30 مخزن اضطراری آب در سال 97 ساخته می‌شود :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




30 مخزن اضطراری آب در سال 97 ساخته می‌شود


مدیرعامل آبفای استان تهران با بیان این‌که تنگناهای مالی مانع اصلی ساخت پرشتاب سامانه‌های توزیع اضطراری آب تهران است گفت: در سال 97 تعداد 30 سامانه توزیع اضطراری آب در تهران ساخته می‌‌شود. محمد پرورش در این باره گفت: پیش از این اجرای مخازن اضطراری آب تنها در کشور ژاپن پیش‌بینی شده بود و کشورهای زیادی چنین مخازنی را برای مواقع اضطراری در نظر نگرفته‌اند و آن‌چه امروز آبفای استان تهران تلاش می‌‌کند تا در تهران فراهم شود پیش از این در سند جایکا آمده و آبفای استان تهران نیز مطالعاتی علاوه بر آن انجام داده بود.

خردادماه امسال نخستین مخزن و سامانه اضطراری آب‌رسانی کشور به صورت آزمایشی در منطقه یک تهران به بهره‌برداری رسید و اسفندماه نیز مخزن دیگری در پارک شهر افتتاح شد.

او اشاره کرد که اجراشدن این موضوع منوط به انجام فازهای یک و 2 مطالعات آب‌رسانی در شرایط اضطراری در تهران و انطباق این مخازن با شبکه توزیع آب است؛ به گونه‌ای که هیرولیک شبکه و کیفیت آب ذخیره‌شده کاملا کنترل‌شده و دارای استانداردهای کیفی باشد.

پرورش اضافه کرد: این کار به دلیل پیچیدگی و حساسیت موضوع نیازمند زمان کافی برای انجام مطالعات و دریافت تاییدیه‌های لازم مهندسی و مدیریتی از مراجع ذی‌صلاح از جمله شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران است.

به گفته پرورش دو مخزن به بهره‌برداری رسیده در تهران 100‌هزار لیتر ظرفیت دارند و برای بروز حوادث غیرمترقبه طراحی شده‌اند و در شرایط بحرانی در سه روز ابتدایی آب مورد نیاز حدود 11 هزار نفر را تامین می‌کنند و مکان‌یابی‌ها به صورتی انجام شده تا در سه روز ابتدایی حادثه که اغلب آب‌رسانی به شهرها دچار مشکل است، هر شخص در فاصله نهایت 1000 متری بتواند به این مخازن دسترسی داشته باشد.

آبفای استان تهران تا کنون جلساتی را با شهرداری و شورای شهر به‌ویژه کمیته محیط زیست داشته‌ است و آن‌ها نیز برای کمک به تامین منابع مالی برای انجام این پروژه قول مساعد داده‌اند.

به تازگی کلیات طرح آب‌رسانی اضطراری تهران با حضور زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون ایمنی و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران تصویب شده است.

صدراعظم نوری در این جلسه اظهار امیدواری کرده است که پیش‌نویس لایحه طرح آب‌رسانی اضطراری تهران با تشکیل کارگروه ویژه آب تا فروردین ماه نهایی و برای تصویب در صحن شورای اسلامی شهر تهران در اردیبشهت‌ماه سال آینده با قید فوریت ارائه شود.

طرح آب‌رسانی اضطراری تهران از امسال وارد فاز عملیاتی شده است و انتظار می‌رود به دنبال تصویب این طرح در شورای اسلامی شهر تهران از سال آینده با شتاب بیش‌تری ادامه یابد.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools