شاخص 6.6.1 - اکوسیستم های مربوط به آب :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




شاخص 6.6.1 - اکوسیستم های مربوط به آب


اکوسیستم های مربوط به آب تنها 0.01 درصد از آب جهان را تشکیل می دهند، تقریباً 0.8 درصد سطح زمین را پوشش می دهند و زیستگاهی برای تقریبا 10 درصد از گونه های شناخته شده جهان را فراهم می کنند. شاخص توسعه پایدار 6.6.1 تغییرات در سطح اکوسیستم های مربوط به آب را با گذشت زمان ردیابی می کند و شامل داده هایی در مورد میزان مکانی اکوسیستم های مرتبط با آب و کمیت و کیفیت آب درون آنها است.

مشخصات آمار به صورت زیر است:

  • در سطح جهانی، اطلاعات کافی کشورها در سال 2016 برای تخمین تغییر در سطح اکوسیستم های مربوط به آب گزارش نشده است (شاخص SDG 6.6.1)
  • ارائه دهنده داده: UNEP از طریق www.sdg661.app و Environment Live
  • مجموعه داده های موجود: 2005-2018
  • نسبت کشورهای عضو سازمان ملل متحد که در 5 سال گذشته داده های درجا را در مورد شاخص گزارش می دهند: 47٪
  • نسبت کشورهای عضو سازمان ملل متحد که داده های مشاهده زمین درباره میزان فضاهای آبهای آزاد در آن موجود است: 100٪


با توجه به ماهیت چند وجهی شاخص 6.6.1، یک روش تدریجی ارائه شده است که باعث جمع آوری داده های مشتق از کشور می شود و توسط سایر مجموعه های داده در دسترس جهانی مانند مشاهدات زمین تعریف می شود. مشاهدات جهانی زمین که توسط کشورها مورد تأیید قرار می گیرند، همراه با دانش و داده های ملی مورد استفاده قرار می گیرند، می توانند درک درستی از چگونگی و چرایی تغییر اکوسیستم های مرتبط با آب را افزایش دهند. داده های ملی درجا برای درک بهتر وضعیت اکوسیستم های ملی آب شیرین و اقداماتی که برای پیشبرد پیشرفت به سمت هدف 6.6 انجام می شود، مهم هستند.


وضعیت جهانی شاخص 6.6.1 تغییر در میزان اکوسیستم های مربوط به آب در طول زمان (2016)

داده های نشان داده شده در نقشه زیر براساس مشاهدات زمین است و نشان دهنده افزایش یا از دست دادن میزان پهنه در مقایسه با دوره سال پایه 2001-2005 است. توجه به این نکته مهم است که مجموعه داده ها نمایانگر کلیه پهنه آب های آزاد، از جمله دریاچه ها، رودخانه ها، مصب ها و آب مصنوعی است. تغییرات محدوده مکانی تنها یک جنبه از تغییر را نشان می دهد و باید به طور ایده آل همراه با اطلاعات مربوط به تغییرات کمیت و کیفیت آب، که هر دو در کشور تولید می شوند، درک شود. کاربران باید توجه داشته باشند که افزایش یا کاهش میزان فضایی به معنای نتیجه مثبت یا منفی نیست. به کاربران توصیه می شود داده های مکانی موجود در سطح ملی (در سطح حوزه) از طریق sdg661.app را ارزیابی کنند. تغییرات در میزان فضایی که در سطح حوضه رخ می دهد باید به صورت محلی بررسی شود تا علت دقیق ایجاد تغییر مشخص شود.


این آمار ممکن است بروز شده باشد. برای دسترسی به آخرین آمار به لینک زیر مراجعه فرمایید.


لینک مرتبط












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools