بیماری همه گیر COVID-19 و حقوق بشر در مورد آب و بهداشت :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




بیماری همه گیر COVID-19 و حقوق بشر در مورد آب و بهداشت


در 16 نوامبر، بیانیه مشترکی توسط گزارشگر ویژه در مورد حقوق بشر در مورد آب آشامیدنی سالم و بهداشت، همراه با 22 دارنده دیگر دستورالعمل های ویژه سازمان ملل صادر شد. این بیانیه در ابتدا به مناسبت گرامیداشت روز جهانی توالت سال 2020 توسط دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر (OHCHR) منتشر شد.


بیماری همه گیر COVID-19 و حقوق بشر در مورد آب و بهداشت

امسال، ما روز جهانی توالت را در میان بیماری همه گیر COVID-19 جشن می گیریم، که بر نیاز حیاتی برای تضمین دسترسی به آب و بهداشت، به ویژه برای افرادی که در آسیب پذیرترین شرایط هستند، تأکید می کند. برای برخی، ما در "عادی جدید" زندگی می کنیم، با همه گیر COVID-19 روشهای خاصی از زندگی را تغییر می دهد. با این حال، برای بسیاری، ما به دلیل پیامد جدی بیماری همه گیر COVID-19 در شرایط بحرانی زندگی می کنیم. برای بسیاری از زنانی که در فقر زندگی می کنند، عدم دسترسی به آب و بهداشت آنها را در معرض خطر خشونت جنسیتی قرار می دهد و سلامت جنسی و تولید مثل آنها را به خطر می اندازد.


ما یادآوری می کنیم که یکی از راههای جلوگیری از شیوع ویروس، رعایت بهداشت شخصی مناسب با شستن دستها با استفاده از آب و صابون است. "شستن مستمر دست ها" برای بسیاری از افراد یک برنامه روزمره ساده است اما برای کسانی که از خدمات بهداشتی و بهداشتی کافی برخوردار نیستند و کسانی که تصمیم به نوشیدن آب یا استفاده از آب برای شستن دست خود دارند یک امتیاز و لوکس است.


ما به عنوان کارشناسان حقوق بشر در سیستم سازمان ملل متحد، این فرصت را می گیریم تا بار دیگر از دولتهای سراسر جهان درخواست کنیم سیاست منع قطع آب و همچنین سایر تجهیزات اساسی را به کار گیرند یا دوباره به آنها برگردانند و حداقل مقدار ضروری آن را تضمین کنند. آب و وسایل ضروری اساسی برای کسانی که در پرداخت هزینه این خدمات و لوازم با مشکل روبرو هستند.


ما یادآوری می کنیم که مجمع عمومی سازمان ملل در قطعنامه 64/292 خود در سال 2010 و قطعنامه های بعدی در دهه گذشته دسترسی به آب آشامیدنی سالم و بهداشت را به عنوان حقوق بشر به رسمیت شناخت. در سال 2020، سال دهمین سالگرد چنین به رسمیت شناختن بین المللی، ما به همه دولت ها و همچنین دولت های محلی و فراملی یادآوری تعهد و تعهد حقوق بشری خود را در مورد احترام، محافظت و تحقق حقوق بشر در مورد آب و فاضلاب، توجه ویژه به افراد، خانواده ها و جوامع در بیشتر شرایط آسیب پذیر، از جمله گروه های حاشیه ای نژادی و قومی.


ما تأکید می کنیم که سخت ترین آسیب COVID-19 فقیرترین جوامع، به ویژه برخی از مردم بومی، اقلیت ها و جوامع روستایی فقیر، و همچنین افرادی که در شرایط شلوغ زندگی می کنند و در دسترسی به خدمات کافی بهداشتی آب، بهداشت و بهداشت در پناهندگان و داخلی زندگی می کنند، است. کمپ های آوارگان، سکونتگاه های غیر رسمی یا اسکان موقت کارگران مهاجر، از جمله موارد دیگر. از طرف دیگر، این افراد اغلب مجبور می شوند هر روز برای تأمین معاش خود بیرون بروند و اغلب در وسایل نقلیه عمومی شلوغ رفت و آمد می کنند که این امر خطرات سرایت را چند برابر می کند. نیازهای ویژه افراد مسن، آسیب پذیرترین در صورت عفونت، به ویژه توسط بیماری همه گیر به ویژه برای افرادی که تنها زندگی می کنند، در خانه های مراقبت یا نیاز به کمک، تشدید شده اند. در این زمینه، که فقر و نابرابری همیشه در حال افزایش است، تضمین دسترسی جهانی به آب و بهداشت، ضروری و ضروری است، مهمترین دلیل آن این است که آنها حقوق بشر هستند، و همچنین به این دلیل که برای دستیابی به بهداشت کافی که امکان مهار عفونت ها و مبارزه با همه گیری.


در 23 مارس 2020، گزارشگر ویژه سابق حقوق بشر در مورد آب آشامیدنی سالم و بهداشت، آقای لئو هلر، به همراه گزارشگران ویژه دیگر سازمان ملل متحد، تماس مشترکی را از همه دولت ها آغاز کردند تا قطع فوری قطع آب برای کسانی که نمی توانند هزینه کنند را منع کنند. صورتحساب آب ما با رضایت خاطرنشان می کنیم که به دنبال این فراخوان مشترک، بسیاری از دولتها اقدامات حفاظت اجتماعی را که قطع آب را به عنوان بخشی از اقدامات سیاست مبارزه با همه گیری، به ویژه در دوران حبس ممنوع می کند، وضع کردند. با این حال، با گذشت زمان، در بسیاری از کشورها اقدامات محافظتی که باعث محافظت از افرادی که در موقعیت های آسیب پذیر بودند قرار گرفت، سست شده یا برداشته شده است، با وجود این واقعیت که بیماری همه گیر بیش از هر زمان دیگر فعال است، بدون اینکه واکسن موثری در دسترس باشد. حتی در صورت در دسترس بودن واکسن، که به سختی قابل دسترسی جهانی خواهد بود، دسترسی تضمینی به آب آشامیدنی سالم و بهداشت برای همه در مبارزه با ویروس ضروری خواهد بود.


ما می خواهیم تأکید کنیم که بیماری همه گیر COVID-19 هنوز با ماست و تأثیر آن نه تنها برای سلامتی و رفاه مردم در سراسر جهان مخرب است، بلکه همچنان فقر و آسیب پذیری میلیون ها نفر را افزایش می دهد. . هنگامی که خانوارها نمی توانند قبض آب را پرداخت کنند، بسیاری از کشورها اجازه می دهند آب قطع شود. کشورهای دیگر هنوز به فکر اتصال مجدد خدمات آب به آن خانوارها نبوده اند آب شلنگ قبل از همه گیری بریده شده بود. در بسیاری از موارد، کمبود امکانات بهداشتی ناشی از خدمات بهداشتی کافی و ناکافی در زندان ها، بازداشتگاه ها، مدارس و سایر مراکز آموزشی همچنان غم انگیز است. وضعیت افراد در بی خانمانی حتی ویرانگرتر است. علاوه بر این، ما با نگرانی خاطر نشان می کنیم که این شرایط اضطراری بهداشت جهانی، اختلافات موجود را که ناشی از تبعیض سیستمی و ساختاری، سیاستها و روشهایی است که به طور معمول در دسترسی جمعیت حاشیه نشین به آب و فاضلاب و امنیت غذایی تداخل می بخشد، برافروخت.


این تأثیرات به ویژه از نظر نیازهای ویژه بهداشتی در دوران قاعدگی و افزایش خطر ابتلا به خشونت جنسی، برای زنان و دختران بسیار جدی است، با وجود این واقعیت که غالباً این زنان هستند که سرپرست خانواده ها و دختران هستند که برای این کار آب جمع می کنند. خانواده. در حقیقت، زنان و دختران در معرض بالاترین خطر قربانیان خشونت جنسیتی، از جمله تجاوز به عنف، در توالت و اطراف توالت و آب و امکانات بهداشتی، به ویژه در مکان های عمومی و عمومی هستند. بعلاوه، همراه با کمبود امکانات بهداشتی بهداشتی و سرویسهای بهداشتی، به طور نامتناسبی بر افراد دارای معلولیت در سراسر جهان تأثیر می گذارد. تعهد قانونی "محل اقامت معقول" و خدمات شخصی شامل حق کمک به "فعالیت های زندگی روزمره" است که شامل سرویس بهداشتی و دسترسی به آب پاک برای افراد معلول است. افراد مسن نیز در این زمینه تحت تأثیر نامتناسب قرار می گیرند، از جمله افراد مسن دارای معلولیت و زنان مسن.


از طریق این درخواست مشترک مشترک در روز جهانی توالت، ما از دولتها و همچنین دولتهای محلی و فرعی می خواهیم که قطع خدمات آب به افراد در شرایط آسیب پذیر را با اولویت قرار دادن دسترسی جهانی به آب و فاضلاب، به عنوان حقوق بشر ممنوع کنند. ما خواهان آن هستیم که زندگی و معیشت مردم نسبت به مزایا و منافع حاصل از بازیگرانی که این خدمات را اعم از دولتی یا خصوصی بر عهده دارند، اولویت داشته باشد. سرانجام، تأکید می کنیم که، صرف نظر از شیوع همه گیر COVID-19 یا سایر موارد اضطراری بهداشت عمومی، ممنوعیت قطع آب و خدمات اساسی به افراد در موقعیت های آسیب پذیر باید به طور کلی گسترش یابد. مجدداً تأکید می کنیم که حداقل هسته حقوق بشر در مورد آب و فاضلاب باید در هر زمان و تحت هر شرایطی تضمین شود. علاوه بر این، ما تعهدات جهانی تحت دستور کار توسعه پایدار 2030، به ویژه هدف 3 در مورد تضمین زندگی سالم و ارتقا رفاه برای همه در هر سنی و هدف 6 در مورد اطمینان از دسترسی و مدیریت پایدار آب و بهداشت برای همه، بدون تبعیض را به یاد می آوریم. به هر دلیل لازم است فوراً سیاست ها و تغییرات قانونی را که نیاز فوری ناشی از بحران بهداشت عمومی را تبدیل می کند، به ضمانت ها و تضمین هایی برای تحقق حقوق بشر در مورد آب و فاضلاب در هر زمان و شرایط، اکنون و هنگامی که بر همه گیر غلبه می کنیم، ترویج و اجرا کنیم.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools