خشکسالی شدید در مرز مکزیک و آمریکا :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

خشکسالی شدید در مرز مکزیک و آمریکا

یک مخزن بزرگ در دره ریو گراند در تابستان 2024 به سطح کم سابقه ای رسید، زیرا مناطق اطراف آن در جنوب تگزاس و شمال مکزیک با شرایط خشکسالی شدید مواجه بودند. مخزن آمیستاد، که در مرز ایالات متحده و مکزیک قرار دارد، در 17 ژوئیه 2024 به پایین ترین سطح آب خود رسید، زمانی که کمتر از یک چهارم ظرفیت خود را داشت.




تصویر بالا (سمت بالا) دریاچه را در 19 آگوست 2024 نزدیک به سطح کم سابقه خود نشان می دهد. برای مقایسه، تصویر دیگر (سمت چپ) آن را در آگوست 2016 نشان می دهد، در یکی از دوره های بالاتر در دهه گذشته، که هنوز کمتر از ظرفیت ذخیره سازی معمولی (یا حفاظت) آن بود. آنها توسط OLI (تصویرگر زمین عملیاتی) در لندست 8 (سمت پایین) و OLI-2 در لندست 9 (راست) خریداری شدند.


این مخزن ریو گراند توسط سدی به طول تقریبی 6 مایل (10 کیلومتر) و ارتفاع 250 فوت (75 متر) تشکیل شده است. در سال 1969 تکمیل شد و به طور مشترک توسط ایالات متحده و مکزیک برای کنترل سیل، تولید انرژی و تامین آب برای آبیاری و استفاده شهری ساخته شد.


سطح آب در مخزن آمیستاد در گذشته بر اساس بارش در حوضه رودخانه و تقاضای پایین دست نوسانات زیادی داشته است. پیش از این، یک خشکسالی طولانی مخزن را بین سال‌های 1992 تا 2002 کم کرد و خشکسالی‌های بعدی به پایین‌ترین سطح در سال‌های 2013 و 2022 منجر شد. در ژوئیه 2024، سطح آب به بیش از 5 فوت کمتر از رکورد قبلی که در اوت 2022 ثبت شده بود، کاهش یافت. دریاچه دسترسی تفریحی به آب های خود را محدود کرده است و افت بیشتر توانایی سد را برای تولید انرژی آبی تهدید می کند.


حوضه های تغذیه آب انبار آمیستاد خشک شده اند. در تابستان 2024، سطوح «شدید» و «شدید» خشکسالی، همانطور که توسط نظارت بر خشکسالی آمریکای شمالی طبقه‌بندی شده بود، بخش عمده‌ای از رودخانه حوضه ریو گراند این مخزن را تحت تأثیر قرار داد. این مناطق شامل غرب تگزاس و ایالت های مکزیک چیهواهوا و کوآهویلا است. علاوه بر این، یک گنبد گرما در اواخر آگوست 2024 دمای شدید را بر فراز تگزاس پارک کرد. اوج دما در دل ریو (خارج از چارچوب، در جنوب شرقی) در 21 آگوست 2024 به 112 درجه فارنهایت (44 درجه سانتیگراد) رسید و بالاترین سطح ماهانه قبلی را شکست. - رکورد دمای 110 درجه فارنهایت (43 درجه سانتیگراد) که در سال 2023 ثبت شد.


شرایط خشک بیش از یک سال است که ادامه دارد. از تابستان 2023، یکی از شدیدترین خشکسالی‌هایی که مکزیک در بیش از یک دهه با آن مواجه بوده، محصولات کشاورزی را خشک کرده، آتش‌سوزی‌ها را تشدید کرده و سیستم‌های آبی را تحت فشار قرار داده است. در تگزاس، "شرایط خشکسالی استثنایی" باعث اعلام فاجعه در جولای 2022 شد که تا تابستان 2024 به قوت خود باقی بود. برخی از کشاورزان در دره ریو گراند بدون آب آبیاری رها شده اند، در حالی که برخی از شهرهای تگزاس محدودیت های آب اجباری را برای ساکنان وضع کرده اند. و مشاغل





نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين


بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

W3Schools


اطلاعات سايت

  • behzadsarhadi@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: SubBasin
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools