاب‌های راهنما، ویکی‌ها و دوره‌های MOOC وجود دارند که می‌توانند نحوه استفاده مؤثر از پلتفرم را به شما آموزش دهند.

دلیل اصلی من برای تبلیغ Weka این است که یک مبتدی می تواند فرآیند یادگیری ماشین کاربردی را با استفاده از رابط گرافیکی بدون نیاز به برنامه نویسی طی کند. این مسئله بزرگی است زیرا دستیابی به فرآیند، مدیریت داده ها و آزمایش با الگوریتم ها چیزی است که یک مبتدی باید در مورد آن بیاموزد، نه اینکه زبان برنامه نویسی دیگری را یاد بگیرد.


مقدمه ای بر رابط کاربری گرافیکی Weka

حالا می خواهم کمی رابط کاربری گرافیکی را نشان دهم و شما را تشویق کنم که دانلود کنید و با Weka بازی کنید. میز کار سه راه اصلی برای کار بر روی مشکل شما ارائه می دهد: Explorer برای بازی کردن و امتحان کردن چیزها، Experimenter برای آزمایش های کنترل شده، و KnowledgeFlow برای طراحی گرافیکی خط لوله برای مشکل شما.


ویکا اکسپلورر

کاوشگر جایی است که با داده‌های خود بازی می‌کنید و به این فکر می‌کنید که چه تغییراتی در داده‌های خود اعمال کنید، چه الگوریتم‌هایی را می‌خواهید در آزمایش‌ها اجرا کنید.


رابط Explorer به 5 تب مختلف تقسیم می شود:

  • پیش پردازش: یک مجموعه داده را بارگذاری کنید و داده ها را در فرمی که می خواهید با آن کار کنید، دستکاری کنید.
  • طبقه‌بندی: الگوریتم‌های طبقه‌بندی و رگرسیون را انتخاب و اجرا کنید تا روی داده‌های شما کار کنند.
  • خوشه: الگوریتم های خوشه بندی را روی مجموعه داده خود انتخاب و اجرا کنید.
  • وابسته: الگوریتم های ارتباطی را برای استخراج بینش از داده های خود اجرا کنید.
  • انتخاب ویژگی: الگوریتم‌های انتخاب ویژگی را روی داده‌های خود اجرا کنید تا ویژگی‌هایی را انتخاب کنید که مربوط به ویژگی مورد نظر برای پیش‌بینی است.
  • تجسم: ارتباط بین صفات را تجسم کنید.


ویکا آزمایشگر

این رابط برای طراحی آزمایش ها با انتخاب الگوریتم ها و مجموعه داده ها، اجرای آزمایش ها و تجزیه و تحلیل نتایج است. ابزارهای تجزیه و تحلیل نتایج بسیار قدرتمند هستند و به شما این امکان را می‌دهند که نتایجی را که از نظر آماری در چندین اجرا مهم هستند در نظر بگیرید و مقایسه کنید.


جریان دانش

یادگیری ماشین کاربردی یک فرآیند است و رابط جریان دانش به شما این امکان را می دهد که به صورت گرافیکی آن فرآیند را طراحی کرده و طرح هایی را که ایجاد می کنید اجرا کنید. این شامل بارگذاری و تبدیل داده های ورودی، اجرای الگوریتم ها و ارائه نتایج است. این یک رابط و استعاره قدرتمند برای حل مشکلات پیچیده گرافیکی است.


Weka را همین حالا دانلود کنید

از سه پلتفرم اصلی ویندوز، OS X و لینوکس پشتیبانی می کند. توزیع را برای پلتفرم خود پیدا کنید، آن را دانلود کنید، نصب کنید و راه اندازی کنید. ممکن است ابتدا جاوا را نصب کنید. نصب شامل بسیاری از مجموعه داده های آزمایشی استاندارد (در فهرست داده ها) است که می توانید آنها را بارگذاری و تمرین کنید.


دانلود شامل یک کتابچه راهنمای PDF (WekaManual.pdf) است که می تواند سرعت شما را خیلی سریع افزایش دهد. با اسکرین شات بسیار جزئیات و جامع است. اسناد تکمیلی زیادی به صورت آنلاین وجود دارد، بررسی کنید:

  • وکا ویکی
  • اسناد جامعه Weka
  • سوالات متداول Weka
  • لیست ایمیل Weka


کتاب را فراموش نکنید اگر وارد Weka شدید، کتاب را بخرید. مقدمه ای بر یادگیری ماشین کاربردی و همچنین مقدمه ای برای خود پلتفرم Weka ارائه می دهد. بسیار توصیه شده.


افزونه ها و پلاگین ها برای Weka

الگوریتم های افزونه، افزونه ها و حتی پلتفرم های زیادی وجود دارد که بر روی Weka ساخته می شوند:

  • مجموعه داده های بیشتر
  • بسته های بیشتر


دوره های آنلاین Weka

دو دوره آنلاین وجود دارد که داده کاوی را با Weka آموزش می دهند:


داده کاوی با Weka. شما می توانید تمام ویدیوهای این دوره را به صورت رایگان در یوتیوب تماشا کنید.

رشدی شمس یک کانال شگفت انگیز از ویدیوهای یوتیوب دارد که به شما نشان می دهد چگونه بسیاری از کارهای خاص را در Weka انجام دهید. کانال Weka یوتیوب او را اینجا ببینید.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools