پیش بینی استراتژیک هوش مصنوعی برای SDG مرتبط با آب :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




پیش بینی استراتژیک هوش مصنوعی برای SDG مرتبط با آب


گزارش جدید موسسه آب، محیط زیست و بهداشت دانشگاه ملل متحد (UNU-INWEH) از پیش بینی استراتژیک برای مطالعه کاربردهای هوش مصنوعی (AI) برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار مرتبط با آب (SDG) استفاده می کند.

این گزارش در مورد انگیزه ها، کاربردها و فرصت های مربوط به تصویب هوش مصنوعی برای توسعه پایدار بحث می کند. هوش مصنوعی می تواند برای پیش بینی بلایای مرتبط با آب با دقت بالاتر، فرکانس و زمان نسبت به روش های غیر هوش مصنوعی استفاده شود و امکان مدیریت متمرکز فعالیت های پس از فاجعه را فراهم می آورد. برنامه های کاربردی هوش مصنوعی در مدیریت آب می توانند پتانسیل کاهش تلفات اقتصادی قابل توجه، حفظ جوامع و اکوسیستم ها و کاهش مرگ و میر ناشی از فاجعه ناشی از آب را داشته باشند.


این گزارش توصیه می کند که:

سیاست گذاران باید ارزیابی های جامع نگرانه از عوامل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را قبل از پذیرش هوش مصنوعی در بخش آب انجام دهند، زیرا برنامه های آینده نگر هوش مصنوعی خاص هستند. همچنین انجام مطالعات پایه برای اندازه گیری ظرفیت اجرا، بازده سرمایه گذاری و تأثیر مداخله بسیار مهم است.

برای اطمینان از نتایج مثبت توسعه، سیاست های مربوط به استفاده از هوش مصنوعی برای چالش های مربوط به آب باید با ظرفیت و سیاست های توسعه زیرساخت همراه باشد. سیاست های توسعه ظرفیت نیاز به پاسخگویی به نیازهای هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) برای پیشرفت مهارت مربوط به هوش مصنوعی همه ذینفعان مرتبط با آب دارد. سیاست های توسعه زیرساخت ها باید الزامات اساسی محاسبات، انرژی، تولید داده و ذخیره سازی را برطرف سازد. توالی این سیاستها بسیار مهم است.

برای کاهش جابجایی شغلی پیش بینی شده که همراه با نوآوری به رهبری هوش مصنوعی در بخش آب است، سیاست ها باید سرمایه گذاری ها را برای ایجاد نیروی کار ماهر با توسعه آموزش مرتبط با بخش آب در همه سطوح هدایت کنند. این نیروی کار ماهر باید به گونه ای استراتژیک تنظیم شود تا وابستگی به بخش خصوصی را جبران کند.

چالش های مربوط به آب به صورت مقطعی از سطح زمین تا سطح جهانی در حال اجرا هستند و نیاز به درک اکوسیستم آب دارند. برای کشورهایی که توسط رودخانه ها و آبخیزهای بزرگ متصل هستند مهم است که در تدوین سیاست هایی که استفاده از هوش مصنوعی را برای پیشبرد چالش های مشترک مربوط به آب پیش می برد، همکاری کنند.

یک شورا یا نمایندگی با نمایندگی از همه ذینفعان باید در سطح ملی تشکیل شود تا امکان موفقیت آمیز هوش مصنوعی توسط آژانس های آب فراهم شود. این شورا یا آژانس باید وظیفه تدوین سیاست ها، دستورالعمل ها و آیین نامه های رفتاری را برای اتخاذ هوش مصنوعی در بخش آب داشته باشد.

این توصیه های کلیدی سیاست می تواند به عنوان رهنمودهای اصلی برای توسعه استراتژی ها و برنامه هایی برای استفاده از هوش مصنوعی برای دستیابی به SDG های مرتبط با آب استفاده شود.

به گزارش پیش بینی استراتژیک به برنامه های کاربردی هوش مصنوعی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار مرتبط با آب دسترسی پیدا کنید:


دانلود فایل گزارش پیش بینی استراتژیک هوش مصنوعی برای SDG مرتبط با آب












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools