سنتر پیوت :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




سنتر پیوت


با پرواز بر فراز مناطق کشاورزی، بسیاری از مسافران هواپیمایی با کنجکاوی به حلقه های سبز سطح زمین در پایین نگاه می کنند، و نمی فهمند آنچه را که آنها می بینند منبع غذایی آنها در تولید است. این دایره ها - آبیاری محوری در مرکز یا سنتر پیوت - به رشد غذایی که به آن وابسته هستیم کمک می کند. آنها به کشاورزان اجازه می دهند تا با کسری از نیروی کار مورد نیاز روش های سنتی محصولات را آبیاری کرده و این کار را با کنترل دقیق زمان و میزان آب مصرفی انجام دهند. در نتیجه، محورهای مرکزی می توانند به طور موثر کل یک مزرعه را آبیاری کرده و ضمن استفاده از آب کمتری، نیاز آبیاری محصول را برآورده کنند.


واقعیت های جالب درباره سنتر پیوت

  • 40 درصد از منابع غذایی جهان در زمین های زراعی آبیاری کشت می شود.
  • اولین سنتر پیوت در سال 1952 توسط فرانک زیباخ از استراسبورگ کلرادو ثبت اختراع شد.
  • چین، ایالات متحده و هند تقریبا نیمی از زمین های آبیاری جهان را تشکیل می دهند.
  • ایالت نبراسکا بزرگترین تولید کننده محورهای اصلی در جهان و بزرگترین آبیاری در ایالات متحده است.
  • در روزهای اولیه آبیاری، تجهیزات یا فناوری صرفه جویی در مصرف آب بسیار کمی در دسترس بود و مقدار زیادی آب به دلیل تبخیر یا رواناب از بین می رفت.
  • امروزه، فن آوری های جدید و روش های کشاورزی بهره وری مصرف آب را بهبود می بخشد. به عنوان مثال، محورهای مرکزی مجهز به نازل های کم فشار، افتاده و تنظیم کننده فشار حدود 85 تا 95 درصد کارآیی دارند.
  • محورهای مرکزی برای زمینی که آبیاری می کنند سفارشی است. طول محوری می تواند تا 1/2 مایل طول داشته باشد و بیش از 500 هکتار محصول را طی یک چرخش آبیاری کند. طول بیشتر محورها 1/4 مایل است و تقریباً 130 جریب آبیاری می شود.
  • از فناوری pivot مرکز در سراسر دنیا برای تولید محصولات متنوعی از جمله ذرت، سورگوم، پنبه، پیاز، گندم، قهوه، میوه، گل و غیره استفاده می شود.
  • فناوری کنونی به کشاورزان اجازه می دهد تا عملکرد محوری خود را با تلفن هوشمند، تبلت یا رایانه کنترل کنند. حسگرهای رطوبت خاک، GPS و GIS می توانند به تعیین چگونگی و زمان آبیاری موثر و موثر کمک کنند.


"RAINMAKERS: یک داستان عکاسی از سنتر پیوت"

Rainmakers: یک داستان عکاسی از Pivots مرکز ما را به سفری می برد که توضیح می دهد چگونه آبیاری محوری در مرکز غذایی را که به آن وابسته ایم رشد می دهد. این داستان مهم از طریق عکسهای آموزنده و زیبا که باعث ایجاد لذت بصری در کتاب شده است، ارائه شده است. Rainmakers به ​​ما می آموزد که از تاریخ و پیچیدگی یک فناوری بحث برانگیز که جهان ما را تغذیه می کند، قدردانی کنیم.

Rainmakers شامل یک پیش گفتار از تام آزبورن، نماینده کنگره، مقاله ای از دیوید هوو، یک پایان نامه توسط سوزان سیکرست و تصاویر فریبنده ای است که توسط عکاسان حرفه ای و آماتور گرفته شده است.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools