دانلود داده از سامانه AppEEARS :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




دانلود داده از سامانه AppEEARS


AppEEARS، از LP DAAC، یک روش ساده و کارآمد برای دسترسی و تبدیل داده های مکانی از انواع بایگانی داده های فدرال ارائه می دهد. AppEEARS کاربران را قادر می سازد با استفاده از پارامترهای مکانی، زمانی و باند / لایه، مجموعه داده های مکانی را زیر مجموعه کنند. دو نوع درخواست نمونه موجود است: نمونه های نقطه ای برای مختصات جغرافیایی و نمونه های منطقه ای برای مناطق فضایی از طریق چند ضلعی برداری.


انجام استخراج منطقه

پس از انتخاب درخواست استخراج منطقه، به صفحه Extract Area Sample (نمونه برداری منطقه) منتقل خواهید شد و در آنجا مجموعه ای از پارامترها را برای استخراج داده ها برای منطقه (های) مورد علاقه خود تعیین خواهید کرد.


زیرمجموعه مکانی

شما می توانید منطقه مورد علاقه خود را به سه روش تعریف کنید:

  • یک فایل چند ضلعی برداری را در قالب shapefile بارگذاری کنید (می توانید یک فایل واحد با چندین ویژگی یا ویژگی های منفرد چند بخشی را بارگذاری کنید). برای بارگذاری باید پرونده های .shp، .shx، .dbf یا .prj درون یک پوشه فایل زیپ شوند.
  • یک فایل چند ضلعی برداری را در قالب GeoJSON بارگذاری کنید (می تواند یک فایل واحد با چندین ویژگی یا ویژگی های منفرد چند بخشی را بارگذاری کند).
  • با کلیک روی جعبه Bounding یا نمادهای Polygon (فقط یک ویژگی) یک چند ضلعی را روی نقشه بکشید.


محدوده تاریخ را برای دوره زمانی مورد علاقه خود انتخاب کنید.

با وارد کردن تاریخ شروع و پایان (MM-DD-YYYY) یا با کلیک بر روی نماد تقویم و انتخاب تاریخ های شروع و پایان در تقویم، محدوده تاریخی را که می خواهید برای آن اطلاعات استخراج شود مشخص کنید.


افزودن لایه های داده

نام کوتاه محصول (به عنوان مثال، MOD09A1، ECO3ETPTJPL)، کلمات کلیدی از نام طولانی محصول، وضوح مکانی، میزان زمانی یا وضوح زمانی را در نوار جستجو وارد کنید. لیستی از محصولات موجود با سوال شما تولید می شود. لایه (های) مورد نظر را برای افزودن به لیست لایه های انتخاب شده انتخاب کنید. لایه های چند محصول را می توان به یک درخواست واحد اضافه کرد. حتما لیست محصولات موجود از طریق AppEEARS را بخوانید.


انتخاب گزینه های خروجی

دو فرمت فایل خروجی موجود است:

  • GeoTIFF
  • NetCDF-4


اگر GeoTIFF انتخاب شود، با مشاهده، برای هر ویژگی در پرونده چند ضلعی بردار ورودی، یک GeoTIFF ایجاد می شود. اگر NetCDF-4 انتخاب شود، خروجی ها بر اساس محصول و ویژگی در پرونده های .nc گروه بندی می شوند. اگر GeoTIFF انتخاب شده باشد، باید یک توضیحات داده را انتخاب کنید.



نتایج تعاملی

پس از تکمیل درخواست شما، از صفحه کاوش درخواستها، برای مشاهده و تعامل با نتایج، روی نماد View کلیک کنید. با این کار می توانید به صفحه View Area Sample بروید.


نمودار Layer Stats نمودارهای جعبه ای سری زمانی را برای همه داده های نمونه برای یک ویژگی خاص، لایه داده و مشاهده فراهم می کند. هر ویژگی ورودی با یک شناسه AppEEARS (AID) منحصر به فرد تغییر نام می یابد. اگر ویژگی شما حاوی اطلاعات جدول ویژگی است، می توانید داده های جدول ویژگی ویژگی را با کلیک کردن روی نماد اطلاعات در سمت راست منوی کشویی Feature مشاهده کنید. برای مشاهده آمار از ویژگی ها یا لایه های مختلف، AID دیگری را از لیست کشویی Feature و / یا یک لایه مورد علاقه دیگر را از لیست کشویی Layer انتخاب کنید.



تفسیر نتایج در AppEEARS

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بارگیری فایلهای خروجی GeoTIFF یا NetCDF-4، حتماً اسناد AppEEARS را بررسی کنید.


ویدیو فارسی راهنمای استفاده از AppEEARS


دانلود داده از سامانه AppEEARS












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools