پایش خشکسالی :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




پایش خشکسالی


شاخص خشکسالی آب زیرزمینی کم عمق بر اساس مشاهدات ذخیره آب زمینی حاصل از داده های ماهواره GRACE و با مشاهدات دیگر، با استفاده از یک مدل عددی از فرایندهای آب سطح زمین و انرژی، یکپارچه شده است. شاخص های خشکسالی شرایط مرطوب یا خشک فعلی را توصیف می کنند، که به صورت صدک نشان داده می شود و احتمال وقوع را در دوره ثبت از سال 1948 تا کنون نشان می دهد، با مقادیر پایین تر (رنگ های گرم) به معنی خشک تر از حد نرمال و مقادیر بالاتر (آبی) به معنای مرطوب تر است از حد طبیعی برای اطلاعات بیشتر، لطفاً به اینجا مراجعه کنید.


خشکسالی

عناصر توصیف خشکسالی معمولاً شامل نوع خشکسالی، فراوانی، مدت زمان، مقدار (از جمله حداکثر مقدار)، شدت و میزان وقوع خشکسالی است. تعیین یک تعریف از خشکسالی که می تواند جامع تلقی شود، پیچیده است. هنوز هم نیاز به توسعه روشهای شناسایی دقیق تر وجود دارد که قادر به توصیف تکامل شرایط خشکسالی در مکان و زمان باشد.


برای خشکسالی هیدرولوژیکی، رعایت تمام متغیرهای هیدرولوژیکی مربوطه (به عنوان مثال، برف، آبهای سطحی، رطوبت خاک و آبهای زیرزمینی) لازم برای توصیف، در مقیاس های زمانی و مکانی مناسب، همچنان چالش برانگیز است. ماموریت بازیابی جاذبه و آزمایش آب و هوا (GRACE) ناسا اطلاعات ماهانه و یکپارچه ای را درباره تغییرات ذخیره آب در تمام اجزای تعادل آب سطحی و زیرسطحی ارائه می دهد که قبلاً غیرقابل دستیابی بود.


از آنجا که GRACE تنوع ذخیره آب را اندازه گیری می کند، می توان از یک سری زمانی GRACE منطقه ای برای توصیف تنوع "معمولی" و همچنین انحراف از رفتار معمول استفاده کرد. این انحرافات برآورد کمی اساساً مقدار آب مورد نیاز برای ذخیره سازی برای بازگشت به شرایط "عادی" و بازیابی از یک رویداد خشکسالی را فراهم می کند.


جذب داده ها از سیستم ماهواره های بازیابی جاذبه و آزمایش اقلیم (GRACE) به یک مدل سطح زمین، شبیه سازی ذخیره آب و تخمین شار را بهبود می بخشد، همانطور که در برابر اندازه گیری های مستقل ارزیابی می شود. نشان داده شده است که جذب GRACE برای افزایش همبستگی بین تخمین TWS و اندازه گیری جریان رودخانه، نشان می دهد که جذب داده ها پتانسیل قابل توجهی برای کوچک سازی داده های GRACE برای کاربردهای هیدرولوژیکی دارد.


جذب GRACE در آمریکای شمالی اعمال شد و شاخص های خشکسالی مبتنی بر GRACE به عنوان بخشی از یک تلاش بزرگتر برای بررسی امکان شناسایی جامع تر و عینی تر شرایط خشکسالی با ادغام داده های GRACE به صورت مکانی، زمانی و عمودی تفکیک شده در ایالات متحده و ناظران خشکسالی آمریکای شمالی. پیش از این، ناظران خشکسالی اطلاعات عینی در مورد رطوبت عمیق خاک و شرایط آب زیرزمینی نداشتند، که شاخص های مفیدی برای خشکسالی هستند. مجموعه داده های گسترده ای از ذخیره آب زیرزمینی از چاه های نظارت بر سازمان زمین شناسی و رطوبت خاک از شبکه تجزیه و تحلیل آب و هوا خاک برای ارزیابی پیشرفت در مهارت مدل سازی هیدرولوژیکی ناشی از جذب داده های GRACE TWS استفاده شد. نتایج نشان می دهد که پیشرفت های متوسط​​، اما قابل توجه آماری، در مهارت مدل سازی هیدرولوژیکی در بخش های عمده ایالات متحده وجود دارد، و ارزش بالقوه یک ذخیره سازی آب جذب شده با GRACE را برای بهبود تشخیص خشکسالی برجسته می کند.


دانشمندان مرکز پرواز فضایی Goddard ناسا در حال حاضر هر هفته شاخص های خشکسالی آب های زیرزمینی و رطوبت خاک را برای مانیتور ملی خشکسالی تولید می کنند (به نقشه بالا مراجعه کنید). آنها بر اساس مشاهدات ذخیره آب زمینی حاصل از داده های ماهواره GRACE و با مشاهدات دیگر با استفاده از یک مدل عددی پیچیده از فرآیندهای آب سطح زمین و انرژی یکپارچه شده اند.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools