دوقلوهای دیجیتال - بخش آب کاملاً خودکار و خودمختار :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




دوقلوهای دیجیتال - بخش آب کاملاً خودکار و خودمختار


پیش بینی ناپذیری در سال 2020 روندی مشخص بوده است، با COVID-19 یکی از بزرگترین چالش های یک نسل. با این حال، نباید تهدید مداوم تغییر آب و هوا را فراموش کنیم که با حوادث بی شماری مانند طوفان هایشن (Haishen) که اخیراً کره جنوبی را درگیر کرده است، مرتبط است. این حوادث شدید می توانند زندگی را تحت تأثیر قرار دهند، به ویژه با محدود کردن دسترسی به آب و بهداشت. دوقلوهای دیجیتال به شرکت های بزرگ بصیرت عملی می دهند که به آنها کمک می کند عملکرد را پیش بینی کرده و خرابی ها را قبل از وقوع شناسایی کنند.


عملیات فرآیند در بخش آب با توجه به جمع آوری گیگابایت داده ها طی سال ها هنوز کاملاً خودکار نیست. با این حال، تنها بخش کوچکی از داده های جمع آوری شده واقعاً استفاده می شود. به جای ایجاد گورستان های داده، باید از اطلاعات موجود در این داده ها برای اتوماسیون و پشتیبانی تصمیم گیری استفاده کنیم. در اینجا جایی است که دوقلوهای دیجیتال (Digital twins) می توانند به شما کمک کنند.


مزایای بسیاری وجود دارد که ابزارهای دیجیتال می توانند به بخش آب ارائه دهند. از تجربه من، دوقلوهای دیجیتال می توانند روند تصمیم گیری در بهره برداری از قطارهای درمانی و سیستم های توزیع را به طور قابل توجهی بهبود بخشند. درست مثل یک شبیه ساز پرواز، دوقلوهای دیجیتال به اپراتور اجازه می دهند چندین استراتژی را آزمایش کند و "بهترین" را تحت هر شرایطی انتخاب کند. این نه تنها به دستیابی به تعالی عملیاتی کمک می کند بلکه برای آموزش کارکنان نیز مفید است. حتی می توان دانش اپراتور را در دوقلوی دیجیتال گنجاند بنابراین از دست دادن دانش هنگام بازنشستگی جلوگیری می کند. این به طور خودکار منجر به بهبود صرفه جویی در هزینه می شود، که به شما امکان می دهد صورتحساب مشتری را به حداقل برسانید، اما همچنین با کیفیت ترین خدمات را تضمین بهتری می دهد.


کار در گروه تحقیقاتی من BIOMATH (دانشگاه گنت) بر توسعه مدلهای مختلف فرآیند با قدرت پیش بینی بالا برای استفاده به عنوان دوقلوهای دیجیتال و حسگرهای نرم متمرکز است. برای دستیابی به این هدف، ما مدلهای به اصطلاح ترکیبی را توسعه می دهیم که برای تقویت قدرت پیش بینی، مدلهای مکانیکی را با مدلهای داده محور (AI) تکمیل می کند. ما از این مدل ها برای توسعه استراتژی های کنترل پیشرفته استفاده می کنیم تا در هر زمان بتوانند در شرایط بهینه کار کنند.


قدرت پیش بینی در هنگام استفاده از مدل هایی مانند دوقلوی دیجیتال، یعنی به صورت آنلاین برای پشتیبانی از تصمیم گیری نیمه خودمختار، پیش شرط اصلی است. تحولات هر دو قطار فرآیند تصفیه آب آشامیدنی / فاضلاب و همچنین تغییر الگوی انتقالی به بازیابی منابع دنبال می شود.


با توجه به اینکه نظارت و تجسم آنلاین اکنون به جریان اصلی تبدیل شده است، آینده دیجیتالی شدن (و دوقلوهای دیجیتال) استفاده از این داده ها برای بهینه سازی فرآیندها و سیستم ها در همه زمان ها است. اما این یک چالش بسیار دشوارتر است: این به معنای توسعه و جاسازی دوقلوهای دیجیتال قابل اطمینان (یعنی قدرت پیش بینی بالا) در SCADA (کنترل نظارت و دستیابی به داده ها) است و تصمیم گیری را براساس اطلاعات آنها شروع می کند.


کاربرد واقعی و تجربیات در عمل نقاط ضعفی را نشان می دهد که در ادامه باید آنها را برطرف کنیم، اما این تا حدی از طریق دوقلوهای دیجیتالی خودآموز خودکار خواهد شد. طی 5-10 سال، بسیاری از سیستم های بخش آب را می بینم که در حالت نیمه خودکار و نیمه خودکار کار می کنند، دقیقاً مانند روبات هایی که از دهه های قبل تا حدی فرایندهای تولید را به دست گرفتند. نقش کارکنان به درک نحوه کار این دوقلوهای دیجیتال، استفاده از آنها در تصمیم گیری و حفظ آنها تغییر یافته است.


روند دیگری که می بینم و بیشتر و بیشتر برجسته شده بر اثر تغییرات آب و هوایی بر آن تأکید خواهد شد، این است که صنایع عمده از فناوری های دیجیتالی مشابهی برای افزایش استفاده مجدد از آب در فرایندهای تولید خود استفاده می کنند. از این رو، دانش بخش آب بیشتر در چندین بخش صنعتی ادغام خواهد شد. قابلیت انعطاف پذیری و قابلیت کنترل خودکار این سیستم ها با استفاده از دوقلوهای دیجیتال، یک مزیت بزرگ و حتی یک نیاز است.


اطلاعات اضافی:

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد Twins Digital و مدل های آب دیجیتال، لطفاً استفاده از مدل ها را در عصر دیجیتال تماشا کنید یا اینجا را بخوانید












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools