چشم انداز جوانان - از تعامل تا توانمند سازی دیپلماسی آب :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




چشم انداز جوانان - از تعامل تا توانمند سازی دیپلماسی آب


دیپلماسی آب چیست و جوانان حرفه ای چگونه در این زمینه فعالیت می کنند؟ اینها برخی از مواردی بود که در وبینار اخیر "چشم اندازهای جوانان" که شرکت کنندگان از سراسر جهان را گرد هم آورده بود، مورد بحث قرار گرفت. در سال های اخیر، دولت ها و سازمان های بین المللی با ایجاد فضایی برای جوانان در روند صلح و توسعه، اهمیت قطعنامه 2250 را به طور فزاینده ای درک کرده اند. اما ما باید کارهای بیشتری انجام دهیم و اکنون باید اقدام کنیم.


یکی از اعضای مخاطب پرسید آیا ورود جوانان باید از بالا به پایین شروع شود یا از پایین به بالا. نووار صابلیش، کارشناس آموزش محیط زیست از EcoPeace خاورمیانه، سریع خاطرنشان کرد: هر دو. بحث و گفتگوها در بین اعضای هیئت و توصیفاتی که ما شنیدیم، نیاز به تعهدات تکمیلی را شامل می شود که هم جوانان را شامل می شود و هم دستور کار جوانان را بالا می برد.


سخنران اصلی یودیت بالچا، مشاور ارشد سازگاری با تغییرات آب و هوایی در وزارت آب، آبیاری و انرژی در اتیوپی، این موضوع را از تجربیات خود وی بیان کرد که اهمیت مشارکت متخصصان جوان در سازماندهی مشترک برای افزایش ورودی های جوانان برای جلوگیری از صدای جوانان را بیان می کند. درخواست شده به روشی کاملاً مشارکتی. یودیت تجربیات مثبت خود را از شرکت در شبکه زنان در آب دیپلماسی در نیل ستایش کرد و خواستار یک ابتکار مشابه با هدف درگیر کردن دیپلمات های جوان آب در مسائل فرامرزی و حاکمیت آب است.


دکتر مارتینا کلیمز مقدمه ای کوتاه درباره مفهوم و کاربرد دیپلماسی آب ارائه داد، روند فعلی در زمینه توسعه و اهمیت تعامل متنی را برجسته کرد. استراتژی های مربوط به ورود حرفه ای جوانان و بالا بردن سطح مشارکت در فرآیندهای دیپلماسی آب در مقاله کاری SIWI که اخیراً منتشر شده تحت عنوان "امواج ساختن: مشارکت جوانان در دیپلماسی آب" بررسی شده است.


اولین قدم برای جذب جوانان در روندهای دیپلماسی آب کمک به مردم است که می فهمند چرا این کار نه تنها مطلوب بلکه ضروری است. ویکتور سوندمن از SIWI، که نویسنده مقاله کار مشترک است، توضیح داد: ورود جوانان به جریان اصلی، کل روند را از به رسمیت شناختن حقوق بشر در فرآیندها تا بهبود نتایج قانونی می داند - نشان داده می شود که فرآیندهای فراگیر موفقیت طولانی مدت دارند. ایزابل دادور، SIWI، نویسنده مشترک، سطوح مختلف مشارکت از مشارکت تا توانمند سازی را مشخص کرد. با هدف دوم، هدف نهایی، به موجب آن فضایی برای گروه هایی مانند جوانان ایجاد می شود تا دیدگاه ها را اضافه کرده و دانش را به اشتراک بگذارند. الیزابت A. Yaari، SIWI، نویسنده مشترک، اضافه کرد که این امر نیز به تعهدات بازیگران ارشد برای ایجاد فضا برای ورود جوانان احتیاج دارد - به عنوان مثال، با "افزودن" صندلی های بیشتر به میز یا حتی عقب رفتن در برخی موارد


در ابتدای برگزاری این وبینار چندین ابتکار مهم که بر توانمندسازی جوانان در فرآیندهای دیپلماسی آب از طریق ظرفیت سازی و شبکه سازی متمرکز است، مورد توجه قرار گرفت. نووار صابلیش برنامه طولانی مدت همسایگان خوب آب EcoPeace در خاورمیانه را به نمایش گذاشت، در حالی که Tais Reznikova، متخصص برنامه حمایت از ابتکارات آب، از طرف CAREC برنامه رهبری آسیای میانه (CALP) را ارائه داد. برنامه مشارکت آبهای مشترک SIWI نیز به همین ترتیب درسهایی را آموخت که از جذب جوانان متخصص در هر دو فرایند رسمی و غیررسمی دیپلماسی آب آموخته است.


ما همچنین از فارغ التحصیلان این سه برنامه که تجربه های مربوط به مشارکت خود را به اشتراک گذاشته اند - از احساس قدرت توسط دانش و ابزارهایی که مجهز شده اند، گرفته تا اهمیت توانایی ملاقات با افراد همفکر و شروع به ساخت شبکه - را شنیده ایم. Tais Reznikova با مشارکت شرکت کنندگان در سراسر آسیای میانه و افغانستان، منطقه ای با شش کشور، خاطرنشان کرد: "در حالی که هیچ دستور العمل جهانی برای همه مناطق وجود ندارد، این واقعیت که شرکت کنندگان از طیف متنوعی از مناطق مانند دولت ها، دانشگاه ها و، بخش خصوصی و سازمان های غیردولتی تجربه بسیار ارزشمند و سرریز دانش بین گروه ها را اضافه می کنند. " نووار صابلیش با تأکید بر اهمیت آموزش در منطقه خاورمیانه، اظهار نظر "نیاز به همکاری، اراده سیاسی و اجتماعی در فرایندهای تصمیم گیری سطح بالا برای همکاری های آینده در مورد چالش های آب ضروری است".


وقتی این سال که آیا فناوری در افزایش گنجاندن جوانان در فرآیندها کمک می کند، پاسخ ها متفاوت بود. همانطور که Tais Reznikova اشاره کرد، جلسات آنلاین برای جوانان که در غیر این صورت هزینه سفر به یک جلسه یا کنفرانس را ندارند، بسیار قابل دسترسی است. در همان زمان، الیزابت A. Yaari این واقعیت را برجسته کرد که دسترسی لزوماً با شمول یکسان نیست. در این عصر جدید دیجیتال که ما در آن زندگی می کنیم، فرایندها باید با طراحی باعث ایجاد فراوانی شوند.


این امر ما را به تعهد بازمی گرداند ، ما نه تنها باید متعهد شویم که جوانان را در فرآیندهای دیپلماسی آب وارد کنیم ، بلکه آن تعهدات را انجام داده و اقدام کنیم. کمترین چیزی است که ما به رهبران فردا بدهکار هستیم.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools