تحقیقات جدید تأثیرات خشکسالی بر روی سلامت جوامع - دانشگاه کالیفرنیا :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




تحقیقات جدید تأثیرات خشکسالی بر روی سلامت جوامع - دانشگاه کالیفرنیا

به نظر می رسد خشکی و درجه حرارت شدید برای به چالش کشیدن سیاست گذاران در کالیفرنیا و در سطح جهان که با مدیریت منابع آب محدود دست و پنجه نرم می کنند امتداد خواهد یافت. موضوع از دست رفته در این مبحث، تاثیر بالقوه خشکسالی بر سلامت عمومی می باشد و اینکه چگونه سیاست گذاری آب ممکن است سبب تخفیف دادن و یا تشدید شدن چنین اثرات مخربی شود که البته باید توجه به آنها وجود داشته باشد.

به محققان در دانشگاه کالیفرنیا، دانشکده سیاست گذاری عمومی ریورساید مبلغ 284،680 $ توسط بنیاد رابرت وود جانسون جهت حصول برنامه عملیاتی با عنوان ذیل اعطا شده است:

"آیا خشکسالی و آب و هوای نامطلوب ناشی از آن شرایط باعث بوجود آمدن مشکلات زیستی مشخصی شده است؟ و اینکه آیا سیاست گذاری های آب در ارتباط با درجه حرارت شدید بر سلامت تاثیر می گذارد؟"

این پژوهش اگرچه در کالیفرنیا صورت گرفته، اما مربوط به بسیاری از مناطق ایالات متحده و جهان است که از خشکسالی، خشکی و کمبود آب رنج می برند.

"هنگامی که حملات خشکسالی در یک منطقه آغاز میشود، سیاست آبی اغلب به شکل دستوری و از بالا دیکته شده که در آن عموما در تحویل آب به مقاصد تنها به منظور ذخیره سازی منابع آب، محدودیت ایجاد خواهد شد. سیاست گذاران آب به طور منظم در پی شواهد مربوط به بخش های مختلف از جمله کشاورزی، محیط زیست و نیازهای شهری در زمینه کنترل و جیره بندی می باشند، اما به ندرت به سلامت و مقوله آن توجه می کنند، "Kurt Schwabe، استاد اقتصاد زیست محیطی و سیاست گذاری و محقق اصلی در این پروژه است. وی تشریح کرد که "یکی از دلایل این بی توجهی این است که سیاست گذاران تا به امروز شواهدی متقن برای اقدام در مورد ارتباط میان خشکی و درجه حرارت شدید، سیاست گذاری آب و سلامت نداشته اند. مطالعات بررسی اثرات نامناسب آب و هوایی بسیار اندک است و در درجه اول بر جمعیت در کشورهای در حال توسعه متمرکز شده اند، او همچنین اضافه کرد که باید مطالعات اثرات مذکور در مناطقی چون کالیفرنیا نیز وجود داشته باشد، و اطلاعات باید در اختیار سیاستگذاران کالیفرنیا قرار داده شود.

محققان اصلی شرکت کننده برای کار بر روی این پروژه، Bruce Link، استاد برجسته سیاست های عمومی و جامعه شناسی، و Mindy Marks، که قبلا استاد UCR در بخش سیاست عمومی و اقتصاد بود و در حال حاضر استاد اقتصاد در دانشگاه نورث ایسترن است. همچنین بخشی از تیم تحقیقاتی M. دکتر Kate Choi، یک عضو alumna UCR و استاد کمکی در موسسه تحصیلات کک در کلرمونت کالج است. SCHWABE در سطح جهان برای تحقیقات خود در مورد مسائل اقتصادی مرتبط با استفاده از آب، تولید محصولات کشاورزی، حفاظت از آب شهری، خدمات اکوسیستم، مقررات زیست محیطی شناخته شده است.

این پروژه دو ساله، تحت عنوان "الزامات سلامتی سیاست گذاری نادیده گرفته آب در طول خشکسالی و رویدادهای دمایی شدید" به تأثیر احتمالی خشکسالی تحت تاثیر جیره بندی تحویل آب در سلامت ساکنان در فقیرترین مناطق کالیفرنیا تمرکز می کند. این تحقیق توسط موسسه رابرت وود جانسون (گرانت# 73736) پشتیبانی می شود. برنامه کمک هزینه باعث می شود تا "دقت تحقیق از بازده یافته ها در مورد سلامت جمعیت، رفاه، و اثرات حقوق صاحبان سهام بر سیاست ها، برنامه ها یا مشارکت های خاص طراحی شده، و... قانع کننده باشد". این اهداف در یک پروپوزال تهیه شده است.

دکتر SCHWABE گفت که این تیم از 20 سال داده های سلامت جمع آوری شده توسط دفتر برنامه ریزی بهداشت و توسعه ایالت کالیفرنیا و همچنین نظرسنجی ها و مصاحبه های بهداشت و بعلاوه اقدامات سیاست گذاری آب در سطح شهرها و شاخص خشکسالی، به منظور توسعه یک مجموعه داده های منحصر به فرد که اجازه یک ارزیابی دقیق از اثرات بهداشتی از تحویل محدود شده آب را می دهند، استفاده خواهند کرد. از جمله اقدامات بهداشتی که مورد بررسی قرار می گیرند: سلامتی خود-امتیاز، ناراحتی های عاطفی، شراب خواری، وزن نوزاد هنگام تولد، مرگ و میر و تاثیر نامتناسبِ ممکن در جوامع آسیب پذیر است.

دکتر SCHWABE همچنین گفت که پیامدهای بهداشتی بلایای طبیعی و ساخته دست انسان به صورت گسترده برای چندین دهه مطالعه شده است. "شواهد و اسناد و مدارک مشخص کرده است که وقتی این بلایا رخ می دهند، سلامت جمعیت مشخصا آسیب می بیند. ما خشکسالی را به عنوان یک فاجعه در حال وقوع اما با سرعت آهسته، در حالی که در بروز آن کمتر احساسات دراماتیک نمایان می شود بررسی خواهیم کرد، زیرا ممکن است اثرات آن به همان اندازه بلایای سریع و حتی بیشتر بر سلامت جامعه تأثیر گذار باشد. این نشان دهنده یک فرم بسیار مهم اما مورد مطالعه از فاجعه است."

به یکی از اثرات اقتصادی که به طور گسترده درباره خشکسالی کالیفرنیا و درجه حرارت شدید برای سال 2015 صورت پذیرفت و می توان به آن اشاره کرد این بود که در بخش کشاورزی سبب زیان و از دست دادن هزینه اقتصادی حدود 2.7 بیلیون $ و حدود 10،000 شغل های فصلی در سطح ایالت گردید.

او گفت "این تخمین اقتصادی در سطح ایالت ممکن است برای جدی گرفتن اثرات کلی عوارض جانبی تنش های آب و هوایی در نزول سطح بهداشتی مرتبط که به احتمال زیاد بر جوامع بسیار آسیب پذیر در فقیرترین مناطق کالیفرنیا شکل می گیرد" کفایت کند. "اثرات خشکسالی و درجه حرارت شدید در این جوامع، اغلب بر مهاجرات نامتناسب، می تواند شدید باشد. استرس، اضطراب، و کاهش درآمد و زیان های شغلی که در این جوامع به احتمال زیاد نتیجه ای است که در پی اثرات بهداشتی خشکسالی رخ می دهد."

دانستن الگودهی اجتماعی پیامدهای بهداشتی نه تنها برای هدایت سیاست گذاری آب به طوری که برای به حداقل رساندن آسیب حوادث نامساعد آب و هوایی کاربردی باشد مهم است، بلکه سیاست های اجتماعی در بخش مسکن، کار، مدارس و آموزش، و در دسترس بودن مواد غذایی مغذی عمیقا تحت تاثیر قرار می گیرد.

وی همچنین اضافه کرد "هدف ما باز کردن این امکان در یک دوره جدید از سیاست گذاری آب است که پیامدهای بهداشتی خشکسالی و حرارت شدید در کنار دیگر آثار توسعه، از برنامه های عاقلانه و عادلانه برای توزیع منابع کمیاب آب و سرمایه گذاری مرتبط با آن در نظر گرفته شود."

منبع: دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید

ترجمه شده در سایت بیسین.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools