لزوم کاهش 10 درصدی آب شرب و بهداشت در اصفهان :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




لزوم کاهش 10 درصدی آب شرب و بهداشت در اصفهان

با هدف مدیریت مصرف آب در فصل تابستان تاکید شد؛

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفای اصفهان گفت: عبور از فصل گرم امسال بدون افت فشار یا قطعی آب، نیازمند این است که مشترکان دست‌کم ۱۰ لیتر از مصرف سرانه آب در شبانه‌روز را کم کنند. "ناصر اکبری" افزود: آبفای استان اصفهان یک میلیون و ۱۸۰ هزار مشترک دارد که حدود ۸۰۰ هزار از آن، مشترکان خانگی هستند و در صورتی که روزانه هر کدام ۱۰ لیتر از مصرف خود بکاهند روزانه هشت میلیون لیتر صرفه‌جویی خواهد شد.

وی اضافه کرد: مصرف آب از آغاز سال تا کنون نسبت به مدت مشابه سال قبل به‌طور متوسط ۱۸ درصد بیشتر شده و دلیل این امر شیوع ویروس کرونا و تاکید مسئولان بهداشت و درمان بر شستشوی مکرر دست‌ها و رعایت بیشتر مسائل بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری است.

اکبری افزود: سرانه مصرف خانگی آب در استان اصفهان در سال 1397، 149 لیتر در شبانه روز بود که با افزایش مصرف در اواخر سال 1398 این میزان نیز افزایش یافت و کاهش دست کم 10 لیتر در شبانه روز از این رقم، برای سال جاری ضروری و لازم است.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفای اصفهان ادامه داد: این میزان افزایش در حالی ثبت شده که روزهای گرم هنوز آغاز نشده و به‌طور قطع در روزهای آینده درجه حرارت بیشتر و استفاده از آب به ویژه در مصرف کولرهای آبی تاثیر قابل توجهی بر روند مصرف آب خواهد داشت.

وی اضافه کرد: با پیش‌بینی هواشناسی و تجربه‌ای که از سال‌های گذشته داریم، سال‌هایی که بهاری خنک دارد، تابستانی گرم‌‌تر خواهد داشت و با توجه به اینکه بیماری کووید-۱۹ همچنان وجود دارد، افزایش قابل ملاحظه مصرف آب در ماه‌های پیش رو پیش‌بینی می‌شود.

اکبری تصریح کرد: بستن شیر آب در زمان شستشوی دست‌ها و ظروف، وضو گرفتن، استحمام، مسواک زدن کار سخت و پیچیده ای نیست و هر شخصی می‌تواند آن را انجام دهد اما با این حال بسیاری آن را رعایت نمی‌کنند و همین امر سبب هدر رفت حجم قابل توجهی آب در طول روز می‌شود.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفای اصفهان، نصب تجهیزات کاهنده مصرف آب در منازل را راهکاری دیگر برای مصرف بهینه مایه حیات برشمرد و گفت: انواع سردوش‌ها، شیرآلات اهرمی و یا با چشم الکترونیکی و لوازم دیگر ۳۰ تا ۶۰ درصد صرفه جویی را به همراه دارد و از مشترکان می‌خواهیم از این وسایل هم استفاده کنند.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از آب خاکستری در مصارف روزانه تاکید کرد: آب حاصل از شستشوی سبزیجات و حبوبات به شرط عدم استفاده از مواد شوینده به‌راحتی برای آبیاری گلدان و باغچه مناسب است و در نگاه اول در یک خانه حجم زیادی نیست، اما وقتی یک شهر یا یک استان همین موضوع ساده و به ظاهر کم اهمیت را رعایت کنند کمک بزرگی به حفظ منابع آبی خواهد بود.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools