تصویر و داده بارش جهانی از ناسا :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

تصویر و داده بارش جهانی از ناسا

در سطح جهانی، باران منبع اصلی آب شیرین برای گیاهان و حیوانات است. ابرهای بارانی علاوه بر جابجایی مقادیر زیادی آب در جو زمین، مقادیر زیادی انرژی را نیز جابه‌جا می‌کنند. هنگامی که آب از سطح تبخیر می شود و به صورت بخار به جو بالا می رود، گرما را از سطح گرم شده توسط خورشید با خود حمل می کند. بعداً، هنگامی که بخار آب متراکم می شود و قطرات ابر و باران را تشکیل می دهد، گرما در جو آزاد می شود. این گرمایش بخش عمده ای از بودجه انرژی و آب و هوای زمین است.


نقشه‌های بارندگی کل بارندگی ماهانه را بر حسب میلی‌متر از مجموعه داده‌های بازیابی چند ماهواره‌ای ناسا برای GPM (IMERG) نشان می‌دهند. مجموع بارندگی زیاد به رنگ آبی تیره نشان داده شده است، در حالی که مجموع بارش های کوچک با رنگ سفید نشان داده شده است.


بارزترین الگو در نقشه های کل بارندگی تغییر فصلی است. نواری از باران شدید به صورت فصلی به سمت شمال و جنوب استوا حرکت می کند. در واقع، حدود دو سوم کل باران در امتداد یا نزدیک خط استوا می‌بارد، و کشورهایی که در آن عرض‌های جغرافیایی هستند، اغلب چندین ماه باران تقریباً روزانه دارند و پس از آن با حرکت نوار باران به شمال و جنوب، ماه‌ها خشکی می‌بارد. باران های موسمی آسیا بین آوریل و سپتامبر برای چین، آسیای جنوب شرقی و هند باران می آورد. از اکتبر تا مه، آمریکای جنوبی فصل بارانی را پشت سر می‌گذارد، اما حتی بخش‌هایی از جنگل‌های بارانی آمازون هر سال چند ماه بدون بارش قابل توجهی می‌گذرد.

دانلود داده و تصویر بارش جهانی از اینجا












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • behzadsarhadi@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: SubBasin
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools