آموزش نحوه داده های پوشش زمین و کاربری اراضی :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




آموزش نحوه داده های پوشش زمین و کاربری اراضی


شرح

نوع پوشش داده زمین (Terra) و Aqua با ترکیب تصویربرداری با وضوح متوسط (MODIS) نوع پوشش سطح (MCD12Q1) نسخه 6 محصول نوع پوشش جهانی زمین را در فواصل سالانه (2001-2018) ارائه می دهد، که از شش طرح طبقه بندی مختلف ذکر شده در راهنمای کاربر ارائه شده است. محصول داده MCD12Q1 نسخه 6 با استفاده از طبقه بندی های نظارت شده از داده های بازتاب MODIS Terra و Aqua به دست آمده است. طبقه بندی های نظارت شده سپس تحت پردازش اضافی قرار می گیرند که شامل دانش قبلی و اطلاعات جانبی برای تصفیه بیشتر کلاس های خاص است.

لایه های سطح پوشش نوع 1-5، ویژگی پوشش سطح زمین 1-3، ارزیابی ویژگی های پوشش سطح زمین 1-3، کنترل کیفیت پوشش سطح زمین (QC) و یک ماسک آب زمین در هر قالب MCD12Q1 نسخه 6 قالب داده های سلسله مراتبی  (HDF4) ) می باشد.


داده های پوشش زمین

هنگام کار با تصاویر ماهواره ای باید مقیاس مکانی و زمانی را در نظر بگیریم. انتخاب و پردازش محصولات داده سنجش از راه دور در یک منطقه خاص در یک بازه زمانی خاص به زمان و منابع محاسباتی زیادی نیاز دارد. ما برای بارگیری تصاویر پوشش زمین (MCD12Q1v006) در یک منطقه و محدوده زمانی خاص، برنامه وب APEEARS را از USGS کاوش کرده ایم. این آموزش شامل کلیه مراحل ایجاد چند ضلعی در QGIS3 به عنوان Geojson، بارگذاری در وب، دستورالعمل های بعدی برای بارگیری پرونده ها، نمایش داده ها در QGIS3 و مرور مکاتبات مقادیر پیکسلی می باشد.


درباره APEEARS

بارگیری داده ها حداقل برای ما جدید است. ما به ECHO Reverb عادت کرده ایم اما این وب سایت دیگر در دسترس نیست. گزینه دیگر Earthdata Search است که از نظر ویژگی غنی تر است اما نمی تواند داده های قطع شده را ارائه دهد.

از مزایای استفاده از AppEEARS، سادگی، ظرفیت کار با Geojson (به جای فشردن یک shapefile ESRI)، گزینه بارگیری فقط لایه ها از یک مجموعه داده است و داده های کشیده شده در برخی از پیش بینی ها. در مورد مضرات زمان پردازش برای تهیه تصاویر است. در روزهای کاری ایمیل با لینک های بارگیری می تواند 8 ساعت طول بکشد، در حالی که در آخر هفته فقط 15 دقیقه طول می کشد.


نحوه دانلود داده پوشش زمین

برای دانلود به ویدیو آموزشی در اینجا مراجعه کنید، با این تفاوت که نوع داده را MCD12Q1v006 انتخاب نمایید.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools