دانلود HEC-GeoEFM - نرم افزار مدل سازی اکوسیستم آبی :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




دانلود HEC-GeoEFM - نرم افزار مدل سازی اکوسیستم آبی


HEC-GeoEFM یک الحاقی ArcMap است که برای پشتیبانی از تجزیه و تحلیل فضایی که معمولاً در هنگام استفاده از مدل عملکردهای اکوسیستم (HEC-EFM) استفاده می شود، توسعه یافته است. استفاده از HEC-GeoEFM برای ArcMap نیاز به مجوز کاربر دارد. همچنین برنامه های افزودنی Spatial Analyst و 3D Analyst برای ArcMap باید نصب و فعال شوند.


HEC-GeoEFM سه قابلیت اصلی را برای کاربرانی که قصد دارند پروژه های ترمیم اکوسیستم یا سناریوهای مدیریت آب را در اختیار داشته باشند فراهم می کند: 1) مدیریت مجموعه داده های مکانی، 2) محاسبه و مقایسه مناطق زیستگاه و 3) ارزیابی اتصال زیستگاه.


استفاده از HEC-GeoEFM نیاز به درک کاملی از HEC-EFM دارد. HEC-EFM ابزاری برای برنامه ریزی است که به تحلیل واکنش اکوسیستم به تغییرات رژیم جریان رودخانه یا تالاب کمک می کند. روند استفاده از HEC-EFM شامل سه مرحله اساسی است: تجزیه و تحلیل آماری، مدل سازی هیدرولیک رودخانه و تجزیه و تحلیل فضایی. نتایج حاصل از فاز آماری، ورودی به مدل های هیدرولیکی خارجی است که لایه هایی از عمق آب، سرعت و طغیان را تولید می کند، سپس در GIS برای بررسی معیارهای مکانی و نتایج مربوط به رژیم های جریان و روابط استفاده می شود. HEC-GeoEFM در مرحله سوم و نهایی (تجزیه و تحلیل فضایی) فرآیند HEC-EFM استفاده می شود.


HEC-GeoEFM از طریق مشارکت بین مرکز مهندسی هیدرولوژیک (CEIWR-HEC) و انستیتوی تحقیقات سیستم های زیست محیطی، شرکت (ESRI)، به منظور شناخت قدرت GIS و اهمیت ملاحظات اکولوژیکی در سیستم های آبی، توسعه داده شد.


HEC-GeoEFM برای استفاده در مطالعات برنامه ریزی USACE توسط دفتر مرکزی USACE (یادداشت HQ) به عنوان توصیه شده توسط مرکز تخصصی برنامه ریزی زیست محیطی (یادداشت PCX) به عنوان یک تئوری معاصر، از نظر محاسباتی صحیح و مطابق با سیاست USACE، دارای گواهینامه است.




اجزا

HEC-GeoEFM در مرحله تجزیه و تحلیل مکانی فرآیند HEC-EFM برای کمک به مدیریت و ارزیابی لایه های داده های مکانی و کمی سازی میزان و اتصال زیستگاه های زیست محیطی تولید شده توسط سناریوهای مختلف مدیریت آب یا ترمیم اکوسیستم استفاده می شود.



مدیریت مجموعه داده های مکانی

در یک پروژه HEC-GeoEFM، لایه های داده با توجه به سناریوی مدیریت و نگرانی اکوسیستم سازمان یافته اند. به عنوان مثال، در شکل زیر، لایه ها به حالت نمای استاندارد برای حالت جریان "طبیعی" و "زیستگاه تخم ریزی تخم ریزی کوچک" اضافه می شوند.


HEC-GeoEFM دارای سه نوع دید استاندارد، ترکیبی و سفارشی است. Standard Views مجموعه ای از لایه های نقشه برای جفت بندی فردی رژیم ها و روابط است. Combo Views برای جفت شدن رژیم های جریان و روابط ترکیبی مورد استفاده قرار می گیرد، که جزئیات چگونگی گروه بندی دو یا چند رابطه را نشان می دهد تا یک پویای اکوسیستم واحد را نشان دهند. نمایش های سفارشی توسط کاربر به عنوان فضای کار ایجاد می شود تا هرگونه مقایسه یا محاسبه برای پشتیبانی از یک پروژه HEC-GeoEFM مورد نیاز است.



مناطق زیستگاه

HEC-GeoEFM ابزاری در جدول دارد که به کاربران امکان می دهد تا کل مناطق زیستگاه را محاسبه، گزارش و بایگانی کنند. گزینه هایی برای انتخاب رژیم های جریان مطلوب و روابط، واحدهای خروجی و حالت مقایسه برای چندین جریان جریان فراهم شده است.



اتصال زیستگاه

از ویژگی Patch Analysis HEC-GeoEFM برای تحلیل چگونگی اتصال تکه های مختلف زیستگاه استفاده می شود. خروجی شامل تعداد و اندازه وصله هایی است که در مناطق مورد علاقه توسط کاربر تعریف می شود.


دانلود

این بسته راه اندازی، HEC-GeoEFM را نصب می کند و در صورت لزوم، یک جز نرم افزار مشترک به نام چارچوب کاربردی ابزارهای آب را نصب، تأیید یا به روز می کند. HEC-GeoEFM به یک مجوز در سطح ArcView، با پسوندهای Spatial Analyst و 3D Analyst نیاز دارد. پس از نصب، منوی راهنمای برنامه دسترسی به کتابچه راهنمای کاربر و پروژه نمایش را فراهم می کند.


HEC-GeoEFM 1.0 for ArcMap 10.1:

This install package will install HEC-GeoEFM 1.0.10.1 and all its pre-requisites automatically.

ArcMap 10.1 with an ArcView level license, with Spatial Analyst and 3D Analyst extensions are required. After installation, the program's Help menu will provide access to the User's Manual and the demonstration project.


 Download HEC-GeoEFM 1.0 for ArcMap 10.1 Install Package (21.7 MB)
[HQ Cert Memo]; [PCX Cert Memo]


HEC-GeoEFM 1.0 for ArcMap 10.0:

This install package will install HEC-GeoEFM 1.0.10.0 and all its pre-requisites automatically.

ArcMap 10.0 with an ArcView level license, with Spatial Analyst and 3D Analyst extensions are required. After installation, the program's Help menu will provide access to the User's Manual and the demonstration project.


 Download HEC-GeoEFM 1.0 for ArcMap 10.0 Install Package (21.2 MB)
[HQ Cert Memo]; [PCX Cert Memo]


HEC-GeoEFM 1.0 for ArcMap 9.3 & 9.3.1:

This install package will install HEC-GeoEFM 1.0.93 and all its pre-requisites automatically.

ArcMap 9.3 or 9.3.1 with an ArcView level license, with Spatial Analyst and 3D Analyst extensions are required. After installation, the program's Help menu will provide access to the User's Manual and the demonstration project.


 Download HEC-GeoEFM 1.0 for ArcMap 9.3 & 9.3.1 Install Package (23.5 MB)
[HQ Cert Memo]; [PCX Cert Memo]












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools