کنتور هوشمند؛ راهکار اساسی برای مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




کنتور هوشمند؛ راهکار اساسی برای مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: در شش ماهه نخست امسال 73 دستگاه کنتور هوشمند در استان نصب شده که از این تعداد 53 دستگاه مربوط به چاه‌های آب کشاورزی و ما بقی مربوط به سایر مصارف است.

مهندس "عزت اله آمره‌ای" افزود: بخش قابل توجهی از منابع آب زیرزمینی استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که میزان زیادی از این آب به دلیل استفاده از روش‌های سنتی آبیاری هدر می‌رود.

آمره‌ای گفت: در مورد چاه‌های غیر مجاز یکی از راهکارها، انسداد است؛ اما گاهی اوقات در چاههای مجاز نیز شاهد اضافه برداشت هستیم که برای جلوگیری از این امر نصب کنتورهای هوشمند راهکاری عملی به شمار می‌رود، زیرا با نصب این کنتورها می‌توان نظارت دقیقی بر میزان برداشت آب توسط کشاورزان داشت.

وی ادامه داد: بنابراین نصب کنتورهای هوشمند روی چاههای مجاز بخش کشاورزی و حتی سایر بخش‌ها، راهکاری اساسی برای کنترل و مدیریت مصرف آب به شمار می‌رود.

آمره‌ای در ادامه با اشاره به عملکرد شش ماهه نخست امسال در زمینه نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های آب گفت: تاکنون 73 دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌های دارای پروانه بهره برداری در سطح استان نصب شده است که 53 دستگاه مربوط به چاههای آب کشاورزی و 20 دستگاه مربوط به سایر مصارف است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی به مزیت‌های نصب این کنتورها اشاره کرده و افزود: کنتورهای هوشمند دارای مزیت‌های بسیار زیادی در بخش‌های مختلف هستند، به عنوان نمونه این کنتورها آب را به صورت حجمی در اختیار بهره برداران قرار داده‌اند و از سوی دیگر این اجازه را به مسئولان خواهند داد که با توجه به ظرفیت منطقه و میزان مجوز برداشت، کنتور هوشمند را تنظیم و از برداشت بیش از حد مجاز توسط افراد جلوگیری کنند.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools