اولین برنامه ها از Sentinel-2A - نظارت بر آب :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




اولین برنامه ها از Sentinel-2A - نظارت بر آب


از نظارت بر کشاورزی گرفته تا ترسیم نقشه تغییر زمین، تصاویر اولیه ماهواره جدید Sentinel-2A اروپا نشان می دهد که چگونه می توان از مشاهدات مهم مأموریت "رنگ دید" برای حفظ امنیت ما و سیاره ما استفاده کرد. Sentinel-2A دومین ماهواره در مدار برای برنامه نظارت بر محیط زیست Copernicus در اروپا است که در 23 ژوئن از فرودگاه فضایی اروپا در گویان فرانسه پرتاب شد. دوربین چند طیفی آن برنامه های نظارتی زمین مانند کشاورزی، آبهای داخلی و ساحلی و نقشه برداری از پوشش زمین را تغذیه خواهد کرد.


تماشای آبهای ساحلی

در مراسمی در میلان، کارشناسانی که به تصاویر اولیه Sentinel-2A دسترسی پیدا کرده بودند، در مورد چگونگی استفاده از انواع کاربردهای علمی و عملی بحث کردند.


"شهروندان، تصمیم گیرندگان، شرکت ها و جامعه علمی بین المللی اروپا از این ماموریت دوم برای کوپرنیک بسیار بهره مند خواهند شد. تصاویر آن ما را قادر می سازد تا کیفیت زندگی شهروندان خود را بهبود بخشیم و از محیط زیست خود محافظت کنیم" مائورو فاچینی، رئیس واحد کوپرنیک در کمیسیون اروپا.


آلن بلورد از مرکز تحقیقات مشترک و آنا ماریا ریبیرو د سوزا از آژانس محیط زیست اروپا نمونه های اولیه ای را در مورد چگونگی طبقه بندی و نظارت بر پوشش زمین با استفاده از داده های Sentinel-2 ارائه دادند.


Sentinel-2 با شناسایی تغییرات در بدن و آب در طول زمان می تواند به مدیریت پایدار منابع طبیعی کمک کند.


همانطور که توسط دیمیتری ون در زند از م Instituteسسه علوم طبیعی سلطنتی بلژیک توضیح داده شده است، علاوه بر نظارت بر تغییرات موجود در آب، وظیفه نظارت بر کیفیت آب را نیز بر عهده دارد.



نظارت بر آبهای داخلی

اطلاعات مربوط به کیفیت آب نه تنها در کاربردهای مصرف آب مفید است، بلکه می تواند مناطقی را که برای شنا ایمن یا ناامن هستند، نشان دهد. این همچنین به سود نهادهای بین دولتی مانند کنوانسیون ای است که قصد دارد از داده ها برای نظارت بر تالاب های با اهمیت بین المللی در سراسر جهان استفاده کند.


ردیابی تغییرات جنگل های یکی دیگر از وظایف مهم ماهواره است، مانند بررسی میزان جنگل زدایی، جنگل کاری و جنگل زدایی و مناطق تحت تأثیر آتش سوزی. اطلاعات Sentinel-2 می تواند به ارگان های حاکم و شرکت های تجاری کمک کند تا در مورد نحوه مدیریت، محافظت و نگهداری منابع مهم جنگلی ما آگاهانه تصمیم بگیرند.


تصویرگر Sentinel-2 دارای 13 باند طیفی است، از مادون قرمز نزدیک به مادون قرمز تا موج کوتاه با وضوح مختلف مکانی، نظارت زمین را به یک سطح بی سابقه می رساند. در واقع، این اولین ماموریت نوری زمین در نوع خود است که شامل سه باند در "لبه قرمز" است، که اطلاعات کلیدی در مورد وضعیت پوشش گیاهی را ارائه می دهد.


Sentinel-2 برای کشاورزی

این را پیر دفورنی از دانشگاه لووین بلژیک نشان داد، که چگونه ماهواره حتی قادر به تمایز بین محصولات مختلف است، نمونه ای از گل آفتابگردان و ذرت در نزدیکی تولوز فرانسه را نشان می دهد.


Sentinel-2 که به عنوان یک مأموریت دو ماهواره طراحی شده است، به محض راه اندازی دوقلوی خود، Sentinel-2B، در سال 2016، تصاویر مربوط به یک چرخه بازبینی پنج روزه را ارائه می دهد. این زمان کوتاه برای همه برنامه های آن مهم است، اما دانشگاه زوریخ توجه ویژه ای به چگونگی این امر در نظارت بر یخچال های طبیعی و در بسیاری از موارد، نقشه برداری از عقب نشینی سریع آنها انجام داد.


اگرچه این ماهواره هنوز در مدار عملیاتی خود قرار نگرفته است و هنوز کالیبره نشده است تا بتواند داده های با کیفیت بالاتری را که قادر به تهیه آن است، ارائه دهد.


سایمون جوتز، رئیس دفتر Copernicus ESA، گفت: "بازخورد جامعه کاربران در این مرحله اولیه مأموریت، به ویژه در مورد تصاویر با وضوح بالا و مفید بودن 13 باند طیفی، بسیار چشمگیر بوده است."


"در حالی که" مرحله عملیاتی "ماهواره فقط دو ماه دیگر باقی مانده است، ما منتظر هستیم که Sentinel-2 متوجه ظرفیت کامل خود شود.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools