بالاترین دقت داده های GIS در محاسبات محیطی :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




بالاترین دقت داده های GIS در محاسبات محیطی


مرکز نوآوری حفاظت (CIC) در سال 2013 برای استفاده از فناوری برش برای تقویت و ترمیم داده ها محور ایجاد شده است. درست همانطور که استفاده از فناوری باعث تغییر در دنیای شرکت ها و کارآمدتر شدن آن شد، فناوری می تواند همین کار را برای جنبش حفاظت انجام دهد. CIC از طریق مشارکت ملی و بین المللی، این داده ها را برای متخصصان احیا در دسترس می آورد تا بتوانند حفاظت دقیق را انجام دهند و تأثیر بیشتری با منابع کمتری داشته باشند.


شرکت Chesapeake Conservancy در تولید مجموعه های بزرگ طبقه بندی پوشش سطح زمین با وضوح بالا پیشگام است. اینها شزکت با کدهای محاسباتی ویژگیهای طبیعی و انسانی را که در چشم انداز وجود دارد، مانند ساختمانها، تاج درخت و آب طبقه بندی می کند. با همکاری دانشگاه ورمونت و WorldView Solutions، Inc، مرکز نوآوری Conservancy's Conservancy، پروژه پوشش سرزمین با رزولوشن بالا Chesapeake Bay، یکی از بزرگترین مجموعه داده های پوشش سطح زمین با وضوح بالا، در سال 2016 را به پایان رساند. برای برنامه خلیج Chesapeake - CBP - مشارکت منطقه ای EPA، سایر آژانس ها و دولت های فدرال، ایالتی، محلی و دولت ها، غیر انتفاعی ها و مؤسسات دانشگاهی که تلاش های بازسازی خلیج را هدایت و راهنمایی می کند - که به دنبال بهبود داده های مربوط به Chesapeake بود.


به مدت 10 ماه، تحلیلگران برای تهیه داده های پوشش زمین با وضوح یک متر برای تقریبا 100،000 مایل مربع از زمین در حوضه آبریز خلیج چساپیک کار کردند. این طبقه بندی جدید دارای وضوح 1 متر است که جزئیات و اطلاعات بیشتری در مورد منظره نسبت به داده های پوشش زمین با وضوح 30 متری معمولی ارائه می دهد. به عنوان مثال، در جایی که ما فقط شاهد توسعه بودیم، اکنون می توانیم ساختمانها، خیابان ها و درختان را ببینیم، و جایی که وقتی همه جنگل را دیدیم، اکنون می توانیم جاده یا خانه هایی را درون درختان انتخاب کنیم. این نگاه دقیق تری به آنچه در منظره و چالش های پیش روی آن وجود دارد می دهد - چقدر یک جنگل تکه تکه است، بافرهای کنار رودخانه چقدر به هم متصل هستند؟


داده های مربوط به پوشش زمین نشان دهنده شرایط پوشش اراضی است که در تصاویر NAIP (برنامه ملی تصویرسازی کشاورزی ملی) برای سالهای 2013/2014 مشهود است. به روزرسانی های سالهای 2017/2018 و 2021/2022 در حال حاضر برنامه ریزی شده اند، با فرض NAIP همانطور که پیش بینی می شود ادامه پیدا می کند و پس از تکمیل به اشتراک گذاشته می شود (برای اطلاعات بیشتر به صفحه هدف CBP ما مراجعه کنید). داده های مربوط به پوشش زمین با تصمیم گیری های مؤثر و تأثیرگذار در مورد هدف قرار دادن تلاش های خود، به CBP و سازمان های همکار این امکان را می دهد که از حفاظت دقیق - قرار دادن شیوه های صحیح و مهارت های مناسب، در مکان مناسب و در زمان مناسب - استفاده کنند. این برنامه به CIC اجازه داده است تا فناوری را نه تنها در شناسایی و اولویت بندی مناطق ترمیم و حفاظت از اولویت های بالا، بلکه از شرکای سراسر حوضه آبریز در صرفه جویی در وقت و همچنین پول در اجرای پروژه هایی مانند بهترین روش های مدیریتی نیز پشتیبانی کند.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools