نحوه وارد کردن لایه کاربری اراضی و نوع خاک در WMS :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




نحوه وارد کردن لایه کاربری اراضی و نوع خاک در WMS


آیا برای پروژه WMS خود نیاز به استفاده از داده های اراضی یا نوع خاک دارید؟ استفاده از اراضی یا پوشش اراضی از داده ها برای تعریف کاربری اراضی یا پوشش مناطقی در حوزه آبریز مانند شهری، جنگل، مزرعه و غیره استفاده می شود. داده های نوع خاک معمولاً برای کنترل حرکت آب در مدل حوضه استفاده می شود. داده ها برای استفاده از اراضی یا نوع خاک را می توان با استفاده از پرونده های موجود در رایانه خود یا با بارگیری داده ها از پایگاه داده، به پروژه آبخیزداری خود در WMS اضافه کرد.


وارد کردن پرونده

پرونده های حاوی کاربری اراضی یا داده های نوع خاک معمولاً در یک شاپفیل موجود است، هرچند قالب های دیگر امکان پذیر هستند. این پرونده با استفاده از File | می توانید از رایانه خود وارد کنید باز کردن فرمان پس از وارد کردن، shapefile در ماژول GIS ظاهر می شود. به احتمال زیاد قبل از استفاده در مدل آبخیزداری شما باید به پوشش نقشه تبدیل شود.


واردات از وب

داده های کاربری اراضی یا نوع خاک را می توان از طریق خدمات وب آنلاین بدست آورد. برای دسترسی به این خدمات، موارد زیر را انجام دهید:

  • File را انتخاب کنید افزودن داده | اطلاعات را از نقشه دریافت کنید.
  • در مکان یابی Virtual Earth Map، مکان پروژه خود را انتخاب کنید. اگر پروژه شما از قبل دارای یک پروژه تنظیم شده است، باید مکان پروژه شما از قبل قابل مشاهده باشد.
  • در کادر گفتگوی گزینه خدمات داده، یکی از سرویس های وب حاوی داده های کاربری اراضی یا نوع خاک از قبیل Land Use Shapefile، Statsgo Soap Type Shapefile یا پایگاه داده جهانی Harmonized را انتخاب کنید.
  • داده استفاده از زمین یا نوع خاک را در رایانه ذخیره کنید. داده ها به طور خودکار به عنوان shapefile در ماژول GIS وارد پروژه شما می شوند.
  • گفتگوی گزینه های خدمات داده که گزینه های استفاده از زمین و نوع خاک را نشان می دهد


در بیشتر موارد، داشتن داده های کاربری اراضی یا نوع خاک در مورد shapefile داده ها را در مدل آبخیزداری شما وارد نمی کند. غالباً داده ها باید از shapefile به ماژول Map منتقل شوند. برای انجام این:


با خاصیت استفاده از زمین یا خاک نوع پوشش، یک پوشش نقشه ایجاد کنید. داده های کاربری اراضی باید روی یک پوشش کاربری اراضی قرار داده شود و داده های نوع خاک باید در نوع پوشش خاک قرار گیرد. در صورت استفاده از نوع پوشش اشتباه، داده ها از بین می روند.

پس از ایجاد پوشش صحیح نقشه، استفاده از زمین یا نوع خاک shapefile را در ماژول GIS انتخاب کنید و سپس Mapping | شکل به فرمان ویژه ویژگی ها.

هنگام استفاده از جادوگر GIS به Feature Objects Wizard، پوشش صحیح نقشه را انتخاب کنید و مطمئن شوید که تمام ویژگی ها به درستی اختصاص داده شده اند.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools