خشکسالی بی سابقه در آمریکا :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




خشکسالی بی سابقه در آمریکا

دریاچه مید بزرگترین مخزن در ایالات متحده و بخشی از سیستمی است که آب حداقل 40 میلیون نفر را در هفت ایالت و شمال مکزیک تامین می کند. امروز در پایین ترین سطح خود از زمان ریاست جمهوری فرانکلین دلانو روزولت قرار دارد. این بدان معناست که در سال آبی 2022 آب کمتری به برخی ایالت ها تقسیم می شود. از 22 آگوست 2021، دریاچه مید تنها به 35 درصد از ظرفیت خود پر شد. سطح پایین آب در زمانی اتفاق می افتد که 95 درصد از زمین در 9 ایالت غربی تحت تأثیر سطحی از خشکسالی قرار گرفته است (64 درصد شدید یا بدتر است). این خشکسالی 22 ساله ادامه دارد که ممکن است بدترین دوره خشکسالی منطقه در دوازده قرن گذشته باشد.



این تصاویر با رنگ طبیعی در آگوست 2000 و آگوست 2021 توسط Landsat 7 و Landsat 8 به دست آمدند. حاشیه های برنزه در امتداد خط ساحلی در سال 2021 مناطقی از بستر دریاچه هستند که وقتی مخزن به ظرفیت نزدیکتر پر شود، زیر آب خواهند بود. این پدیده اغلب به عنوان "حلقه وان حمام" نامیده می شود.


داده‌های ارتفاع دریاچه در زیر از اداره احیای ایالات متحده گرفته شده است که دریاچه مید، دریاچه پاول و سایر بخش‌های حوضه رودخانه کلرادو را مدیریت می‌کند. در پایان جولای 2021، ارتفاع آب در سد هوور 1067.65 فوت (325.4 متر) بالاتر از سطح دریا بود که کمترین میزان از آوریل 1937، زمانی که دریاچه هنوز در حال پر شدن بود. ارتفاع در پایان ژوئیه 2000 - تقریباً زمانی که تصاویر Landsat 7 در بالا و پایین قرار گرفتند - 1199.97 فوت (365.8 متر) بود.


با حداکثر ظرفیت، دریاچه مید به ارتفاع 1220 فوت (372 متر) نزدیک سد می رسد و 9.3 تریلیون گالن (36 تریلیون لیتر) آب را در خود جای می دهد. این دریاچه آخرین بار در تابستان های 1983 و 1999 به ظرفیت کامل نزدیک شد. از آن زمان تا کنون کاهش یافته است.


در بیشتر سال‌ها، حدود 10 درصد از آب دریاچه از بارش‌های محلی و آب‌های زیرزمینی تامین می‌شود، و بقیه از ذوب برف در کوه‌های راکی ​​که ذوب می‌شوند و به رودخانه‌ها سرازیر می‌شوند و از دریاچه پاول، گلن کانیون و گراند کانیون می‌گذرند. در راه. حوضه رودخانه کلرادو برای میلیون ها نفر - به ویژه شهرهای سن دیگو، لاس وگاس، فینیکس و لس آنجلس - و 4 تا 5 میلیون هکتار زمین کشاورزی در جنوب غربی مدیریت می شود. این رودخانه از طریق قوانینی مانند توافقنامه رودخانه کلرادو در سال 1922 و با یک طرح اضطراری خشکسالی که در سال 2019 اعلام شد به ایالت ها و مکزیک اختصاص داده شده است.


با توجه به ظرفیت مخزن دریاچه مید با 35 درصد ظرفیت، دریاچه پاول با 31 درصد و کل سیستم کلرادوی پایین 40 درصد، اداره احیا در 16 اوت اعلام کرد که تخصیص آب در سال آینده کاهش خواهد یافت. بیانیه USBR می‌گوید: «حوضه بالایی [کلرادو] در سال 2021 یک بهار فوق‌العاده خشک را تجربه کرد، با رواناب از آوریل تا ژوئیه به دریاچه پاول با وجود میانگین بارش برف در زمستان گذشته، تنها 26 درصد متوسط ​​بود.» با توجه به خشکسالی تاریخی مداوم و شرایط رواناب کم در حوضه رودخانه کلرادو، رهاسازی پایین دست از سد گلن کانیون و سد هوور در سال 2022 به دلیل کاهش سطح مخزن کاهش خواهد یافت. در حوضه پایین، کاهش ها نشان دهنده اولین اعلامیه «کمبود» است - که شدت خشکسالی و شرایط کم مخزن را نشان می دهد.



برای سال آبی 2022، که از اول اکتبر آغاز می شود، مکزیک 80000 فوت جریب کمتر، تقریباً 5 درصد از سهم سالانه کشور و برداشت نوادا به میزان: 21،000 هکتار فوت (حدود 7 درصد از سهم سالانه ایالت) کاهش خواهد یافت. . بزرگترین کاهش به آریزونا خواهد رسید که 512000 فوت جریب کمتر، تقریباً 18 درصد از سهم سالانه ایالت و 8 درصد از کل مصرف آب ایالت (برای کشاورزی و مصرف انسانی) را دریافت خواهد کرد. یک فوت جریب برای تامین آب یک تا دو خانوار در سال کافی است.



تصاویر رصدخانه زمین ناسا توسط لورن دوفین، با استفاده از داده های Landsat از سازمان زمین شناسی ایالات متحده و داده های ارتفاع دریاچه از دفتر احیاء. داستانی از مایکل کارلویچ و کاترین هانسن.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools