فواید سیل برای محیط زیست :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




فواید سیل برای محیط زیست


سیل در حمایت از اکوسیستم در مناطق سیلابی، تالاب ها، رودخانه ها و جویبارها نقشی حیاتی دارد. اینکه چقدر سیل برای محیط زیست مفید است می تواند به عوامل زیادی بستگی داشته باشد، از جمله اندازه سیل، مدت زمان و زمان سالی که رخ می دهد.

بسیاری از گیاهان و حیوانات برای رونق گونه های خود به سیل تکیه می کنند. به عنوان مثال، برخی از پرندگان به عنوان یک واکنش در برابر طغیان، تولید مثل می کنند و ما غافلگیر از صدها و گاهی هزاران مرغ آبی هستیم که برای تولید مثل در تالاب های پرآب وارد می شوند. برخی از گونه های ماهی در نتیجه یک رویداد سیل، تخم ریزی می کنند، در حالی که جاری شدن سیل همچنین می تواند به حرکت ماهی به بالا یا پایین یک آبراه کمک کند.


بسیاری از گیاهان برای زنده ماندن به سیل تکیه می کنند. به عنوان مثال، بسیاری از جنگل های رود قرمز صمغ در امتداد رودخانه موری در شمال ویکتوریا فقط به دلیل طغیان، ناشی از بارندگی زیاد که در بالادست رخ می دهد و به پایین رودخانه جاری می شود، وجود دارد. این جنگل ها تنها با بارش محلی نمی توانند زنده بمانند. همچنین بسیاری از گیاهان کوچکتر وجود دارد که فقط در یک محیط پرآب مانند یک تالاب جوانه می زنند، رشد می کنند و تولید مثل می کنند.


گاهی اوقات سیل مشکلات زیست محیطی مانند حوادث "Blackwater" ایجاد می کند. حوادث آب سیاه به طور طبیعی رخ می دهد و می تواند منجر به سطح اکسیژن کم در آب شود، در نتیجه مواد آلی از کف جنگل خراب می شود، به ویژه در هوای گرم تر. از آنجا که ماهی ها و برخی دیگر از آبزیان اکسیژن آب را تنفس می کنند، سطح بسیار پایین اکسیژن می تواند باعث از بین رفتن برخی از ماهی ها شود. با این حال، این روند همچنین منافع عمده سیلاب، افزودن مواد آلی به آب را برای تحریک زنجیره غذایی منعکس می کند.


با توسعه انسانی برای شهرها، کشاورزی و سایر زیرساخت ها مانند جاده ها و خطوط ریلی، فراوانی و توزیع سیلاب های طبیعی تغییر کرده است. سطح دریا در کنار ساحل رودخانه ها برای محافظت از خانه ها و محصولات ما ساخته شده است، سدها در تپه ها ساخته شده اند تا آب مردم را برای نوشیدن و آبیاری بگیرند و بسیاری از مناطق ما از پوشش گیاهی پاک شده است. این باعث می شود که تالاب های باتلاقی و دو شاخه و همچنین رودخانه و نهرهایی که در زمان طغیان آب برای آنها فراهم می کند، از محیط های بسیار مهمی برای محافظت از آنها باشند.


 مطالعه بیشتر را می توان در صفحه تالاب وب سایت وزارت محیط زیست، زمین، آب و برنامه ریزی یافت.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools