خشکسالی دریاچه عباس آباد در تابستان طبیعی است :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




خشکسالی دریاچه عباس آباد در تابستان طبیعی است

سرپرست پایگاه میراث جهانی عباس آباد بهشهر گفت: خشکسالی دریاچه عباس آباد در تابستان طبیعی است. عباس آباد دریاچه‌ای زیبا در نزدیکی شهر بهشهر است، این دریاچه در میان جنگل‌های انبوه مازندران یکی از دیدنی ترین مناظر ایران را ساخته است. علاوه بر زیبایی، قدمت این دریاچه مصنوعی و سازه‌های اطراف آن مربوط به دوره صفویان بوده که بر اهمیت این مجموعه افزود اما گویا آب این دریاچه در حال حاضر خشک شده و این خشکسالی در فضای مجازی سروصدای فراوانی به راه انداخته است.


صاحب دهشت سرپرست پایگاه میراث جهانی بهشهر در مورد خشکسالی دریاچه عباس آباد اظهار کرد: خشک شدن آب دریاچه عباس آباد در این فصل امری طبیعی و عادی است.


وی افزود: هر ساله در ماه‌های پایانی تابستان آب ذخیره شده دریاچه مورد استفاده بخش کشاورزی مناطق پایین دست قرار می‌گرفت، اما در سال جاری به دلیل کمبود نزولات جوی در استان زمان فروکش کردن آب دریاچه افزایش یافت.


سرپرست پایگاه میراث جهانی عباس آباد بهشهر خاطرنشان کرد: با توجه به این چشمه‌های بالادست نیز به دلیل کاهش بارندگی کم آب شده اند امسال مدت زمان طولانی تری آب دریاچه خشک می‌شود.


دهشت خاطرنشان کرد: دریاچه عباس آباد در10 ماه از سال مملو از آب بوده و دربه تدریج آب آن برای بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. این خشکسالی فرصتی برای سرپرست پایگاه میراث جهانی بهشهر محسوب شده تا به احیا و مرمت سازه میانی دریاچه اقدام کند.


سرپرست پایگاه میراث جهانی عباس آباد بهشهر تصریح کرد: زمانی که آب در دریاچه وجود داشته باشد امکانی برای مرمت سازه نیست و شاید آبگیری دریاچه به همین منظور6 تا 7 ماه طول بکشد.


دهشت اظهار کرد: برای تامین آب بخش کشاورزی مناطقی که از دریاچه بهرمند می شدند نیز می توان از سدهای بزرگتر همچن گلورد که به تازگی افتتاح شده بهره برند.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools