تحول در بهره‌وری از آب به‌ویژه در بخش کشاورزی ادامه می‌یابد :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




تحول در بهره‌وری از آب به‌ویژه در بخش کشاورزی ادامه می‌یابد

رئیس جمهور بهترین‌ راه‌‌حل معضل آب را بهره‌وری بهینه از منابع آبی دانست و گفت: تحول در بهره‌وری از آب به‌ویژه در بخش کشاورزی ادامه می‌یابد و آب کشاورزی باید شرایط درستی پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز یکشنبه هنگام تقدیم لایحه بودجه سال 1397 کل کشور به مجلس شورای اسلامی، گفت: باید وضع مسکن، بافت‌های فرسوده، محیط زیست و معضل آب را حل کنیم و بهترین‌ راه‌‌حل معضل آب، بهره‌وری بهینه از منابع آبی است. تحول در بهره‌وری از آب به‌ویژه در بخش کشاورزی ادامه می‌یابد و آب کشاورزی باید شرایط درستی پیدا کند. طرح‌هایی که امروز در سراسر کشور وجود دارد و اجرا می‌شود تحول بزرگی است.

وی افرود: کشت‌های گلخانه‌ای، آبیاری تحت فشار و سامانه‌های نوین آبیاری یک تحول بزرگ است. برای این امر،  2میلیارد و 150 میلیون اختصاص دادیم. بنابراین، آماده‌ایم تا مجلس شورای اسلامی، به جای 20 درصد، 32 درصد از منبع نفتی را کسر کند و به صندوق بریزد اما برای طرح‌های مهم کشور و طرح‌های محیط زیستی و اصلاح امور بانکی که دو معضل بزرگ است، در این بودجه پیش‌بینی کردیم و شما باید کمک کنید.

رییس جمهور با اشاره به اینکه وضع گرد و غبار و ریزگرد، هوای آلوده، خاک آلوده، مشکل آب، وضع تالاب‌ها، وضع دریاچه‌ها، مشکل پسماندها، معضل بزرگی را در کشور به وجود آورده است، عنوان کرد: باید مشکل پسماند و فاضلاب، ریزگرد و هوای آلوده را در استان‌های کشور حل کنیم؛ قدم‌هایی که برداشتیم، قدم‌های خوبی بوده اما تا رسیدن به هدف بسیار کم است.

وی با بیان اینکه باید مسکن مردم را تأمین کنیم؛ مسکن مردم را بازسازی کنیم و بافت فرسوده را از بین ببریم؛ امنیت جانی برای مردم در مسکن تأمین کرده و نشاط لازم را به جامعه بازگردانیم، اظهار داشت: همه این اقدامات را در طرحی به نام بازسازی بافت فرسوده و حاشیه شهرها می‌توانیم انجام دهیم. اگر در بیابانی 30 الی 40 کیلومتر بیرون شهر زمین صافی را پیدا کردیم و برجی را بالا بردیم، تازه اول گرفتاری است چراکه باید برای آن جاده، آب، برق، گاز، مدرسه، مسجد، کلانتری و .... ایجاد شود.

رییس جمهور با اشاره به وجود 6 هزار طرح نیمه تمام ملی و 65 هزار طرح استانی نیمه تمام در کشور گفت: این موضوع را چگونه باید حل کرد همه اینها سرمایه های مردم است که روی زمین مانده است  اگر هر یک از اینها راه بیفتد اشتغال و رونق و رفاه درست می‌کند و مشکل مردم و آب و فاضلاب و راه و بیمارستان  و آموزشگاه حل می‌شود.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools