پیوند داده سیل و خشکسالی با برنامه ریزی ایمنی آب - قسمت 1 :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




پیوند داده سیل و خشکسالی با برنامه ریزی ایمنی آب - قسمت 1


سیل و خشکسالی و چالش های آنها

سیل ها و خشکسالی ها به طور طبیعی فاجعه هایی رخ می دهند که مشکلات جدی را با خود به همراه می آورد. این بلایا می تواند باعث آسیب رساندن به محصولات زراعت شود و بر تولید محصولات زراعی تأثیر بگذارد، به زیرساخت های یک شرکت آب آسیب برساند یا در نتیجه ناتوانی در تأمین آب با کیفیت و کمیت کافی باشد و ممکن است عموم مردم از امکاناتی که قبلاً داشته اند، مانند دسترسی، دسترسی نداشته باشند. به جاده ها یا آب کافی. شاید یکی از بزرگترین چالش ها عدم توانایی پیش بینی وقایع یا وقایع در چنین شرایطی و تأثیر آن باشد. مهمتر اینکه، شما چطور برای چنین رویدادهایی برنامه ریزی می کنید و از توانایی پاسخگویی اطمینان می دهید؟


خشکسالی در کیپ تاون

خشکسالی در شهر من، کیپ تاون و استان اطراف کیپ غربی به خوبی در این خبرها مستند است. من به عنوان "محلی" از کیپ تاون می دانم که دست اول اثرات خشکسالی شدید را دارد. خشکسالی تا حد زیادی بر توانایی من برای ادامه مصرف "عادی" آب تأثیر گذاشته است، زیرا برای حفظ آب باید مجبور به کاهش مصرف آب خود باشم. این به معنای زیر سؤال بردن هر قطره از آب شیرین مورد استفاده من و یافتن راه هایی برای استفاده مجدد از آب است تا بتوانم در محدوده روزانه همانطور که توسط شهر تعیین شده است بمانم. تعیین محدودیت های آب هدف اصلی کاهش مصرف آب برای عموم مردم برای جلوگیری از "روز صفر" بود. روز صفر نقطه ای محسوب می شود که شیرآلات خشک می شوند و ساکنین مجبور می شوند در نقاط مشخص شده صف صف کشیدن آب شوند.


 در شهر کیپ تاون منبع اصلی آب از منابع آب سطحی و با استفاده محدود از آبهای زیرزمینی است. کم بارندگی در طی چند سال اخیر باعث شده است که حجم کم ذخیره آب در سطح پایین نباشد. به منظور محدود کردن استرس در منابع آب، این شهر به طور مرتب محدودیت های آب را در سال هایی با بارندگی کم در زمستان اجرا می کند. این بار در حالی که با ادامه خشکسالی فعلی، این محدودیت های آب سخت تر می شوند و منابع آب سطحی همچنان رو به کاست (به عنوان مثال از سطح 1 تا محدودیت های سطح 6B فعلی). در حال حاضر محدودیت های فعلی آب، میزان مصرف آب را به 50 لیتر در هر روز (یا 450 میلیون لیتر در روز برای کل شهر) محدود می کند. به منظور تقویت عرضه و کاهش تأثیر خشکسالی، این شهرستان شروع به سرمایه گذاری در استفاده از آب های زیرزمینی و همچنین کارخانه های نمک زدایی کرده است. این امر برای تغییر مخلوط آب عرضه شده به شهر و کاهش استرس در منابع آب سطحی در طول خشکسالی جاری و بهبود امنیت آب در آینده است.


کمک به آب و برق برای پیش بینی شرایط سیل و خشکسالی

به منظور کمک به پیش بینی سیلاب و خشکسالی، پورتال سیل و خشکسالی (www.flooddroughtmonitor.com) به عنوان خروجی پروژه ابزارهای مدیریت سیل و خشکسالی (FDMT) توسعه داده شد. در پورتال، یکی از برنامه های کاربردی، ابزار داده و اطلاعات به کاربران از جمله برنامه های آب امکان دسترسی به مجموعه داده ها را در زمان واقعی فراهم می کند که به آنها اجازه می دهد داده ها را تجزیه و تحلیل کرده و بر اساس تجزیه و تحلیل خود نتیجه بگیرند. تیم ما در تلاش است تا روشی را توسعه دهد که خیلی پیچیده و پرهزینه نیست، اما به ابزار آن نشان می دهد که آیا در شرایط کوتاه مدت و بلند مدت می توان از شرایط مرطوب و خشک تر انتظار داشت. ما در تلاش هستیم تا ببینیم چگونه می توان به بهترین نحو این امر را به فعالیتهای برنامه ریزی ایمنی آب پیوند داد، تا بتوانیم برنامه های ایمنی آب که نسبت به تغییرات آب و هوایی مقاوم تر هستند را فعال کنیم. این امر برای اطمینان از آماده سازی بهتر تجهیزات آب و برق برای مقابله با هنجارهای جدید از وقایع شدید (به طور معمول تجارت نیست).


من با استفاده از این ابزار دریافتم که یکی از بزرگترین مزیت های این ابزار این است که مجموعه داده های خود را در یک مکان در اختیار من قرار می دهد. این بدان معنی است که من برای یافتن داده ها نیازی به جستجوی گسترده ندارم (و نه برای دسترسی به وب سایت های مختلف مجبور شدم پروفایل های مختلفی را ایجاد کنم!). این ابزار همچنین هوشمندانه طراحی شده است زیرا به من این امکان را می دهد تا داده ها را در قالب ها و خروجی های مختلف، از جمله نمودار، جداول و نقشه ها مشاهده کنم، یا با بارگیری داده ها و با استفاده از ابزارهای شخصی خودم، آنها را مشاهده کنم.


درباره پروژه ابزارهای مدیریت سیل و خشکسالی

 پروژه ابزارهای مدیریت سیل و خشکسالی (FDMT)، یک پروژه بین المللی آب جهانی (IW) تسهیلات جهانی محیط زیست، که توسط محیط زیست سازمان ملل اجرا می شود، با انجمن بین المللی آب (IWA) و DHI به عنوان سازمان های اجرایی. این پروژه در حال توسعه برنامه های کاربردی فنی آنلاین برای پشتیبانی از برنامه ریزی از حوضه فرامرزی به سطح آب با استفاده از اطلاعات بهتر در مورد سیل و خشکسالی است. این پروژه از سال 2014 - 2018 اجرا می شود و 3 حوضه آزمایشی (ولتا، دریاچه ویکتوریا و چائو فرایا) در توسعه و آزمایش متدولوژی و کاربردهای فنی شرکت می کنند.


برای اطلاعات بیشتر در مورد پروژه ابزارهای مدیریت سیل و خشکسالی، به آدرس fdmt.iwlearn.org مراجعه کنید.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools