دانلود داده های آب سطحی جهانی GSWE :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




دانلود داده های آب سطحی جهانی GSWE

 

این سامانه یک ماشین زمان مجازی که موقعیت و توزیع زمانی سطوح آب را در مقیاس جهانی طی 3.6 دهه گذشته ترسیم می کند و آماری از میزان و تغییر آنها برای پشتیبانی بهتر از تصمیم گیری در مورد مدیریت مدیریت آب ارائه می دهد.

 

مکانیسم های تحویل

تمام مجموعه های داده ای که از Global Surface Water 1984-2019 تشکیل شده اند با استفاده از مکانیزم های تحویل زیر به صورت رایگان در دسترس قرار می گیرند: Global Surface Water Explorer ،Data Download ،Google Earth Engine و Web Map Services. اینها در بخشهای بعدی شرح داده شده است.

 

کاوشگر آب سطحی جهانی

Global Surface Water Explorer ابزاری ساده برای نگاشت وب است که تمام مجموعه های داده های آب را نشان می دهد و به کاربران امکان می دهد بدون نصب هیچ گونه نرم افزاری، در جهان با تجسم مجموعه داده های آب، پیمایش کنند. همچنین به کاربران این امکان را می دهد تا با کلیک بر روی نقشه، تاریخچه کامل تشخیص آب را در طول 36 سال مشاهده کنند. این ابزار به عنوان یک مشاهده کننده داده در نظر گرفته شده است و هیچ ویژگی تحلیلی را ارائه نمی دهد - اگر می خواهید تجزیه و تحلیل خود را روی داده انجام دهید، با استفاده از Data Download یا Google Earth Engine به داده ها دسترسی پیدا کنید. از این لینک به کاوشگر دستری داشته و نقشه را کاوش کنید.

 

مجوز

تمام داده ها در اینجا تحت برنامه Copernicus تولید می شوند و بدون محدودیت استفاده به صورت رایگان ارائه می شوند. برای اطلاعات کامل مجوز، به آیین نامه Copernicus مراجعه کنید.

 

انتشارات، مدل ها و محصولات داده ای که از این مجموعه داده ها استفاده می کنند باید شامل تأیید صحیح باشند، از جمله استناد به مجموعه داده ها و مقاله ژورنال مانند ذکر شده در زیر.

 

استناد

Jean-Francois Pekel, Andrew Cottam, Noel Gorelick, Alan S. Belward, High-resolution mapping of global surface water and its long-term changes. Nature 540, 418-422 (2016). (doi:10.1038/nature20584)

 

اگر از داده ها به عنوان لایه در نقشه منتشر شده استفاده می کنید، لطفاً متن انتساب زیر را وارد کنید: "منبع: EC JRC / Google"

 

بارگیری داده

در حال حاضر تمام مجموعه داده های نقشه برداری برای بارگیری در دسترس هستند (به عنوان مثال وقوع، تغییر، فصلی، تکرار، انتقال و حداکثر میزان). مجموعه داده های تاریخ آب و مجموعه داده های فراداده در آینده نزدیک در دسترس قرار می گیرد.

 

روند بارگیری

Individual 10°x10° files

داده های سطح جهانی آب برای بارگیری در انداره های 10 درجه در  10 درجه از نقشه نشان داده شده در زیر موجود است. بر روی هر پیکسل که کلیک کنید لیستی از مجموعه داده های موجود نشان داده شود. هر یک از این مجموعه های داده یک پیوند لینک به پرونده *.tif است.

 

دسترسی به محتوا

با توجه به تحریم ها: از آی پی دیگر کشورها برای ورود استفاده کنید

 

مجموعه داده کامل

با استفاده از این اسکریپت Python 2 یا با استفاده از این اسکریپت Python 3 می توانید مجموعه داده های جهانی آبهای سطحی را بارگیری کنید. فایل zip حاوی اسکریپت پایتون و مجموعه دستورالعمل های استفاده از آن است.

یک روش جایگزین مفید برای بارگیری این داده ها استفاده از اسکریپت زیر است که توسط پتر تسیمباروویچ نوشته شده است، که در این لینک GitHub موجود است.

 

پشتیبانی از پرونده ها

هر یک از فایلهای قابل بارگیری حاوی یک نقشه رنگی است که با استفاده از نمادشناسی که در Global Surface Water Explorer استفاده شده است، فایلها را در ابزارهای GIS دسک تاپ (مانند QGIS یا ArcGIS) نمایش می دهد. با این حال، این نقشه ها حاوی برچسب مقادیر نیستند. با استفاده از فایل های نمادشناسی زیر می توان این موارد را به پرونده ها اضافه کرد. برای راهنمایی در مورد نحوه استفاده از این پرونده ها به بخش "استفاده از پرونده های نمادشناسی" در راهنمای کاربران داده مراجعه کنید.

 

Dataset QGIS ArcGIS
Occurrence occurrence.qml occurrence.tif.lyr
Occurrence change intensity change.qml change.tif.lyr
Seasonality seasonality.qml seasonality.tif.lyr
Recurrence recurrence.qml recurrence.tif.lyr
Transitions transitions.qml transitions.tif.lyr
Maximum water extent extent.qml extent.tif.lyr

همچنین پرونده های نمادشناسی وجود دارد که پالت های فوق برای کاربران مبتلا به کوررنگی دوترئانوپیا نامناسب هستند:

 

Dataset QGIS ArcGIS
Occurrence change intensity change_deuteranopia.qml change_deuteranopia.tif.lyr
Transitions transitions_deuteranopia.qml transitions_deuteranopia.tif.lyr

 

به دلیل کدگذاری پرونده ها، هیچ پرونده همزیستی برای تاریخ آب ماهانه یا سالانه وجود ندارد و باید قبل از نقشه برداری رمزگشایی شوند.

 

فراداده

پرونده های قابل بارگیری شامل هیچ اطلاعات فراداده ای نیستند، بنابراین در اینجا برای هر یک از مجموعه های داده ارائه شده است. ممکن است لازم باشد کلیک راست کنید و پرونده پیوند را بارگیری کنید

 

Dataset ISO 19139 Metadata file
Occurrence occurrence.xml
Occurrence change intensity change.xml
Seasonality seasonality.xml
Recurrence recurrence.xml
Transitions transitions.xml
Maximum water extent extent.xml

 

Google Earth Engine

آموزشهای استفاده از مجموعه داده جهانی آب سطحی در Google Earth Engine در اینجا موجود است.

 

شناسه دارایی

داده ها همچنین می توانند در سیستم عامل Google Earth Engine مورد استفاده قرار گیرند - برای اطلاعات بیشتر اینجا را ببینید. شناسه دارایی زیر در Google Earth Engine استفاده می شود:

 

Dataset Asset ID 1984-2015 Asset ID 1984-2018 New Asset ID 1984-2019
Map layers JRC/GSW1_0/GlobalSurfaceWater JRC/GSW1_1/GlobalSurfaceWater JRC/GSW1_2/GlobalSurfaceWater
Yearly Seasonality JRC/GSW1_0/YearlyHistory JRC/GSW1_1/YearlyHistory JRC/GSW1_2/YearlyHistory
Monthly History JRC/GSW1_0/MonthlyHistory JRC/GSW1_1/MonthlyHistory JRC/GSW1_2/MonthlyHistory
Monthly Recurrence JRC/GSW1_0/MonthlyRecurrence JRC/GSW1_1/MonthlyRecurrence JRC/GSW1_2/MonthlyRecurrence
Metadata JRC/GSW1_0/Metadata JRC/GSW1_1/Metadata
JRC/GSW1_2/Metadata

 

خدمات نقشه وب

با استفاده از آنچه "خدمات نقشه وب" نامیده می شود ، داده های جهانی سطح آب همچنین می تواند در وب سایت های دیگر یا مشتریان GIS مورد استفاده قرار گیرد. این سرویس ها پیوند مستقیمی به تصاویر ذخیره شده ای دارند که در Global Surface Water Explorer استفاده می شود و اگر می خواهید داده ها را نقشه برداری کرده و محصولات کارتوگرافی تولید کنید ، بهترین گزینه هستند. آنها برای تجزیه و تحلیل مناسب نیستند زیرا داده ها فقط به عنوان تصاویر RGB نشان داده می شوند.

 

GIS دسک تاپ

در ArcGIS برای دسک تاپ:

 

  • در پنجره ArcCatalog ، روی GIS Servers کلیک کنید و سپس روی Add WMTS Servers دوبار کلیک کنید
  • در کادر URL را وارد کنید: اینجا و OK را کلیک کنید
  • مورد "Global Surface Water on storage.googleapis.com" را گسترش دهید و هر یک از لایه ها را روی نقشه بکشید

 

در QGIS:

 

  • در نوار ابزار Manage Layers ، روی Add WMS / WMTS Layer کلیک کنید
  • روی New کلیک کنید و یک نام (Global Surface Water) و این لینک وارد کنید
  • تأیید را کلیک کنید و اتصال را کلیک کنید - یک لایه برای افزودن به نقشه انتخاب کنید

 

وب سایت ها

با استفاده از هر گونه API Javascript Mapping که از انواع لایه کاشی شده پشتیبانی می کند، می توان از وب سایت خدمات نقشه نیز استفاده کرد. مثالهای زیر نحوه ایجاد و افزودن لایه انتقال در Leaflet v1.0 و سپس ArcGIS Javascript API v3.18 را نشان می دهد. نوع لایه می تواند یکی از موارد زیر باشد: انتقال، وقوع، تغییر، فصلی بودن، عود یا گستردگی.

 

Leaflet:

    var transitions = new L.tileLayer("https://storage.googleapis.com/global-surface-water/tiles2019/transitions/{z}/{x}/{y}.png",
    { format: "image/png",
      maxZoom: 13,
      errorTileUrl : "https://storage.googleapis.com/global-surface-water/downloads_ancillary/blank.png",
      attribution: "2016 EC JRC/Google" });
    map.addLayer(transitions);
    

ArcGIS Javascript API:

    var transitions = new WebTiledLayer("https://storage.googleapis.com/global-surface-water/tiles2019/transitions/{level}/{col}/{row}.png",
    { "copyright" : '2016 EC JRC/Google' });
    map.addLayer(transitions);

 

ArcGIS آنلاین

سرویس های وب نقشه در قالب ESRI ArcGIS Online به عنوان مجموعه ای از لایه های WMTS در دسترس هستند. برای دیدن لیستی از مجموعه داده ها، "GSW" را جستجو کنید.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools