کاهش "تلفات زندگی" ناشی از سیل و به حداکثر رساندن منافع آن :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




کاهش "تلفات زندگی" ناشی از سیل و به حداکثر رساندن منافع آن


ادغام استفاده از زمین، منابع آب و مدیریت ریسک در حوضه های رودخانه به منظور کاهش "تلفات زندگی" ناشی از سیل و به حداکثر رساندن سود از دشت های سیلابی.

سیل ها شایعترین خطرات طبیعی هستند که بیشترین تأثیر را بر جامعه دارند. اگر چه سیل های ناامید کننده به شدت متغیرند، آمار سوابق سیل نشان می دهد که تعداد تلفات مرتبط به تدریج کاهش می یابد؛ که البته به لطف، از جمله، سیستم های پیشرفته تر هشدار بوده است. با این حال، آسیب به زمین و اموال به دلیل کمبود موانع پیشگیری، عدم رشد اقتصادی و عدم برنامه ریزی استفاده از حساسیت به سیل، افزایش می یابد. برنامه مرتبط در مدیریت سیل (APFM) یک رویکرد مدیریت یکپارچه کنترل سیل را برای به حداقل رساندن تلفات مربوط به زندگی و تأثیرات آن بر معیشت از طریق اقدامات حفاظتی در حالی که حداکثر بهره مزایای خالص حاصل از استفاده کارآمد از سیلابها را کاهش می دهد، ترویج می کند.


حدود پروژه

APFM از کشورهای در حال اجرای استراتژی های ملی برای مدیریت یکپارچه سیل حمایت می کند. این رویکرد تمرکز را از کنترل سیل به مدیریت سیل تغییر می دهد و این مستلزم شناختن آن است که سیل ها هر دو تاثیر منفی و سودمند را یکجا دارند و هرگز نمی توانند به طور کامل محدود شوند. فعالیت های اصلی APFM در سه دسته اصلی قرار دارد:


ارائه راهنمایی و مواد مشاوره

ظرفیت سازی

پیشنهادات پروژه در حال توسعه 

ابزار اصلی برای انجام این فعالیت ها، یک سرویس دهنده مدیریت یکپارچه مدیریت سیل، یک رابط آنلاین مبتنی بر تقاضا است؛ که کاربران می توانند از پشتیبانی فنی سفارشی یا طیف گسترده ای از راه حل های مدیریت سیل در دسترس استفاده کنند.


اهداف

هدف اصلی این برنامه کمک به کشورهای در اجرای مدیریت یکپارچه سیل، به حداقل رساندن از دست دادن زندگی پس از وقوع سیل و به حداکثر رساندن مزایای خالص از استفاده موثر از سیلاب ها با ترویج یک رویکرد یکپارچه به استفاده از زمین، منابع آب و مدیریت ریسک در حوضه رودخانه است.


ساختار

APFM ابتکار مشترک بین مشارکت جهانی آب و WMO است. این توسط یک کمیته مشورتی و یک کمیته مدیریت اداره می شود و با مشارکت فعال 30 همکار پایه پشتیبانی دارد.

کمیته مشورتی به عنوان یک تارنمای پژوهشی به این برنامه عمل می کند و فعالیت های آن را هدایت می کند. این متشکل از نمایندگان شرکت آب و فاضلاب جهانی، نمایندگان خدمات ملی هیدرولوژیکی وابسته به WMO، اهدا کنندگان و حامیان مالی، و همچنین متخصصین پایگاه پشتیبانی APFM هستند. کمیته مشورتی وظایف زیر را انجام می دهد:

  • تجزیه و تحلیل مفهوم یکپارچه مدیریت سیل و، در صورت نیاز، تجدید نظر با توجه به چالش های آینده
  • توصیه هایی در زمینه اجرای مفهوم مجتمع مدیریت سیل
  • اعتبار ورودی های چند رشته ای
  • توصیه ها و حمایت از فرآیندهای حمایت و انتشار
  • اقدام به عنوان یک بازرس خارجی از اقدامات برنامه

کمیته مدیریت پیشرفت کار را بررسی می کند و اجرای برنامه را نظارت می کند. این شامل مشارکت جهانی آب و اهدا کنندگان و مشارکت کنندگان این برنامه است، با شرایط مرجع زیر:

  • راهنمای تهیه ی پشتیبانی فنی (TSU) در آماده سازی طرح اقدام،
  • بررسی پیشرفت برنامه
  • نظارت بر پیشرفت اجرای پروژه های عملیات میدانی
  • تصمیم بر بودجه و طرح اقدام.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools