خشکسالی و کمبود برف در آمریکا :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




خشکسالی و کمبود برف در آمریکا

در زبان اسپانیایی، سیرا نوادا به معنای "رشته کوه های برفی" اسمشاهده کدت. در حالی که اصطلاح "برفی" به طور کلی در بیشتر تاریخ ایالات متحده صادق بوده است، آن کوه ها در سال های اخیر تجمع برف کمتری را شاهد بوده اند. این کاهش در مدیریت آب و پاسخ به خشکسالی در کالیفرنیا و سایر ایالت های غربی نقش دارد.


دانلود تایم لپس


هر بهار و تابستان، رواناب آب ذوب شده از برف سیرا نوادا به پر کردن رودخانه ها و مخازن کمک می کند و در عین حال آب های زیرزمینی را نیز شارژ می کند. طبق گفته اداره منابع آب کالیفرنیا، در واقع، برف حدود 30 درصد از تامین آب کالیفرنیا را در یک سال معمولی تشکیل می دهد. حدود سه چهارم بارندگی متوسط ​​ایالت در یک سال به صورت برف و باران در کالیفرنیای شمالی و مرکزی - بیشتر سیرا نوادا - می‌بارد.



سری تایم لپس تصاویر بالا، منطقه پوشیده از برف بهاری را در سیرا نوادا از سال 2006 تا 2021 نشان می دهد. طیف رادیومتر تصویربرداری با وضوح متوسط ​​(MODIS) در ماهواره ترا ناسا هر تصویر رنگی طبیعی را در حدود 1 آوریل به دست آورد. تاریخ به نیمه رسیده است. سال آبی (1 اکتبر تا 30 سپتامبر) در زمانی که برف به طور کلی به اوج خود رسیده و شروع به ذوب شدن کرده است. مجموع برف در آن زمان، به ویژه معادل های آب برفی، ورودی مهمی برای پیش بینی های تامین آب بهار و تابستان است.


عمق و وسعت برف فصلی در سیرا نوادا به مرطوب یا خشک بودن زمستان بستگی دارد. زمستان‌های مرطوب، مانند سال‌های 2006 و 2017، معمولاً برف‌های عمیق را جمع می‌کنند. در سال 2015، پس از چهار سال شرایط گرم و خشک در کالیفرنیا و نوادا، برف به سطوح پایین تاریخی رسید.


مک کنزی اسکایلز، دانشمند برف در دانشگاه یوتا، می گوید: «برف در سیرا نوادا تمایل به رونق یا رکود دارد، و بیشتر آن از وقایع جریان های جوی ناشی می شود. طی ده سال گذشته، سال‌های رونق کمتری داشته‌اند، در حالی که سال‌های خشک خشک‌تر شده‌اند.


بنجامین هچت، دانشمند برف در مؤسسه تحقیقات بیابان، گفت: «در چند سال گذشته، دوره‌های خشک زمستانی طولانی و چند هفته‌ای داشته‌ایم و انتظار داریم که این دوره‌ها در جهان گرم‌تر ادامه یابد.» دوره‌های خشک باعث می‌شود برف زودتر شروع به رسیدن و ذوب شدن کند، به خصوص اگر دما بالاتر از حد نرمال باشد. در طول بهار، هوای گرم و خشک می تواند به حفظ ذوب سریع کمک کند، به خصوص اگر سطح برف کثیف شود و آلبدو کاهش یابد.


هچت و اسکیلز هر دو نسبت به تغییرات آلبدو - روشنایی سطح زمین و میزان بازتاب نور آن - و بازخوردی که ایجاد می کند ابراز نگرانی کردند. به طور خاص، برف کمتر به این معنی است که سطوح تیره رنگ بیشتری برای جذب انرژی و گرم کردن محیط محلی وجود دارد. این بازخورد برف-آلبدو باعث ذوب برف بیشتر می شود و حتی سطوح تاریک بیشتری را برای گرم شدن باز می کند.


هچت همچنین در حال بررسی تغییر سطح برف - خط ارتفاعی که در بالای آن میزان بارش بیشتر به صورت برف از باران می‌بارد - در سیرا نوادا بوده است. هاچت و همکارانش دریافتند که از سال 2008 تا 2017، سطح برف سالانه 72 متر از ارتفاع بالاتر رفته است (مجموع بیش از 700 متر / 2300 فوت). نتیجه این است که به مرور زمان پوشش برف کمتر و آب کمتری در برف ذخیره می شود.


این که چرخه های برف و رکود در سیرا نوادا با گرم شدن جهان چگونه خواهد بود، باید دید. مطالعه ای که در سال 2020 منتشر شد نشان داد که 2000-2018 خشک ترین دوره در جنوب غربی ایالات متحده از اواخر دهه 1500 بوده است. سه سال گذشته به این روند ادامه داده است.


هاچت گفت: "محرک های متعددی برای روند برف وجود دارد، و نقش آنها متفاوت است و در تعامل است." به عنوان مثال، طوفان‌های کمتر (سال‌های خشکسالی) به معنای بارش کمتری است که می‌تواند یک برف ایجاد کند، و افزایش متناظر در روزهای خشک به این معنی است که فرصت‌های بیشتری برای ذوب برف‌های موجود وجود دارد. همچنین، افزایش دما در روزهای مرطوب، کسر بارش را که به صورت برف می بارد کاهش می دهد. افزایش دمای روز خشک به گرم شدن برف تا نقطه ذوب کمک می کند. و رطوبت نقش مهمی در رویدادهای ذوب نیمه زمستان و بهار دارد.


هچت افزود: «ما در یک دوره انتقالی از آب و هوای مورد انتظارمان - که مسلماً مرطوب‌تر از بسیاری از زمان‌های گذشته در گذشته است - به سمت قلمروی تا حدودی ناشناخته از یک جهان گرمتر هستیم.»












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools