دانلود گزارش جدید سازمان ملل - تغییرات آب و هوایی بی سابقه :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




دانلود گزارش جدید سازمان ملل - تغییرات آب و هوایی بی سابقه


صدها کارشناس آب و هوا که گزارش مهم جدید آب و هوا را که امروز توسط هیئت بین دولتی تغییر آب و هوا سازمان ملل متحد (IPCC) منتشر شد، مجبور شدند در شرایط همه گیر بی سابقه کار کنند. در جلسات گسترده ای که به صورت آنلاین اجباری شد، دانشمندان با نحوه انتقال وسعت بحران جهانی و نیاز فوری به اقدام مبارزه کردند. Claudia Tebaldi، دانشمند آب و هوا در آزمایشگاه ملی شمال غربی اقیانوس آرام و یکی از نویسندگان گزارش می گوید، دیدن "پژواک یک بحران در بحران دیگر" شگفت انگیز نبود.


این گزارش تصویری هشداردهنده نشان می دهد اما تاکید می کند که هنوز زمان برای اقدام سریع برای کاهش بدترین اثرات پیش بینی شده از تغییرات آب و هوایی وجود دارد. متوسط ​​گرمایش فعلی در حال حاضر 1.1 درجه سانتی گراد در مقایسه با پرونده های پیش از صنعتی سازی تخمین زده می شود، تجدید نظر بر اساس روش ها و داده های بهبود یافته که 0.1 درجه سانتی گراد را به برآوردهای قبلی اضافه می کند. بر اساس هر سناریوی انتشار گازهای گلخانه ای که در این گزارش بررسی شده است، به احتمال زیاد طی 20 سال آینده گرمایش متوسط ​​1.5 درجه سانتی گراد - که هدف اصلی توافقنامه آب و هوایی پاریس است - به دست می آید.


جین لوبچنکو، معاون امور آب و هوا و محیط زیست در دفتر سیاست و فناوری کاخ سفید می گوید: این برنامه زمان بندی "احساس فوریت برای اقدامات فوری و قاطع هر کشور، به ویژه اقتصادهای بزرگ را برجسته می کند." این یک دهه بحرانی برای دسترسی به هدف 1.5 درجه سانتی گراد است. " او می گوید که این پیش بینی ها به این معنی است که کشورها باید در کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد که قرار است در ماه نوامبر برگزار شود، با "تهاجمی ترین، بلند پروازانه ترین" اهداف ممکن شرکت کنند.


ششمین گزارش ارزیابی IPCC، اولین مورد از سه ارزیابی مهم آب و هوا است که قرار است طی سال آینده توسط این سازمان منتشر شود و هریک توسط نمایندگان همه 195 کشور عضو تأیید شده است. گزارش امروز بیانیه تصفیه شده و به روز شده ای از اجماع علمی در مورد تغییرات آب و هوایی انسانی و پیش بینی های مربوط به گرمایش مورد انتظار را ارائه می دهد. گزارشات بعدی جزئیات نحوه سیاست های آب و هوایی می تواند انتشار گازها را کاهش دهد و اقدامات لازم برای سازگاری با حوادث شدید مانند سیل، موج گرما و خشکسالی را باید انجام داد.


8 سال از آخرین گزارش ارزیابی در سال 2013 پیشرفت های چشمگیری در علم آب و هوا از جمله مدل های جدید آب و هوایی قوی و مجموعه داده های جامع تر به ارمغان آورده است. شواهد از آب و هوای باستانی راهی برای محدود کردن برآوردهای آنچه محققان حساسیت آب و هوا می نامند - گرم شدن پیش بینی شده ناشی از غلظت دی اکسید کربن اتمسفر که دو برابر موجود در دوران قبل از صنعت است، ارائه می دهد. پانل IPCC اکنون افزایش متوسط ​​دمای جهانی را بین 2.5 تا 4 درجه سانتی گراد برآورد می کند، محدوده ای باریک تر از پیش بینی 1.5 درجه سانتیگراد تا 4.5 درجه سانتی گراد.


پیش بینی ها و برآوردهای جدید این گزارش، تا حدی بر اساس سوابق مشاهده ای است که زمینه بیشتری را شامل می شود - از جمله داده های بیشتری از قطب شمال که به سرعت گرم می شود. نریلی آبرام، دانشمند آب و هوا در دانشگاه ملی استرالیا، می گوید: ثبت هشت سال دیگر گرم شدن کره زمین به این معنی است که محققان زمان بیشتری برای "دیدن سیگنال تغییر آب و هوا" داشته اند.


بر خلاف آخرین گزارش قابل مقایسه IPCC هشت سال پیش، طیف وسیعی از سناریوهای انتشار این گزارش شامل پیش بینی های افزایش جمعیت، شهرنشینی و سایر عوامل اجتماعی بشری است. در مجموع، این گزارش پنج "مسیر مشترک اجتماعی - اقتصادی" را ترسیم می کند که میزان انتشار از بسیار کم تا بسیار زیاد متغیر است. مسیرها نشان دهنده تغییر تمرکز نسبت به پیش بینی های قبلی است که صرفاً بر سطوح مختلف انتشار و گرمایش همزمان متمرکز شده است.


در بهترین حالت، با رسیدن صفر انتشار گازهای گلخانه ای به جهان در سال 2050، پیش بینی می شود که گرمایش به اواسط سده با گرم شدن 1.6 درجه سانتی گراد برسد. حتی در این سناریو، به احتمال زیاد قطب شمال حداقل یک تابستان عاری از یخ دریا تا سال 2050 خواهد داشت. و در بدترین حالت، گرم شدن هوا به احتمال زیاد تا اواسط قرن به 2.4 درجه سانتی گراد می رسد و تا 4.4 درجه سانتیگراد ادامه می یابد - Joeri Rogelj، دانشمند آب و هوایی کالج امپریال لندن، در یک نشست خبری گفت: انتشار گازهای گلخانه ای فعلی در مسیرهای میانی تا بالاترین تا 5.7 درجه سانتی گراد است. سناریو: "بیایید در مورد کارهایی که هنوز باید انجام شود آگاه باشیم."


تبالدی می گوید: تمرکز بیش از حد روی اهدافی مانند 1.5 درجه سانتی گراد می تواند نتیجه معکوس داشته باشد، اگر آنها به عنوان پرتگاه هایی در نظر گرفته شوند که فراتر از آنها رهایی وجود ندارد. او می گوید، واقعیت این است که این اهداف بر روی یک پیوستار قرار دارند که در آن "هر میزان کمی گرم شدن به حساب می آید". برای اولین بار، این گزارش به توضیح جزئیات نحوه پیش بینی هر افزایش گرمایش در اثرات منطقه ای و حوادث شدید مانند سیل، موج گرما، خشکسالی و آتش سوزی می پردازد. ابرام می گوید که ارزیابی های IPCC گذشته بر میانگین ها متمرکز بوده است، اما "مردم در میانگین جهانی زندگی نمی کنند". گرم شدن بیشترین سرعت را در قطب شمال دارد. سیل در اروپا و آسیا بیداد می کند، در حالی که خشکسالی غرب ایالات متحده و آفریقا را ویران کرده است. و تغییر آب و هوا انتظار می رود به قدرت بیشتر به تنوع طبیعی موجود منجر شود. به عنوان مثال، با 1.5 درجه سانتیگراد گرم شدن، دمای بالا که بدون تغییر آب و هوا نادر است، می تواند چهار بار در دهه رخ دهد. در دمای 4 درجه سانتیگراد، گرمای شدید جدیدی تقریباً سالانه مشاهده می شود.


ارزیابی های منطقه ای نشان می دهد که تغییرات آب و هوایی در حال حاضر منجر به گرمای شدید در تقریباً هر منطقه جهانی و همچنین رکورد بارندگی و خشکسالی در مناطق دیگر شده است. سونیا سنویراتنه، دانشمند آب و هوا در ETH زوریخ و یکی از نویسندگان گزارش می گوید: "هیچ منطقه ای در امان نیست." "ما شروع به دیدن رویدادهایی می کنیم که احتمالاً بدون تغییر آب و هوا ناشی از فعالیت انسان تقریباً صفر اتفاق می افتاد."


فرانسیسکو دوبلاس ریس، دانشمند آب و هوا در مرکز ابر رایانه بارسلونا و نویسنده فصل گزارش که تغییرات آب و هوایی جهانی را با تأثیرات منطقه ای مرتبط می کند، می گوید پیشرفت ها در درک نقش تغییرات آب و هوا در حوادث شدید از آخرین گزارش چشمگیر بوده است. او می گوید در حال حاضر می توان رویدادهایی مانند موج گرمای اخیر در شمال غربی اقیانوس آرام را با تغییرات گسترده آب و هوایی مرتبط کرد. او می گوید این پیام این است که "تغییرات آب و هوایی اکنون اینجاست".


برخی تغییرات در کره زمین بدون توجه به میزان انتشار گازهای گلخانه ای در دهه های آینده بسته شده است. در این گزارش آمده است که ذوب شدن یخچال ها و ورقه های یخ و ذوب شدن یخبندان دائمی در حال حاضر برای دهه ها یا قرن های آینده "برگشت ناپذیر" است. در همین حال، گرم شدن، اسیدی شدن و اکسیژن زدایی اقیانوس های جهان قرار است برای قرن ها تا هزاره ها ادامه یابد. افزایش مداوم سطح دریا، که اکنون بین سالهای 2006 تا 2018 3.7 میلی متر در هر سال تخمین زده می شود، نیز اجتناب ناپذیر است: در طول 2000 سال آینده، اگر کره زمین تا 1.5 درجه سانتی گراد گرم شود، اقیانوس ها احتمالاً 2 تا 3 متر افزایش می یابد و تا 22 متر افزایش می یابد. با 5 درجه سانتیگراد گرم شدن. بر اساس این گزارش، تأثیر تغییرات آب و هوایی انسانی بر روی کره زمین "بی سابقه" است، که نشان دهنده اعتماد و اطمینان در زبان است که به طور قابل توجهی از ارزیابی های IPCC قبلی افزایش یافته است. 


در جایی که گزارشهای ارزیابی اولیه عدم قطعیت در مورد نقش انسانها در گرم شدن کره زمین را توصیف می کند، و گزارش 2013 تأثیر انسان را "واضح" توصیف می کند، گزارش جدید علت انسانی تغییرات آب و هوایی را "بی چون و چرا" توصیف می کند. دان ووبلز، دانشمند جوی در دانشگاه ایلینوی، اوربانا -چمپین، می گوید: دانشمندان در زبان خود "محافظه کار" هستند، "اما زمان آن فرا رسیده است که ما جلو برویم و اینقدر محافظه کار باشیم و فقط بگوییم این یک مشکل بسیار مهمی که بشریت قبلاً با آن روبرو نبوده است. "


دانلود گزارش جدید سازمان ملل - تغییرات آب و هوایی بی سابقه است

حجم: حدود 200 مگابایت












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools