فاز نخست ابرپروژه انتقال آب همدان هفته‌های آتی افتتاح می‌شود :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




فاز نخست ابرپروژه انتقال آب همدان هفته‌های آتی افتتاح می‌شود

وزیر نیرو با اشاره به گزارش‌های مهندسان و متخصصان حوزه آب، گفت: فاز نخست ابرپروژه انتقال آب به همدان طی هفته‌های آتی به بهره‌برداری خواهد رسید و پس از آن امیدواریم شاهد تامین آب کامل شهر همدان باشیم. به گزارش خبرگزاری آب ایران ،"علی‌اکبر محرابیان" ظهر امروز شنبه پس از سفر خود به قزوین، وارد استان همدان شد و پس از بازدید از خط انتقال سد تالوار به همدان، در گفت‌وگو با بخش خبری ساعت 14 شبکه یک سیما، با تشریح جزئیات این خط انتقال، اظهار کرد: پروژه انتقال آب همدان، یک ابرپروژه است که از 17 سال پیش عملیات اجرایی آن آغاز شده و در سال گذشته با توجه به وضعیت تامین آب شرب همدان و خشکسالی ممتدی که در این استان وجود داشت، تصمیم بر این شد که این پروژه جزو پروژه‌های مهم و اولویت‌دار قرار گیرد.


وی اضافه کرد: این پروژه با 140 کیلومتر خط انتقال دارای سه ایستگاه پمپاژ است که آب با طی یک مسیر بسیار سخت به محل تصفیه‌خانه رسیده و از این نقطه به شهر همدان وارد می‌شود.


وزیر نیرو با اشاره به پیشرفت پروژه‌های انجام شده، گفت: با بسیج امکانات و تامین اعتبارات در کشور سعی خواهد شد ابرپروژه آبرسانی به شهر همدان در اسرع وقت به بهره‌برداری برسد.


محرابیان ادامه داد: هم‌اکنون بخشی از آب شهر همدان از سد اکباتان تامین می‌شود که به دلیل کاهش بارش‌ها وضعیت این سد بسیار نگران کننده بوده، به‌طوری‌که دبی خروجی آن بسیار کم است.


وی افزود: بخش دیگر آب شهر همدان از محل چاه‌ها در حال تامین است که در تلاشیم، آب چاه‌ها را افزایش دهیم تا بتوانیم آب مورد نیاز را تا زمان افتتاح فاز نخست این ابرپروژه تامین کنیم.


وزیر نیرو با بیان اینکه در حال حاضر نیمی از خروجی سد اکباتان را از دست داده‌ایم، خاطرنشان کرد: با افتتاح فاز نخست این ابرپروژه، آب پایدار و مطمئن را به کمک دیگر منابع موجود همدان به مدار می‌آوریم و مشکل رفع خواهد شد.


محرابیان در پایان گفت: در ماه‌های آینده شاهد بهره‌برداری از فازهای بعدی این پروژه و تکمیل ظرفیت آن خواهیم بود که امیدواریم مشکل آب شرب همدان برای همیشه برطرف شود.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools