سه بار قطع آب در روز در برخی مناطق شهر همدان :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




سه بار قطع آب در روز در برخی مناطق شهر همدان

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، مهندس منصور ستوده؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان با اشاره به بارش های اخیر در سطح استان همدان، عنوان کرد: خوشبختانه با بارش های اخیر، ورودی به سد اکباتان افزایش یافته؛ به نوعی که، در پیک سیلاب تا یک هزار و 500 لیتر در ثانیه نیز وارد سد اکباتان شده است. ستوده با بیان اینکه در حال حاضر نیز به طور متوسط این ورودی با توجه به بارش ها حدود 500 لیتر در ثانیه است، خاطرنشان کرد: مصرف آب شرب ما از سد اکباتان در حال حاضر حدود 650 لیتر در ثانیه است و امیدواریم با تداوم بارش ها در سد سطح استان و شهر همدان شاهد حجم مناسب سدها باشیم.


وی ادامه داد: هر چند با گذشت زمان این بارش ها با برودت هوا ممکن است به برف تبدیل شود اما برف هم می تواند در بالادست سد اکباتان ذخیره شود و ان شاالله با ادامه این روند، در بهار 1401 شاهد سیلاب های مناسب و ورود آن ها به دریاچه سد اکباتان باشیم.


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان با تاکید بر لزوم تداوم صرفه جویی های مردم در مصرف آب بیان کرد: اقداماتی با کمک شرکت آبفا همدان در راستای تامین آب شرب مردم همدان به انجام رسیده که از جمله آن ها می توان به اجرای پروژه هایی چون طرح آبرسانی اضطراری، اجرای طرح آبرسانی از رودخانه های همدان مانند عباس آباد، اجرای پروژه در دره مرادبیگ، اجاره چاه های کشاورزی و غیره اشاره کرد.


ستوده با بیان این موضوع، به تشریح وضعیت سدهای استان همدان نیز پرداخت و گفت: حجم فعلی سد اکباتان برابر 3.25 میلیون متر مکعب و درصد پر بودن آن برابر 10 درصد است.


وی با بیان اینکه ورودی این سد برابر 0.81 متر مکعب در ثانیه است، خاطرنشان کرد: حجم فعلی سد آبشینه نیز برابر  0.9 میلیون متر مکعب درصد پر بودن آن برابر 17درصد است.


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان در پایان، با اشاره به اینکه حجم سد شیرین سو برابر 1.2میلیون متر مکعب و درصد پر بودن آن برابر 28 درصد است، ادامه داد: حجم سد کلان نیز برابر 38.2 میلیون متر مکعب و درصد پر بودن 85 درصد و حجم فعلی سد سرابی برابر 2.8 میلیون متر مکعب و 31 درصد آن پر است.


با این حال علی رقم بارش های اخیر مشاهدات حاکی از قطع مکرر آب در برخی از مناطق شهر همدان است.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools