آموزش دانلود رایگان لایه از نقشه گوگل ارث - Open Street Map :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




آموزش دانلود رایگان لایه از نقشه گوگل ارث - Open Street Map

 

مقدمه

اوپن‌استریت‌مپ (به انگلیسی: OpenStreetMap) یک پروژه مشترک برای ایجاد نقشه جهانی قابل ویرایش رایگان و محتوای آزاد است. ایجاد و رشد اواس‌ام به دلیل محدودیت در استفاده یا در دسترس بودن داده‌های نقشه در بسیاری از نقاط جهان و ظهور سامانه ماهواره‌ای ناوبری جهانی ارزان قیمت ایجاد شده‌است. اواس‌ام نمونه ای بارز از اطلاعات جغرافیایی داوطلبانه شناخته شده‌است.

پروژه اواس‌ام در سال ۲۰۰۴، توسط استیو کوست در لندن کلید خورد. این پروژه از موفقیت ویکی‌پدیا و غلبه بر داده‌های نقشه اختصاصی در انگلستان و جاهای دیگر الهام گرفته شده بود. از آن زمان به بعد، به بیش از دو میلیون کاربر ثبت شده افزایش پیدا کرده‌است، کاربرانی که می‌توانند داده‌های نقشه را با استفاده از بررسی دستی، دستگاه‌های جی‌پی‌اس، عکس‌برداری هوایی و سایر منابع رایگان جمع‌آوری و ترسیم کنند. درنهایت این داده‌های جمع‌سپاری شده تحت مجوز پایگاه داده باز(اودی‌بی‌ال) منتشر می‌شوند. وبگاه رسمی اواس‌ام توسط بنیاد اوپن‌استریت‌مپ که یک سازمان غیرانتفاعی ناسودبر ثبت شده در انگلستان است پشتیبانی می‌شود.

از داده‌های اواس‌ام می‌توان به روش‌های مختلفی از جمله تهیه نقشه‌های کاغذی و نقشه‌های الکترونیکی (برای مثال مانند گوگل مپس)، زمین‌کدیابی از مکان‌ها و نام‌ها و مسیریابی استفاده کرد. از کاربران برجسته اواس‌ام می‌توان به فیس‌بوک، کریگزلیست، سزنم، اواس‌ام‌اند و فوراسکور اشاره کرد. بسیاری از کاربران دستگاه‌های جی‌پی‌اس از داده‌های اواس‌ام برای جایگزینی داده‌های نقشه داخلی در دستگاه‌های خود استفاده می‌کنند. داده‌های اواس‌ام با منابع داده اختصاصی مقایسه شده، با این حال در سال ۲۰۰۹ کیفیت داده‌ها در سراسر جهان متفاوت بوده ‌است.

در تولید نقشه، ابتدا داده‌ها توسط داوطلبانی که با استفاده از ابزارهایی از قبیل واحد سامانه موقعیت‌یاب جهانی دستی، نوت بوک، دوربین دیجیتال یا ضبط صوت نظرسنجی منظم در زمین انجام می‌دهند، جمع می‌شود. سپس داده‌ها در پایگاه داده اوپن‌استریت‌مپ ذخیره می‌شود. رویداد های مسابقه نیز توسط تیم اوپن‌استریت‌مپ و توسط سازمان های غیر انتفاعی و دولت های محلی برای نقشه برداری از یک منطقه خاص برگزار می شود.

 

محتوای آموزش:

آموزش دانلود رایگان لایه های گوگل ارث - Open Street Map شامل رودها، جاده ها، ساختمان ها، کاربری ها و... برای استفاده در نرم افزارهای مختلف.

 

ورود به سامانه دریافت داده Open Street Map

 

ویدیوی آموزشی:

 

 

همچنین ببینید:

دانلود داده های پرکاربرد سیستم اطلاعات جغرافیایی در مهندسی آب - GIS

راهنمای دانلود DEM یا مدل رقومی ارتفاع از سنجنده ASTER

داده ها و اطلاعات منابع آب کشور












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools