چرا اپراتورهای آب به GIS احتیاج دارند :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




چرا اپراتورهای آب به GIS احتیاج دارند


چرا اپراتورهای آب به فناوری سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) نیاز دارند؟ برای پاسخ به این، بگذارید درباره نقش ها و مسئولیت های بهره برداران آب صحبت کنیم. در درجه اول، آنها مسئول تأمین آب آشامیدنی سالم به موقع و و با بیلان تعریف شده هستند. این واقعاً وقتی از کیفیت کار روزانه آنها کم می شود، به چه معنی است؟


واضح ترین پاسخ عملکرد سیستم است.


جنبه های بسیاری برای عملکرد سیستم وجود دارد. یکی این است که بدانید زیرساخت های شما کجاست. داشتن یک نقشه کامل از دارایی های شما برای کارآیی گردش کار ضروری است.


علاوه بر مکان، عملکرد سیستم شامل موارد زیر نیز می باشد:

  • ثبت سوابق تغییرات سیستم، قرائت متر، فعالیتهای تعمیر و نگهداری، بازرسی ها و غیره.
  • تهیه / اجرای برنامه نگهداری
  • ایجاد مراحل عملیاتی استاندارد


GIS یک سیستم ثبت شگفت انگیز است. این یک پلت فرم آسان برای استفاده فراهم می کند که جمع آوری داده ها، ویرایش و به اشتراک گذاری را مدیریت می کند. به عنوان یک مخزن داده معتبر برتری دارد. علاوه بر این، داده ها در یک سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) می توانند برای تجزیه و تحلیل استفاده شوند، که از توسعه و اجرای یک برنامه نگهداری پشتیبانی می کند. یک سیستم اطلاعات جغرافیایی همه چیز را برای رسیدن به اهداف نگهداری ارائه می دهد و بینشی فراهم می کند که می تواند روش های استاندارد عملکردی شما را تقویت کند.


یک مسئولیت مهم برای بهره برداران آب، رعایت مقررات است.


همه ارائه دهندگان خدمات آب در سطح فدرال توسط آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده و در سطح ایالتی توسط آژانس های مختلف بهداشتی و محیطی کشور تنظیم می شوند.


یکی از نمونه های رعایت نظارتی، انجام نمونه برداری از آب است تا اطمینان حاصل شود که آب برای استفاده در نظر گرفته شده مناسب است. ذخیره سازی مکان های نمونه برداری در ArcGIS نمایش تصویری - نقشه ای از این مکان ها در سراسر منطقه سرویس را فراهم می کند. سپس می توانید از این اطلاعات به همراه ابزارهای مسیریابی برای تعیین کارآمدترین مسیرهای بازدید از این مکانها استفاده کنید. ArcGIS به شما امکان می دهد موارد زیر را انجام دهید:

  • سابقه ای از مکان های نمونه برداری را حفظ کنید
  • مسیرهای نمونه برداری و جمع آوری نمونه ها را مدیریت کنید
  • داده ها را به تنظیم کننده ها ارائه دهید


نمونه دیگر انطباق، اخذ مجوز برنامه ملی رفع آلودگی آلاینده ها (NPDES) است که توسط قانون آب پاک ایجاد شده است. این منابع نقطه ای را تنظیم می کند که آلاینده ها را درون آبهای ایالات متحده تخلیه می کنند. آیا می دانید مشتریان Esri از Survey123 برای ArcGIS استفاده می کنند تا از جمع آوری و گزارش داده ها برای مجوزهای NPDES خود پشتیبانی کنند؟


ارتباطات برای موفقیت یک عملیات آب بسیار مهم است.


برقراری ارتباط با کارمندان دفتر، کارمندان حوزه و تیم مدیریت همیشه آسان نیست. نیاز ذینفعان می تواند متفاوت باشد. ArcGIS از نیاز شما پشتیبانی می کند:

  • گزارش وضعیت کار به سرپرستان و مدیران
  • خلاصه ای از عملکرد سیستم را به مدیران و اعضای هیئت مدیره ارائه دهید
  • داستان خود را با مشتریان به اشتراک بگذارید
  • تیم های عملکردی متقابل را درگیر کنید

داشتن اطلاعات در مورد دارایی های سیستم، از جمله نقشه ها، عکس ها و فیلم های همانند ساخته شده، می تواند باعث صرفه جویی در وقت کارمندان اداری شود. سرپرستان و مدیران باید بدانند که آیا کار در حال اتمام برای رسیدن به اهدافشان در برنامه است. مدیران و اعضای هیئت مدیره اغلب به روزرسانی عملکرد سیستم نیاز دارند. علاوه بر این، اغلب ارتباط با تیم های متقابل مانند مهندسین ضروری است.


ArcGIS شامل مجموعه ای از برنامه های کاربردی است که ارتباطات بین همه ذینفعان را پشتیبانی می کند.


به عنوان مثال داشبورد از ارتباطات پشتیبانی می کند. اینها می توانند برای به اشتراک گذاشتن کار در زمان واقعی که در این زمینه انجام می شود و نمایش خوانش حسگرها، درخواست خدمات و موارد دیگر استفاده شود. هر داشبورد را می توان تنظیم کرد تا نشان دهد آنچه برای هر ذینفع مهم است چه چیزی می باشد. نتایج تجزیه و تحلیل می تواند در یک داشبورد به صورت نمودار، نمودار و نقشه به اشتراک گذاشته شود، و ارتباطات را روشن و مختصر جلوه دهد. علاوه بر این، ابزارهایی با کاربرد آسان مانند Web AppBuilder Esri برای ArcGIS راهی برای ایجاد برنامه هایی که بطور خاص برای نیازهای شما در داخل عملیات و همچنین در سازمان شما تنظیم شده اند فراهم می کنند.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools