اهمیت استاندارد داده در تامین آب سالم :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




اهمیت استاندارد داده در تامین آب سالم

معمول است که متخصصان بخش آب با مشکلات مربوط به جمع آوری داده ها، تجزیه و تحلیل و تجسم مواجه شوند، زیرا بسیاری از راه حل های مختلف نتایج یکسانی را ارائه می دهند، در حالی که از رویکرد یا روش متفاوتی پیروی می کنند. این امر باعث ایجاد شکاف هماهنگی در رابطه با داده های ارائه شده به اپراتورها می شود و مانع همکاری موفق آنها با سایر ذینفعان مربوط می شود.


با این حال، راه حل هایی برای این چالش وجود دارد. aqua3S یک پروژه Horizon 2020 است که فناوری های جدیدی را در ایمنی و امنیت آب ترکیب می کند، که با هدف استانداردسازی فناوری های حسگر موجود، تکمیل شده با مکانیزم های تشخیص پیشرفته، به عنوان تلاشی برای پر کردن شکاف فوق الذکر، انجام می شود. به طور خاص، این پروژه استراتژی ها و روش هایی را ایجاد می کند که به تأسیسات آب اجازه می دهد راه حل های آب را به راحتی ادغام کرده و فن آوری های حسگر موجود و تازه توسعه یافته را در یک مکان استاندارد کنند. در نتیجه، اطلاعات را بر روی یک پلت فرم مشترک ارائه می دهد و به اپراتورهای آب این امکان را می دهد تا داده ها را با هم مرتبط کرده و منبع بحران در سیستم آب و تکامل آن را در طول زمان شناسایی کنند. علاوه بر این، همکاری بین سازمانی را بهبود می بخشد زیرا تیم ها اکنون به داده های یکسان دسترسی دارند و می توانند تصمیمات آگاهانه تری بگیرند.


نتایج مورد انتظار: وسعت ابزارهای دیجیتالی برای بهبود کیفیت، ایمنی و امنیت آب

انتظار می رود پروژه aqua3S استراتژی ها و روش هایی را ایجاد کند که به تأسیسات آب این امکان را می دهد تا راه حل های امنیت آب را به راحتی ادغام کنند. کنسرسیوم پروژه aqua3S پلت فرم FIWARE را پذیرفته است، که یک پلت فرم منبع باز است که توسعه راه حل های هوشمند قابل حمل و قابل همکاری را به روشی سریع و مقرون به صرفه امکان پذیر می کند. این امر همه ماژول های توسعه یافته aqua3S را قادر می سازد تا قوانین خاصی را دنبال کنند که ادغام آنها را در سیستم های آب جدید و موجود تسهیل می کند.


علاوه بر این، aqua3S فناوری های حسگر نوآورانه ای را برای حمایت از ایمنی و امنیت آب پیشنهاد می کند. دو سنسور ابتکاری ایجاد شده است: یک سنسور مادون قرمز متوسط ​​که آمونیاک را تا 1ppm با کالیبراسیون کمتر مکرر تشخیص می دهد. و یک حسگر ضریب شکست کم هزینه و بسیار حساس که تغییرات ترکیب آب را در زمان واقعی تشخیص می دهد.


aqua3S همچنین می تواند روشهای هشدار اولیه را برای مقامات آب ایجاد کند. داده های ماهواره ها (برای نشت نفت و شکوفایی جلبک ها) و داده های شبکه های اجتماعی مانند توییتر، که شهروندان در آن آب با کیفیت پایین را در منطقه خود گزارش می دهند، نیز برای ایجاد هشدارهای اولیه استفاده می شود. aqua3S می تواند با افزایش تشخیص ناهنجاری بر اساس مقادیر سنسورهای فوق، به مقامات آب هشدار دهد. اینها قادر به تشخیص ناهنجاریهای بالقوه سیستم هستند، حتی اگر اندازه گیریهای جمع آوری شده در محدوده طبیعی مقادیر باشند.


این پروژه می تواند روش هایی را برای برآورد تاب آوری زیرساخت ها توسعه دهد. aqua3S از تجزیه و تحلیل ترکیبی از تصاویر ماهواره ای، پست های رسانه های اجتماعی و داده های ابزارهای قدیمی سهامداران استفاده می کند که با یادگیری ماشین تسهیل می شود. این پروژه را قادر می سازد تا روش هایی را برای تعیین خطرات سیل، ترسیم نقشه های خطر و برآورد تاب آوری زیرساخت ها توسعه دهد.


در نهایت، aqua3S می تواند برای مدل سازی و طبقه بندی رویدادهای بحرانی استفاده شود. aqua3S در حال حاضر مشغول توسعه مدل هایی است که حوادث و بحران های مهم مربوط به کیفیت آب را ثبت می کند. مانند مدل های مربوط به سیل، این مدل ها از داده های متعدد از جمله سنسورها و رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. Aqua3S می تواند ابزاری ارزشمند برای پیش بینی وقایع بحرانی و درک بهتر آنها در آینده و جلوگیری از بحران باشد.


اگرچه چندین فناوری برای تجزیه و تحلیل آب آشامیدنی ایجاد شده است، اما هنوز یک شکاف مهم در مورد چگونگی ادغام موفقیت آمیز آنها در شبکه های ایمنی موجود آب وجود دارد. این فاصله مانع از آن می شود که فن آوری های متعدد ایمنی/امنیت آب از پتانسیل کامل خود استفاده کرده و از تأسیسات آب و بهره برداران آب در موثرتر و سریعتر جلوگیری کند. aqua3S به دنبال پر کردن شکاف بین فناوری های حسگر آب در حال ظهور و موجود است و اتخاذ تدابیر ایمنی و امنیتی جدید برای خدمات آب و برق را بدون نیاز به جایگزینی کامل سیستم ها و عملیات فعلی آنها تسهیل می کند. علاوه بر این، aqua3S می تواند همکاری بین سازمانی بین تیم ها را به لطف عملکرد کلیدی خود که داده ها را به صورت یکنواخت ارائه می دهد، بهبود بخشد.


سابقه پروژه و وضعیت فعلی

aqua3S یک پروژه 3 ساله با بودجه Horizon 2020 است که در سپتامبر 2019 آغاز شد. این پروژه توسط CERTH-ITI هماهنگ شده است و شامل 22 شریک در سراسر اروپا با سوابق و تخصص های مختلف است که راه حل کاملی را برای ذینفعان ارائه می دهد.


اولین نسخه از پلت فرم aqua3S و اولین چرخه برنامه با موفقیت در تمرینات نوامبر 2020 به نمایش درآمد. کاربران نهایی ما با شبیه سازی عملیات روزانه و شرایط اضطراری که می تواند با سیستم aqua3S برخورد کند، اولین نمونه را از طریق چندین سناریو آزمایش کرد. در حال حاضر، کنسرسیوم پروژه در حال کار است به دلیل توسعه نمونه اولیه دوم و چرخه دوم برنامه که قرار است در فوریه 2022 انجام شود.


همه برنامه های ما در زیر فهرست شده اند:

  • ایتالیا: نظارت بر قنات
  • یونان: نظارت بر تصفیه خانه رودخانه و آب
  • فرانسه: نظارت بر سیستم تامین آب Sénéo
  • قبرس: پایش آب سطحی نمک زدایی و تصفیه شده
  • بلژیک: نظارت بر سیستم تامین آب
  • بلغارستان: سد ایسکار و نظارت بر شبکه آب آشامیدنی
  • بلغارستان: نظارت بر پارامترهای کیفیت آب












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools