سهم استان البرز از سدهای کرج و طالقان دو برابر شد :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




سهم استان البرز از سدهای کرج و طالقان دو برابر شد

سهم استان البرز از منابع آب سطحی دو سد کرج و طالقان با ابلاغ و صدور مجوز وزارت نیرو، دو برابر افزایش یافت. "ذوالفقار مهدی زاده" مدیرعامل شرکت آبفای استان البرز با اعلام این خبر گفت: با توجه به وابستگی حدود 77 درصدی استان در بخش آب آشامیدنی به منابع آب سفره‌های زیرزمینی و ضعف و افت شدید این منابع بخاطر برداشت‌های طولانی مدت و بی‌رویه، لزوم افزوده شدن منابع سطحی به چرخه تولید و مصرف ضرورتی اجتناب ناپذیر بود. درهمین راستا با نظرمثبت وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران، مجوز برداشت سالانه 55 میلیون متر مکعب آب از سدهای کرج و طالقان صادر شد و به این ترتیب با توجه به اینکه سهم قبلی استان از منابع سطحی این دو سد هم 55 میلیون متر مکعب بود، این میزان به 110 میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

مهدی زاده ادامه داد: برای استفاده از تخصیص‌های جدید از منابع سطحی برای شهرستان‌های کرج و فردیس که معادل 30 میلیون متر مکعب درنظر گرفته شده، در سفر اخیر وزیر نیرو احداث بخش سوم تصفیه‌خانه آب شماره 2 کرج به ظرفیت 16 میلیون متر مکعب در سال کلنگ زنی شد که طبق پیش‌بینی در سال آینده وارد مدار بهره برداری می‌شود. بنابراین با توجه به ظرفیت تصفیه‌خانه موجود، کل سهم تخصیص داده شده برای شهرستان‌های کرج و فردیس(30 میلیون متر مکعب) در سال آتی قابل بهره برداری خواهد بود.

وی در ادامه گفت: علاوه بر این، به منظور استفاده از تخصیص‌های آتی، احداث تصفیه‌خانه آب شماره 3 کرج به ظرفیت حداکثر 500 لیتر برثانیه در دست پیگیری است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان البرز اضافه کرد: به‌منظور استفاده از تخصیص 20 میلیون متر مکعبی شهرستان‌های ساوجبلاغ، نظرآباد و اشتهارد هم، آبفای استان مطالعات و طرح‌های لازم را انجام داده که با اجرایی شدن و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز توسط شرکت آب منطقه‌ای البرز این حجم تخصیص یافته نیز به مدار بهره‌برداری افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر 520 حلقه چاه برای استفاده شرب استان البرز در مدار بهره برداری قرار دارد، تصریح کرد: با افزوده شدن منابع جدید آب تخصیص یافته به استان، در واقع معادل 90 حلقه چاه به مدار بهره‌برداری افزوده خواهد شد که حدود 20 درصد از کل چاه‌های موجود را شامل می‌شود و به این ترتیب با ورود این حجم از آب سطحی به چرخه مصرف، علاوه بر رفع مشکلات تامین آب و کمک به سفره‌های زیرزمینی، سطح کیفی آب نیز افزایش خواهد یافت.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools